اموزش ویندوز و کار در کامپیوتر و لب تاب
اموزش
شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:17 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

windows-7-logon-for-windows-xp

اگر شما در حال استفاده از کامپیوتر فقط برای بازی هستید،یا یک چیز کم اهمیت دیگر، لازم است که در هر بار راه اندازی مجدد سیستم ، کلمه ی عبور وارد کنید.

این موضوع به راحتی قابل پیگیری و خودکار کردن خواهد بود.

با ما همراه باشید.

 

در ابتدا، نیاز داریم تا برای رسیدن به تنظیمات مربوطه وارد User Accounts کنترل پنل شویم.

که برای راحتی کار میتوانیم از سرچ باکس ویندوز کمک بگیریم. یعنی کافیست تا کلمه ی netplwiz را نوشته و کلیک کنید تا به راحتی وارد صفحه ی مورد نظر شوید.

control-userpasswords2

در تصویر ظاهر شده، باید جعبه ی چک باکسی که میگوید “Users must enter a user name and password to use this computer” را غیر فعال کرده و سپس Apply را بفشارید.

حالا نام کاربریتان و رمز عبور را وارد کرده و برای راه اندازیهای مجدد خیالتان را راحت کنید.

automatically-log-on

توجه کنید که تمام این مراحل عینا برای ویندوز اکس پی نیز وجود دارد.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:16 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

samamos2

آیا دوست داریدتصویر شروع ویندوز را تغییر دهید و یا شایدم هم دیگر از دیدن آن تصویر تکراری خسته شده اید. در مطلب قبلی چگونگی تغییر صفحه شروع مک را آموزش دادیم. حال تصمیم داریم Logon Background ویندوز ۷ را تغییر دهیم آن هم به سادگی تمام با استفاده از یک برنامه متن باز رایگان!

 

 

Windows 7 Logon Background Changer

این برنامه جالب، رایگان، متن باز به شما اجازه می دهد که wallpaper ویندوز ۷ را در قسمت Logon screen تغییر دهید. این برنامه به نصب نیازی ندارد، پس به فایل های سیستمی شما و ریجستری آسیبی نمی زند. بعد از دانلود کردن برنامه از لینک انتهای مطلب آن را از zip بیرون بیاورید و بر روی فایل اجرایی Win7LogonBackgroundChanger کلیک کنید تا برنامه اجرا شود. این برنامه دو نسخه پرتابل و نصبی دارد که می توانید از هر کدام که خواستید استفاده کنید.

9log

بعد از اجرای برنامه تنها کافی است از بین تصاویر بالا یکی را انتخاب کنید و Apply را بفشارید.

samamos

در ضمن اگر می خواهید تصاویری دیگری غیر از تصاویر خود برنامه انتخاب کنید بر روی گزینه Choose a folder کلیک کنید و تصویر مورد نظر خود را جایگزین کنید.

4log

صفحه ای برای کسب اجازه از شما باز می شود که باید آن را تایید کنید.

5log

کمی صبر کنید تا برنامه این تغییر را به صورت خودکار انجام دهد. در پایان می توانید رایانه خود را log off کنید تا تغییری را که صورت داده اید مشاهده کنید.

8log

امیدوارم که از این کار لذت برده باشید.

 



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:16 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

communitylogin

تنها تصور کنید کسی بخواهد به رایانه شما دسترسی پیدا کند. پشت سیستم شما نشسته و با لیست کردن علایق و تاریخ های مرتبط با شما و خانواده ی شما با آزمون و خطا تلاش کند که به سیستم وارد شود. حال شما می توانید در صورتی که کسی سعی در وارد شدن به سیستم به روش آزمون و خطا کند تا بتواند به کلمه عبور شما دست یابد با انجام تنظیماتی توسط شما موفق نخواهد شد و جدا از این شما می توانید وجود تلاش های موفق و یا ناموفق برای ورود به سیستم را مشاهده کنید. استفاده از تنظیم های Account Lockout Policy راه خوبی برای محافظت از سیستم در برابر هکرها است.

 

 

لیست تمام تلاش های موفق و ناموفق برای login کردن در سیستم، در قسمت Security Log از Event Viewer ثبت و قابل مشاهده است. برای انجام این کار مراحل زیرا را باید انجام دهید.

ابتدا به منوی Start رفته و بر روی Computer کلیک راست کرده و Manage را انتخاب کنید.

12-20-2011 12-41-14 PM

از کادر چپ پنجره Computer Management گزینه Event Viewer را از System Tools را انتخاب کنید. سپس Windows Logs را بار کرده و وارد Security شوید.

System Tools=>Event Viewer=>Windows Logs=>Security

ورود (login)های موفق با علامت کلید و تلاش های ناموفق برای ورود با علامت قفل جدا سازی و به نمایش درآمده اند.

farsigeek-com-007klhs01

وقتی روی یکی از موارد کلیک کنید، مشخصات آن در قسمت وسط پایین همان پنجره نمایش داده خواهد شد.

12-20-2011 12-53-56 PM

بد نیست هر از چندگاهی به اینجا بیایید و وقایع مشکوک را مورد بررسی قرار دهید. به هر حال پیشگیری بهتر از درمان است! (چه ربطی داشت!)



skydrive_thumb

خدمت SkyDrive یکی از زیر خدمات مجموعه Windows Live است که به شما فضای ذخیره سازی تحت ابر را ارایه می کند. فضای در اختیار شما برابر ۲۵ گیگابایت است که می توانید آن را جهت همگام سازی با دسکتاپ خود مورد استفاده قرار دهید. امروز قصد داریم چگونگی اتصال این فضای تحت ابر را به ویندوز ۷ به صورت مپ درایو به شما آموزش دهیم. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

اولین چیزی که نیاز دارید این است که به http://skydrive.live.com بروید و یک حساب کاربری Windows Live برای خود دست و پا کنید. نگران نباشید این خدمات رایگان است! البته اگر قبلا در یکی از خدمات Hotmail, Messenger, Windows Live Mail یا MSN عضو شده اید دیگر نیازی به ثبت نام نیست و فقط کافی است که شما وارد حساب کاربری خود شوید. پس از ثبت نام یا وارد شدن به حساب کاربری شما می توانید پوشه های خصوصی یا همان private را بسازید و یا یک پوشه به صورت عمومی یا shared بسازید.

Capture

بعد از ساخت پوشه های خود شما به یک ID آنلاین نیاز دارید که بتوانید به سادگی به آن ها دسترسی بیابید بدونه این که هر دفعه از شما یک اعتبار سنجی بشود و کلی از زمان شما را تلف کند.

بر روی Start کلیک کنید و به Control Panel بروید.

skydrive 1

حال بر روی User Accounts and Family Safety کلیک کنید.

link_ID021

حال به User Accounts بروید.

link_ID031

حال بر روی لینک Link Online IDs در سمت چپ پنجره کلیک کنید.

link_ID041

بر روی Link Online ID کلیک کنید.

link_ID051

اگر شما مجموعه Windows Live را نصب نکرده اید یا خود Windows Live ID provider را باید آن را دانلود و نصب کنید. لینک دانلود ویندوز لایو رو به صورت افلاین در انتهای مطلب قرار گرفته است.

link_ID071

Online ID provider را نصب کنید.

link_ID07

سپس دوباره به مسیر قبلی بروید و در کنترل پنل به Link Online IDs و بر روی Link Online ID کلیک کنید.

link_ID081

حال نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید و بر روی Sign In کلیک کنید.

link_ID09

حالا شما باید آدرس فضای تحت ابر خود را گرفته تا یک مپ درایو درست کنید. ابتدا یکی از برنامه های Excel, Word, PowerPoint یا OneNote 2010 را اجرا کنید و در قسمت File بر روی Save & Send کلیک کنید.

map_HD11

بر روی Save to Web کلیک کنید و سپس بر روی پوشه ای که می خواهید map شما باشد کلیک کنید.

map_HD21

آدرس پوشه ای را که برای MAP در نظر گرفته اید را از نوار آدرس کپی کنید.

map_HD31

حال به Computer رفته و بر روی Map network drive کلیک کنید.

map_HD51

حال نام یک نام برای map Drive خود برگزینید و آدرس پوشه خود را در قسمت Folder وارد نمایید و سپس Reconnect at logon را تیک بزنید.

map_HD6

پوشه ابری شما در پنجره ی جدیدی باز خواهد شد.

map_HD81

اکنون می توانید Map Drive خود را که به SkyDrive خود متصل کرده اید را در پنجره Computer مشاهده کنید و از دسترسی بدون دردسر به آن لذت ببرید.

map_HD91

به خاطر داشته باشید که فضای این درایو شما ۲۵ گیگابایت تحت ابر است که در همه جا به آن دسترسی خواهید داشت. و می توانید از طریق خود پنجره کامپیوتر و همچنین تارنمای http://skydrive.live.com از میزان باقی مانده فضا و حجم پر شده آن اطلاع پیدا کنید.

online_drive2

محمدباقر پورمنصوری



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

نصب برنامه های آیفون به صورت کرک شده دارای سازوکار جداگانی ای می باشد که برای اینکه بتوانید برنامه های کرک شده را بر روی دستگاه خود نصب کنید،می بایست ابتدا دستگاه خود را جیلبرک کنید(آموزش جیلبرک)

سپس مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱.وارد برنامه Cydia شوید.

۲.به قسمت Manage رفته و وارد Sources بشوید.

01

02

03

۳.Edit را زده و سپس دکمه Add را بزنید.

۴.در کادر، آدرس http://sinfuliphonerepo.com را وارد کنید و Add Source را بزنید.

04

۵.بعد از نصب سورس،وارد سورس مورد نظر شوید و برنامه AppSync For iOS 4.x را نصب کنید.

05

بعد از نصب این برنامه،میتوانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی،برنامه های کرک شده را بوسیه ایتونز بر روی آیفون،آیپد و آیپاد خود نصب کنید



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : مهدی روز       

سلام
من پس از نصب ویندوز 8 با مشکل سرعت چندکیلوبایتی دانلود بدون اینکه صفحه ای باز باشه مواجه شدم ، و خواستم که با فایروال کنترل کرده باشم دانلود و ارسال دیتا رو ، بنابر این اویرا اینترنت سکیوری پرمیوم نصب کردم، اما فایروال بعد از نصب خاموش بود، ضمن اینکه این اینترنت سکیوریتی هنگام نصب میگفت که این برنامه با ویندوز 8 هنوز امادگی کار کردن نداره و... و من نصب کردم و حالا که نورتون نصب کردم و میخام اویرا رو پاک کنم ، متاسفانه به مشکل بر میخورم و دستگاه دچار مشکل میشه و ریست میشه ، و میگه مشکل از این فایله : bad_pool_header
و در جزئیات هم اینو مینویسه:
C:\WINDOWS\MINIDUMP\100712-18468-01.DMP
C:\USERS\AD6569\APPDATA\LOCAL\TEMP\WER-63765-0.SYSDATA.XML
C:\WINDOWS\MEMORY.DMP
این کار یعنی پاک کردن برنامه رو به راه های گوناگون ، از کنترل پنل و پاک کردن دستی فایل ها انجام دادم موفق نشدم ، در تسک منیجر هم با کلیک روی هر کدوم از زیرشاخه های برنامه اویرا بسته نمیشه ، و د رنهایت با از کار انداختن شروع به کار اویرا در هنگام بالا آمدن ویندوز هم نتونستم کارهای پاک کردن، همه جورش رو انجام بدم، آیا باید ویندوز رو دوباره بریزم؟
الان این آنتی ویروس روی سیستم غیر فعال هست یعنی وجود داره اما از قسمت غیر فعال کردن برنامه ها در شروع به کار ویندوز از کار انداختمش اما پاک نمیشه
چ کنم؟



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:14 ::  نويسنده : مهدی روز       

4 نکته مهم برای شروع کار با ویندوز 8

همانطور که می دانید دو روز پیش ویندوز ۸ به صورت رسمی منتشر شد. شاید برای بسیاری از کاربران ویندوز ۸ تفاوت چندانی با ویندوز ۷ نداشته باشد اما مطمئنا برای کاربرانی که از ویندوز ۸ استفاده کرده اند ویندوز ۸ شبیه سرزمین ناشناخته ای است که برای فهمیدن راز و رمزهای آن باید کمی صبر کرد. در این پست قصد داریم به ۴ سوال اصلی و مهم که بیشتر کاربران هنگام شروع کار با ویندوز ۸ با آنها مواجه می شوند را پاسخ دهیم.

سوال اول: کدام نسخه ویندوز ۸ را نصب کنیم؟

مایکروسافت تصمیم گرفته است که همه چیز را ساده تر از هر زمان دیگری ایجاد کند. شما فقط ۳ انتخاب دارید البته به علاوه یک انتخاب ویژه. Windows 8 ویرایش اولیه ویندوز است که معمولا اکثر کاربران از آن استفاده می کنند. اما در دست دیگر، Windows 8 Pro که پیشرفته تر از نسخه Windows 8 است و ویژگی های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. ویرایش سوم که نسخه محدود تری است Windows RT نام دارد که به طور مخصوص برای تبلت ها طراحی شده است و فقط با پردازنده های ARM سازگار است. همچنین شما می توانید از ویرایش Enterprise استفاده کنید که نسخه تجاری ویندوز ۸ است.

سوال دوم: از چه سیستم عامل هایی می توان به ویندوز ۸ آپگرید کرد؟

اگر به سایت مایکروسافت مراجعه کرده باشید حتما می دانید که تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۳ می توان فقط با ۳۹.۹۹ دلار به Windows 8 Pro آپگرید کرد. در مطالب قبلی نحوه آپگرید ویندوز ۸ به ویندوز ۸ Pro و همچنین آپگرید ویندوز ویستا، اکس پی و ویندوز ۷ به ویندوز ۸ را آموزش داده ایم. اما در اینجا می خواهیم راجع به این موضوع بحث کنیم که از چه سیستم عامل هایی می توان به ویندوز ۸ آپگرید کرد. جدول زیر اطلاعات کاملی را در اختیار ما قرار می دهد:

از چه سیستم عامل هایی می توان به ویندوز 8 آپگرید کرد؟

در سلول هایی که علامت تیک وجود دارد به این معنی است که امکان ارتقای سیستم عامل مورد نظر به نسخه مرتبط ویندوز ۸ وجود دارد و تمام تنظیمات، فایل های شخصی و برنامه ها حفظ خواهند شد. اما در سلول هایی که علامت دایره تو پر سیاه وجود دارد به این معنی است که با آپگرید فقط داده های شخصی و تنظیمات سیستم حفظ خواهند شد. دایره های تو خالی هم به این معنی است که با آپگرید کردن به ویندوز ۸ فقط داده های شخصی حفظ خواهند شد و تنظیمات و برنامه ها حذف خواهند شد. سلول هایی هم که هیچ علامتی وجود ندارد بیانگر این است که امکان آپگرید به نسخه مورد نظر وجود ندارد.

سوال سوم: آیا کامپیوتر من برای نصب ویندوز ۸ مناسب است؟

همیشه کاربرانی که می خواهند به یک سیستم عامل دیگر سوئیچ کنند این سوال را می پرسند که آیا کامپیوتر من برای نصب ویندوز ۸ مناسب است یه خیر؟ آیا مشکل سخت افزاری وجود ندارد و می توان به راحتی به ویندوز ۸ نقل مکان کرد؟ مایکروسافت برنامه Windows 8 Upgrade Assistant را برای این کار عرضه کرده است که با استفاده از این برنامه می توانید جواب این سوالات رو دریافت کنید.

سوال چهارم: آیا امکان نصب ویندوز ۸ در کنار ویندوز ۷ وجود دارد؟

اگر شما از Windows 8 Pro استفاده می کنید بهترین روش برای داشتن دو سیستم عامل در کنار هم (ویندوز ۷ و ویندوز ۸) استفاده از ویژگی Native VHD Dual Boot است که نیاز به هارد یا پارتیشن جداگانه ای ندارد و کل سیستم در یک فایل VHD قرار می گیرد. اما اگر شما از ویرایش Windows 8 استفاده می کنید که از Native VHD Boot پشتیبانی نمی کند، تنها یک وجود دارد و باید یک درایو یا هارد جداگانه داشته باشید تا ویندوز ۷ را در آن نصب کنید.

اگر سوال دیگری داشتید آن را در بخش نظرات مطرح کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از پرسیدن هر سوالی آرشیو ویندوز ۸ را مشاهده کنید چون در مطالب گذشته تقریبا به بیشتر ویژگی های ویندوز ۸ و مشکلاتی که کاربران با آنها برخورد کرده اند، پرداخته شده است.

شما می توانید با عضویت در خبرنامه سایت و همچنین صفحه رسمی “های نتورک” در فیس بوک از تازه ترین خبرهای دنیای فناوری اطلاعات مطلع شوید.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:14 ::  نويسنده : مهدی روز       

زمانی که برای اولین بار اعلام شد که نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت دکمه Start نخواهد داشت افراد زیادی تعجب کردند. این تغییر که به علت اضافه شدن رابط کاربری جدید این شرکت که با نام مترو مطرح شد باعث حذف این دکمه کوچک که ظاهرا رابطه دوستانه بسیار طولانی مدتی با کاربران خود داشته، شده است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که احتمالا به همین دلیل هنوز نسخه های ابتدایی این ویندوز را نصب نکرده اید یا اینکه با وجود طراحی بسیار زیبا هنوز در کار کردن سریع به کمی مشکل برخورد کرده اید نگران نباشد چرا که راه حلی ساده و رایگان برای حل این مشکل برای شما داریم.

بدون شک مایکروسافت تلاش زیادی کرده است که رابط کاربری جدید و زیبای خود برای ویندوز فون و ویندوز ۸ را به نحوی طراحی کند که کاربران کمبود دکمه استارت را احساس نکند اما بدون شک شما نیز با من هم عقیده هستید که تغییر آن قدر ها هم ساده نیست. این موضوع باعث میشود که حتی اگر مایکروسافت علاقه ای به این کار نداشته باشد، تیم برنامه نویسان و احتمالا کسانی که این کمبود را احساس کرده یا صدای شما را شنیده اند دست به پیدا کردن راهی برای حل این موضوع بزنند.

توسعه دهنده ویندوز Beltchev has ابزاری با نام Classic Shell ساخته است که با ویندوز های ویستا، ویندوز ۷ و ۸ سازگار است و استارت منوی کلاسیک را به سیستم عامل کاربران علاقمند بر میگرداند و این آزادی را به آنها میدهد که آنگونه که میخواهند منوی Start خود را مدیریت کنند. بدون شک این خبر بسیار خوبی برای کاربرانی میباشد که نگران از دست دادن منوی Start با بروز رسانی به آخرین نسخه ویندوز بوده اند.

لیست تعدادی از قابلیت های Classic Shell برگرفته از وب سایت سازنده :

اجازه Drag and drop برای مدیریت اپلیکشن ها

آپشن برای نمایش Favorites, Control Panel و ….

نمایش لیست آخرین فایل های فراخوانده شده ( تعداد قابل تنظیم میباشد )

ترجمه شده به ۳۵ زبان از جمله عربی ( متاسفانه فارسی جزء لیست نیست )

Start منوی اصلی ویندوز را غیر فعال نمیکند و با شیفت+کلیک میتوانید آن را اجرا کنید

با راست کلیک بر روی نام ها در منو میتوانید آن ها را تغییر نام دهید، حذف کنید و ….

برای سیستم عامل ۳۲ و ۶۴ بیتی قابل استفاده است

قابلیت تغییر پوسته را خواهید داشت

قابلیت تنظیم و مدیریت ظاهر و تنظیمات

پشتیبانی از Active Accessibility مایکروسافت

با رفتن به روی گزینه تمامی برنامه ها، منویی آبشاری شامل لیست برنامه ها باز میشود

دکمه استارت قابل تنظیم میباشد

و از همه مهمتر Classic Shell بصورت کاملا مجانی و بدون مشکل در دسترس میباشد.

اگر Classic Shell توجه شما را به خود جلب کرده است به راحتی میتوانید آن را از اینجا با حجم حدود ۸.۵ مگابایت دانلود کنید.

Godric: شخصا با وجود اینکه رابط کاربری جدید مایکروسافت و تغییرات اعمال شده در آن را بسیار دوست میدارم اما همیشه با حذف دکمه استارت مشکل داشتم و به نوعی حذف آن را شاید ضروری نمیدانستم به همین دلیل این برنامه را نصب کردم و با چند دقیقه کار کردن با آن، بسیار عالی و کاربردی به نظر میرسد.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:13 ::  نويسنده : مهدی روز       

Chuwi V9 تبلتی چینی است که دارای پردازنده دو هسته ای Rockchip RK3066، سیستم عامل اندروید ۴.۱ و صفحهنمایش ۹.۷ اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل می باشد. شاید این تبلت قبل از معرفی تبلت نکسوس ۱۰ گوگل که دارای قیمتی ۳۹۹ دلاری و رزولوشن صفحه نمایش ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است، بسیار بیشتر از حال به چشم می آمد، اما به هر حال این دستگاه هم یکی از تبلت های اندرویدی با رزولوشن صفحه نمایش بالاست که می توان تهیه نمود.

از دیگر مشخصات این تبلت می توان به ۱ گیگابایت رم، بدنه ای آلمونیومی، دو دوربین ۲ مگاپیکسلی در پشت و جلو، بلوتوث، وای فای و باتری ۱۰۰۰۰ MAh اشاره نمود. تبلت Chuwi V99 را می توان از طریق فروشگاههای آنلاین مختلف با قیمتی در حدود ۲۵۰ دلار تهیه نمود.... /

 

 تبلت Chuwi V99,انواع تبلت,تبلت جدید,قیمت تبلت

 

 تبلت Chuwi V99,انواع تبلت,تبلت جدید,قیمت تبلت

 

 تبلت Chuwi V99,انواع تبلت,تبلت جدید,قیمت تبلت

 

 تبلت Chuwi V99,انواع تبلت,تبلت جدید,قیمت تبلت

 

 تبلت Chuwi V99,انواع تبلت,تبلت جدید,قیمت تبلت

 

 تبلت Chuwi V99,انواع تبلت,تبلت جدید,قیمت تبلت

 



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:13 ::  نويسنده : مهدی روز       

نسخه آزمایشی ویندوز 8 مدتیه که برای دسترسی عموم کاربرا روی اینترنت قرار گرفته و احتمال داده شده که نسخه نهایی این ویندوز، مهر ماه راهی بازار بشه. ما هم فعلا نگاهی به نسخه آزمایشی انداختیم تا ببینیم این ویندوز نسبت به نسخه‌های قبلی چه تغییراتی داشته.

 

با همه‌گیر شدن پدیده‌ی استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌های فعال در دنیای تکنولوژی، حضور فعال در این حوزه و به دست گرفتن نبض این بازاره. اما مایکروسافت که غول کامپیوترای خونگی جهان به شمار می‌ره، توی این بازار موفقیت چندانی به دست نیاورده بود و هر روز داشت از رقبای خودش عقب‌تر و عقب‌تر می‌افتاد. چرا که ویندوز هفت قابلیت اجرای یکسان روی کامپیوترهای خونگی و گجت‌های کوچیک‌تر مثل اسمارت‌‎فون و تبلت رو نداشت و به همین جهت سازنده‌های کمتری برای راه‌اندازی تبلتشون سراغ اون می‌رفت.

 

بنابراین مایکروسافتی‌ها دور هم نشستند و دنبال راه چاره گشتند. نتیجه نهایی هم این شد که سیستم عاملی رو طراحی کنن که رابط کاربری مناسبی برای اجرای یکسان روی همه‌ی رایانه‌ها داشته باشه. یعنی علاوه بر کامپیوترای خونگی، موبایل‌ها و تبلت‌ها رو هم پوشش بده، البته با نام‌ها و مدل‌های مختلف.

ویندوز جدید مایکروسافت سه نسخه‌ی اصلی داره: ویندوز 8، ویندوز 8 Pro و ویندوز RT. اگه در حال حاضر کاربر ویندوز 7 باشید و بخواهید که اونو ارتقا بدید، فقط نسخه‌های 8 و 8 Pro به کار شما می‌آن. فرق نسخه‌ی Pro در مقایسه با نسخه‌ی معمولی اینه که نسخه‌ی Pro دارای قابلیت‌هایی مثل رمزگذاری اطلاعات، استفاده از سیستم BitLocker، ریموت دسکتاپ و مواردی شبیه به این‌هاست. البته اگه بخواهید مستقیما به نسخه‌ی Pro آپگرید کنید، باید کاربر نسخه‌ی آلتیمیت یا پروفشنال ویندوز 7 باشید.

در مورد نسخه‌های 8 و 8Pro صحبت کردیم، اما نسخه ی RT. در حقیقت نسخه RT همون چیزیه که مدت‌ها مایکروسافت وعده‌شو می‌دادم و این‌ور اون‌ور ازش زیاد خبر می‌شنیدیم.

ویندوز RT سیستم عاملیه که می‌تونه روی دستگاه‌های دارای پردازنده‌ی ARM نصب بشه. پردازنده‌های ARM، پردازنده‌هایی هستن که به دلیل مصرف پایین‌تر انرژی، عمدتا برای ساختن دستگاه‌های قابل حمل، مثل گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به کار می‌رن.

وقتی در مورد تبلت و گوشی هوشمند حرف می‌زنیم، طبیعتا از یک گجت یا دستگاه با یک صفحه نمایش لمسی حرف می‌زنیم. بنابراین سیستم عاملی هم که روی چنین گجتی نصب می‌شه، باید حتما یه رابط کاربری لمسی رو در اختیار کاربر قرار بده. شاید مهم‌ترین تغییر ویندوز 8 نسبت به نسخه‌های قبلی اون، اینه که یه رابط کاربری لمسی قوی‌تری و راحتر‌تر به نام مترو براش تعریف شده. به این ترتیب برای کار کردن با نسخه‌ی جدید ویندوز، هم می‌تونید از موس و کی‌بورد استفاده کنید و هم این‌که اگه دستگاه‌تون صفحه نمایش لمسی داره، از طریق رابط کاربری مترو باهاش کار کنید. به عبارت دیگه ویندوز 8 طوری طراحی شده که هر حرکت دست روی صفحه‌ی لمسی، یک معادل کلیدی هم روی صفحه کلید یا موس داشته باشه و به این ترتیب هر کاری که با لمس کردن صفحه نمایش انجام می‌شه رو می‌تونید با استفاده از موس و کی‌بورد انجام بدین.

یکی از تغییراتی که ممکنه در وهله‌ی اول شما رو شگفت‌زده بکنه اینه که در ویندوز 8 خبری از دکمه‌ی استارت نیست. توی نسخه‌های قبلی ویندوز گوشه‌ی پایین سمت چپ صفحه یک دکمه استارت وجود داره که می‌تونید با کلیک کردن روی اون، به منوها و نرم‌افزارهای مختلف دست‌رسی داشته باشید. اما توی ویندوز هشت این دکمه به کلی ناپدید شده و به جای اون با یه رابط کاربری کاملا جدید سر و کار داریم. البته با فشردن دکمه فیزیکی استارت روی کی‌بورد، یه منوی استارت باز می‌شه که از طریق اون می‌تونیم به یک سری از نرم‌افزارها دست‌رسی داشته باشیم.

دیدیم که در ویندوز هشت با یه چیز جدید به اسم مترو سر و کار داریم. اجازه بدید بریم سراغ رابط کاربری مترو و ببینیم که این رابط چه امکاناتی رو در اختیار ما قرار می‌ده.

اولین چیزی که در برخورد با رابط کاربری مترو نظر ما رو جلب می‌کنه، قابلیت زوم این و زوم آوت کردنه. شما می‌تونین به کمک انگشتاتون مجموعه‌ی آیکون‌های روی صفحه رو بزرگ یا کوچیک کنید. زوم آوت کردن این امکان رو به شما می‌ده که به راحتی آیکون همه‌ی نرم‌افزارها رو ببنید و خیلی سریع به اون دسترسی داشته باشید یا این‌که اونا رو ساماندهی بکنید. در این حالت می‌بینن که نرم‌افزارها هر کدوم توی دسته‌های جداگونه‌ای قرار گرفتن. شما می‌تونین هر کدوم از این دسته‌ها رو با درگ کردن به هر قسمتی که می‌خواین منتقل کنین. در حالت زوم این می‌تونین این کارو با تک تکِ نرم‌افزارا انجام بدین.

یکی دیگه از قابلیت‌های منحصر به فرد مترو، امکان درگ کردن دو تا آیکون به صورت هم‌زمانه. به کمک درگ چندگانه می‌تونین یه آیکون رو زیر یکی از انگشت‌تاتون نگه دارین و کل صفحه رو به کمک یکی دیگه از انگشتاتون، حرکت بدین و اون آیکون رو جایی بذارین که خودتون می‌خواین.

اگه با انگشت‌تون آیکون یه نرم‌‎افزار رو لمس کنید و کمی به سمت پایین بکشید، یه منو باز می‌شه که امکانات مدیریت کردن اون آیکون رو در اختیار شما می‌ذاره. این کار در واقع معادل راست کلیک کردن روی آیکون‌ها و فایل‌ها در نسخه‌های قبلی ویندوزه.

رابط مترو طوری طراحی شده که بتونه صفحه رو به دو قسمت تقسیم کنه و در هر کدوم از این قسمت‌ها امکانات خاصی رو در اختیار کاربر بذاره. مثلا می‌تونین یه قسمت رو به خوندن یه متن اختصاص بدین و توی قسمتِ دیگه‌ی صفحه نمایش‌تون، با یه نرم‌افزار دیگه کار کنین.

بستن نرم‎‌افزارهای در حال اجرا هم در این ویندوز به راحتی آب خوردنه. فقط کافیه انگشت‌تون رو از بالای صفحه نمایش به سمت پایین بکشید تا نرم‌افزارهای در حال اجرا به طور کامل بسته بشن. البته اگه کار ذخیره نشده‌ای داشته باشین، سیستم عامل مثل همیشه از شما می‌پرسه که آیا می‌خواید کارتون رو سیو کنید یا نه.

مجموعه چنین امکاناتی باعث شده که ظاهر ویندوز 8، نسبت به نسخه‌های قبلی ویندوز، تفاوت چشم‌گیری داشته باشه. حرکات لمسی رابط متروی ویندوز 8، نسبت به سیستم عامل‌های لمسی دیگه پیچیده‌تره که ممکنه در نگاه اول کار کردن با اون کمی سخت به نظر بیاد. ولی این حرکات پیچیده به همون نسبت، امکانات بهتری رو هم در اختیار کاربر قرار می‌ده. بنابراین شاید بد نباشه که خودمون رو برای این حرکات لمسی پیچیده آماده کنیم.

البته لازم نیست همیشه در حالت مترو با ویندوز 8 کار کنیم. ویندوز 8 حالت دسکتاپ هم داره که اگه دوست داشته باشین می‌تونین از این طریق باهاش کار کنین.

این حالت هم نسبت به نسخه‌های قبلی دچار تغییراتی شده. مثلا Taskbar دیگه به شکل سابق نیست و توی ویندوز جدید برای این‌که نرم‌افزاری رو به حالت فعال در بیارید، باید به گوشه‌ی سمت راست برید و یه قسمت رو پایین بکشید و نرم‌افزار مورد نظرتون رو فعال کنید.

با همه‌ی این توصیفات، به نظر می‌رسه هرچند که نسخه‌ی Pro قوی‌ترین نسخه‌ی ویندوز جدیده مایکروسافته اما این نسخه‌ی RT خواهد بود که پنجره‌ی اصلی این شرکت برای نفوذ بیش‌تر به زندگی دیجیتالیِ مردمه. این نسخه از ویندوز می‌تونه تجربه‌ی شیرین کار کردن با آفیس اصلی رو، البته با یک سری تغییرات، به گجت‌های همراه منتقل کنه.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:13 ::  نويسنده : مهدی روز       

تا چندی پیش بسیاری از کارشناسان فناوری اطلاعات، مایکروسافت را بدلیل عدم ورود به دنیای تبلت‌ها سرزنش می‌کردند و اعتقاد داشتند مایکروسافت در این بازی از سایر رقبای خود جا مانده است.

 

انتشار نسخه پیش‌نمایش ویندوز 8، بازی را کاملا به نفع مایکروسافت تغییر داد. با بررسی عملی این نسخه می‌توان دریافت که مایکروسافت در طی این مدت بیکار ننشسته و تغییرات گسترده‌ای را در سیستم‌عامل خود اعمال کرده است. به نظر می‌رسد مایکروسافت بدنبال فتح بازار تبلت‌ها است و بیشتر تغییرات جدید اعمال شده در این سیستم‌عامل نیز در راستای سازگاری بی نقص آن با تبلت‌ها صورت گرفته است.


- غریبه آشنا!
اگر شما نیز مانند نویسنده مقاله از کاربران پروپا قرص ویندوز فون 7 باشید، چندان هم از دیدن ظاهر گرافیکی جدید ویندوز 8 تعجب نکرده‌اید. ویندوز 8 از دو ظاهر گرافیکی مجزا بهره می‌برد که در کنار یکدیگر کار می‌کنند. بعد از بارگذاری سیستم‌عامل، با ظاهر گرافیکی جدید که با نام مترو شناخته می‌شود روبرو خواهید شد.

مایکروسافت ظاهر گرافیکی مترو را اولین بار برای ویندوز فون 7 معرفی کرد که تبدیل به یک تجربه موفق شد و این موفقیت حاصلی جز طراحی دوباره آن در ویندوز 8 در بر نداشت. مترو یک رابط کاربری بسیار جذاب و راحت است که می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای کاربران صفحه‌های لمسی به ارمغان بیاورد.

رابط کاربری مترو در عین حال که بسیار ساده و خلوت به نظر می‌رسد، می‌تواند اطلاعات مورد نیاز شما را به بهترین نحو ممکن ارائه کند؛ بگونه‌ای که با یک نگاه سطحی به ظاهر گرافیکی مترو می‌توانید از جدیدترین بروز رسانی ها آگاه شوید، به برنامه‌ها و فایل‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را براحتی مدیریت نمایید.

هنگامی که بر روی دکمه استارت کلیک می‌کنید، ظاهر گرافیکی مترو نمایش داده می‌شود.




:: جهت مشاهده کلیپ کار کردن با محیط مترو ویندوز 8 (Start screen) بر روی تبلت اینجا کلیک کنید ::

ظاهر گرافیکی مترو از چندین کادر مربع و یا مستطیل‌شکل تشکیل شده است که اصطلاحا به هر کدام از آنها یک آیمر و یا Tile (کاشی) می‌گویند. هر کدام از این آیمرها اصطلاحا به مترو، پین (Pin) می‌شوند.

بنابراین می‌توانید برنامه‌های مورد نیاز خود را که می‌خواهید هر چه سریع‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید، به مترو پین نمایید. این قابلیت تنها منحصر به برنامه‌ها نیست، عملا می‌توانید هر چیزی را به مترو پین کنید، از یک آلبوم موسیقی گرفته تا یک فایل تصویر، یک صفحه وب و حتی اطلاعات تماس یک فرد! اما داستان به همین جا ختم نمی‌شود. آیمرها قابلیت نمایش اطلاعات را به صورت زنده دارند و این در واقع یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ظاهر گرافیکی مترو به شمار می‌رود.

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد، یکی از ویژگی‌های مترو ارائه بیشترین حد از اطلاعات در چارچوب کم‌ترین فضای ممکن است و قابلیت نمایش زنده اطلاعات توسط آیمرها از جمله امکاناتی است که تحقق این ویژگی را ممکن می‌سازد.

به عنوان مثال چنانچه یک آیمر را به ایمیل اختصاص داده باشید‌، تعداد ایمیل‌های جدید بر روی آن درج می‌شود و یا چنانچه یک آیمر برای RSS اختصاص داده باشید، عناوین آخرین خروجی‌های RSSهای مورد نظر شما به صورت متحرک بر روی آن نمایش داده می‌شود. آیمر آب و هوا می‌تواند خلاصه اطلاعات آب وهوایی چندین نقطه مورد نظر را به صورت زنده نمایش دهد.

باید تا به الان متوجه شده باشید که چرا تنها با یک نگاه به ظاهر گرافیکی مترو، می‌توانید بیشترین حد اطلاعات ممکن را بدست آورید. بنابراین در یک جمع‌بندی تا این‌جا می‌توان ظاهر گرافیکی مترو را یک ظاهر قدرتمند و کارآمد ارزیابی کرد که ضمن اینکه ظاهر گرافیکی آن می‌تواند کاربران خانگی را به خود جلب نماید، در عین حال می‌تواند نیازهای کاری شما را بخوبی مدیریت کند.
همان‌گونه که پیش تر نیز شرح داده شد، ویندوز 8 علاوه بر مترو، دسکتاپ دوست داشتنی (!) سابق را نیز با خود بهمراه دارد. در ظاهر گرافیکی مترو، یک آیمر برای انتقال به دسکتاپ وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید دسکتاپ را مشاهده نمایید.


- مایکروسافت هر روز بهتر از دیروز، دینگ دینگ!

همان‌گونه که مایکروسافت قبلا نیز وعده داده بود، ویندوز 8 با سرعت بسیار زیادی بوت می‌شود، در بسیاری از سایت‌های معتبر صحبت از بوت شدن دستگاه در کمتر از 8 ثانیه شده بود. حقیقت این است که ما از کرنومتر برای اندازه‌گیری زمان بوت استفاده نکردیم و سرعت بوت نیز عددی نیست که بتوان برای آن مقدار ثابتی را تعیین کرد. فرضا نمی‌توان گفت سرعت بوت بر روی همه دستگاه‌ها کم‌تر از 8 ثانیه است و خیلی فاکتورهای دیگر در این زمینه دخیل هستند، اما می‌توانید به وضوح مشاهده کنید که سرعت بوت بسیار کاهش یافته است و کم‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید و به نظر می‌رسد حداقل به نصف کاهش پیدا کرده است.

نـگاهی گـذرا به وینـدوز 8 :

- تغییر منوی استارت و قفل صفحه
منوی استارت به کل با محیط مترو تعویض شده است با باز شدن استارت همانند ویندوزفون Tile ها یا مربع و مستطیل هایی را می بینید که کنار هم چیده شده و هر کدام مخصوص کاری است. برخی از آنها برنامه های مورد نظر شما را اجرا می کنند، در بعضی از آنها آپدیت های شبکه های اجتماعی را می بینید، برخی گالری تصاویر هستند و برخی هم آخرین اخبار را از سایت های محبوبتان گردآوری کرده اند.

تصویر صفحه شروع ویندوز 8



تصویر جابجایی بین اپلیکیشن ها در ویندوز 8



- پشتیبانی از دو مانیتور
قابلیت استفاده همزمان از دو مانیتور چیز جدیدی نیست و در ویندوزهای قبلی هم بود، با این حال مایکروسافت گفته میتوانید در یک مانیتور از استایل مترو استفاده کنید و در مانیتور دوم دسکتاپ معمول را داشته باشید.

- Lock Screen
Lock Screen جدید ویندوز 8 از دنیای گوشی های هوشمند تاثیر گرفته است و مانند بیشتر آنها در این صفحه نشانگر باطری، وضعیت اتصال به شبکه های مختلف، ساعت، تاریخ و اخطارهای مختلف قرار دارند.

تصویر Lock Screen ویندوز 8



- اشتراک گذاری تصاویر
تصاویر با استفاده از اینترفیس مترو در اکانت های بیشماری قابل اشتراک گذاری هستند، از فلیکر تا فیس بوک توسط مترو پیشتیبانی میشود پس نگرانی در این مورد وجود ندارد.

تصویر اشتراک گذاری تصاویر مترو ویندوز 8



- بهینه سازی جستجو و Task Manager
جستجو نیز در این ویندوز بهینه شده است و نه تنها از طریق منوی Charms بلکه از منوی استارت می توانید به جستجو بپردازید. کافیست منوی استارت را باز کرده و شروع به تایپ کنید نتایج از میان برنامه ها، فایل ها و سایت ها به شما نمایش داده می شود و در تنظیمات جستجو می توانید مشخص کنید که به طور مثال اینترنت اکسپلورر نتایجی را از سایت Bing در جستجو ها نمایش دهد.
Task Manager نیز به نظر می رسد پس از حدود 20 سال یک تغییر اساسی کرده است! در تسک منیجر جدید می توانید علاوه بر میزان مصرف CPU و RAM هر یک از برنامه ها مقدار سرعتی که برنامه ها از اینترنت دانلود و یا به آن آپلود می شوند را مشاهده کرده و سرعتی را که از هارددیسک مصرف می کنند ببینید. تمامی برنامه ها به دسته های جداگانه مخصوص Process های ویندوز، بک گراند و در حال اجرا تقسیم بندی شده اند و برنامه هایی که میزان مصرف بالایی دارند رنگی شده اند و برنامه های مشکوک در تسک منیجر مشخص شده اند.

تصویر Task Manager ویندوز 8




- مدیریت پردازش ها (Managing Processes)
این هم نگاهی عمیقتر به نمودارهای Task Manager، پرمصرف ترین پردازش ها در این پنجره برجسته میشوند.

تصویر مدیریت پردازش ها در ویندوز 8



- کیبورد مجازی
استفاده از کیبورد مجازی ویندوز 8 راحت است، ویندوز 8 از تشخیص دست خط پشتیبانی میکند و میتوانید با قلم و انگشت از آن استفاده کنید.

تصویر کبیورد مجازی ویندوز 8



- کیبورد بندانگشتی (Thumb Keyboard)
قابلیت استفاده از کیبورد بند انگشتی برای کار با تبلت ها که به خاطر سنگین بودن با دو دست نگه داشته می شوند مناسب است. خوشبختانه این قابلیت در تبلت آزمایشی که سنگین هم بود! وجود داشت.

تصویر کیبورد بندانگشتی ویندوز8



- Visual Studio
Visual Studio 2011 Express نسخه کم حجمی است که مایکروسافت برای توسعه دهندگان ترتیب داده است تا بتوانند اپلیکیشن مترو مورد نظرشان را بسازند. Visual Studio 2011 با HTML5 و XAML به راحتی کار میکند.

- کپی و انتقال پیشرفته تر
در ویندوز 8 اگر چندین عملیات کپی و انتقال فایل داشته باشید، همگی در یک پنجره و البته جداگانه نمایش داده می شوند. به صورتی که برای هر کدام سرعت انتقال و درصد انجام شده مشخص بوده و می توانید هر عملیات را جداگانه متوقف کرده و بعداً ادامه دهید.

تصویر انتقال فایل در ویندوز 8



- منوی Charms
منوی Charms منویی است که در سمت راست از مانیتور ظاهر می شود تا با آن کارهای اضافه مانند جستجو، به اشتراک گذاری و تنظیمات انجام دهید. این منو در هر برنامه متفاوت است مثلاً در مرورگر می توانید به جستجو و اشتراک متون بپردازید و در برنامه های دیگر تنظیمات نور و صدا را انجام دهید. قابلیت اشتراک گذاری با Charm بسیار جالب است به طور مثال هر صفحه یا عکسی را می توانید با یک لمس یا کلیک در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک به اشتراک بگذارید.

- پشتیبانی از چیپست های ARM
یکی دیگر از ویژگی ها بسیار خوب ویندوز 8 پشتیبانی از چیپست های ARM است. با پشتیبانی از این چیپست ها به راحتی می توان گجت های بهتری مانند تبلت ها را با ویندوز 8 ارائه کرد و به این ترتیب مایکروسافت خیلی جدی تر از پیش به رقابت تبلت های اندرویدی و iPad وارد می شود.

- قابلیت عالی Reset and Refresh
در قابلیت Reset and Refresh ویندوز 8 می توانید تنظیمات پیش فرض سیستم عامل را بازگردانید. این قابلیت با Reset to Factory ابزارهای دیگر یک تفاوت عمده دارد و آن هم امکان تهیه بک آپ از اطلاعات فعلی پیش از ریست کردن سیستم عامل است. به این ترتیب پیش از پاک شدن همه فایل ها، کاربر می تواند از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نماید و سپس سیستم عامل را با Reset and Refresh تازه و سرحال کند.
قابلیت و امکانات ویندوز 8 باعث می شود به ندرت دچار مشکلات جدی سیستمی شوید اما اگر زمانی دچار این مشکل شوید، Refresh and Reset کمک بزرگی به شما خواهد کرد.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:12 ::  نويسنده : مهدی روز       

غیرفعال کردن Windows Store در ویندوز 8


یکی از قابلیتهای جدیدی که در ویندوز 8 به چشم میخورد Windows Store یا فروشگاه ویندوز است. در محیط Windows Store برنامههای مخصوص Metro و همچنین برنامههای دسکتاپی جهت سهولت کاربران برای دریافت به طور رایگان و غیررایگان قرار گرفته است. در صورتی که به این قابلیت جدید احتیاجی ندارید در این بخش به نحوه غیرفعال کردن آن در محیط ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

برای این کار:


ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.
سپس عبارت gpedit.msc را وارد نموده و Enter بزنید.


در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ صفحه، به مسیر زیر بروید:

کد:
User Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Store


اکنون از سمت راست پنجره، بر روی Turn off the Store application دوبار کلیک نمایید.
در پنجره جدید باز شده، گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.

در مرحله بعد مجدد کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید و در محیط Run عبارت gpupdate /force را وارد نمایید.
با انجام مراحل فوق Windows Store غیرفعال خواهد شد و به هنگام ورود به آن پیغامی مبنی بر غیردسترس بودن آن نمایان میشود.
برای فعال نمودن مجدد آن نیز کافی است در همان پنجرهی Turn off the Store application، گزینه Disabled را انتخاب نمایید.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:12 ::  نويسنده : مهدی روز       

اما برای استفاده از برنامه Start Menu Modifier تنها کافی است آن را از لینک موجود در پایین همین نوشته دانلود کرده و اجرا کنید. بدون نیاز به نصب صفحه اصلی این برنامه همانند تصویر زیر نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی دکمه Apply نسخه باریکی از صفحه شروع ویندوز 8 در هنگام فراخوانی آن در محیط دسکتاپ نمایش داده می‌شود که با استفاده از اسکرول موس به سادگی می‌توانید لیست App های نصب شده و گزینه موجود در Start Screen سیستم خود را مشاهده کنید.

Start Menu Modifier ویندوز

با استفاده از گزینه موجود در بخش Position این برنامه می‌توانید محل نمایش صفحه شروع ویندوز را در دسکتاپ (بالا، پایین، پیش فرض و خودکار) مشخص کنید و در صورتی که سیستم شما از چند صفحه نمایش بهره می‌برد توانایی انتخاب صفحه نمایشی که مایل هستید Start Screen در آن ظاهر شود را در قسمت Screen این برنامه خواهید داشت.

صفحه شروع ویندوز در پایین دسکتاپ

درست است که با کلیک بر روی هر یک از App های موجود در صفحه Start Screen همانند گذشته آن App به صورت تمام صفحه برای شما نمایش داده می‌شود اما اگر می‌خواهید با استفاده از کلیک میانبری توانایی تمام صفحه و یا باریک کردن صفحه شروع را در هنگام کار با آن داشته باشید کافی است آن کلید میانبر را در قسمت Hotkey این برنامه تعریف کنید و سپس بر روی دکمه Register Hotkey کلیک کنید. از این به بعد با فشردن کلید میانبر مشخص شده توسط شما می‌توانید صفحه شروع را به سادگی مانند اول کنید و یا از نسخه باریک آن در دسکتاپ خود لذت ببرید. البته در هر حالت به تمامی امکانات این محیط مانند جستجو در سیستم دسترسی خواهید داشت.

جستجو در سیستم ویندوز 8

همچنین با تیک دار کردن گزینه Run at windows Startup می‌توانید از اجرای این برنامه در هر بار روشن کردن سیستم بی نیاز شوید. توجه داشته باشید این برنامه به صورت پیش فرض با آیکون خود در کنار ساعت ویندوز اجرا می‌شود و دیگر در هنگام اجرا مزاحم شما نخواهد شد.

چگونگی بازگشت به حالت اولیه Start Screen

در صورتی که پس از امتحان کردن این برنامه از روند جدید نمایش Start Screen در دسکتاپ ویندوز 8 خود راضی نبودید تنها کافی است یک بار این برنامه را اجرا کنید و بر روی دکمه Restore Defaults کلیک کنید تا تنظیمات ویندوز شما به حالت اولیه باز گردد. در صورتی که باز هم در برگرداندن تنظیمات به حالت اولیه مشکل داشتید با انتخاب گزینه Default full height در قسمت Position این برنامه و کلیک بر روی دکمه Apply همه چیز به حالت اولیه خود باز خواهد گشت و شما می‌توانید با خیال راحت تنها فایل این برنامه با نام StartMenuModifier.exe را از سیستم خود پاک (Delete) کنید.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:11 ::  نويسنده : مهدی روز       

شاید ویندوز ۸ قابلیت های بسیار زیادی را برای کاربران خود تدارک دیده باشد ، اما تنها چیزی که برای کاربران تازگی دارد ، صفحه شروع یا همان Start Screen ویندوز ۸ است . چیزی که تا به حال در هیچ یک از نسخه های ویندوز از آغاز تا ویندوز ۷ ندیده بودیم . یک صفحه با مربع های ساده اما خوش آب و رنگ که به کاشی های ویندوز معروف شده اند . کاشی هایی که به صورت پویا عمل می کنند و در لحظه اطلاعات مورد نظر شما را نمایش می هند . مثل نمایش آخرین اخبار ، وضعیت آب و هوا ، ایمیل ها ، چت ها و بسیار از موارد دیگر .

با نبود دکمه استارت در گوشه پایینی ویندوز شاید کاربران کمی شده باشند . شاید شما هم مثل من از همان دسته از افرادی باشید که برای باز کردن خیلی از برنامه ها به سراغ باکس جستجوی منوی استارت در ویندوز ۷ می رفتند و با تایپ Goog و زدن کلید اینتر ، گوگل کروم را باز می کردند .

اما همین حالا هم زیاد فرقی نکرده است . می توانید با زدن دکمه Start روی صفحه کلیدتان به سرعت وارد استارت اسکرین شده و با تایپ همان Goog دوباره به گوگل کروم برسید و با یک اینتر زدن آن را باز کنید . نظر شما را نمیدانم ؛ اما به نظر من کار کردن با استارت اسکرین ویندوز ۸ بسیار جذاب است . ضمن اینکه اطلاعات مورد نظرتان را به صورت لحظه ای مشاهده می کنید ، با تایپ ابتدای نام برنامه ها می توانید به آنها دسترسی حاصل کنید .

شاید کاربران ویندوز ۷ که هنوز تجربه استفاده از ویندوز ۸ را نداشته اند ، با این حرف های من مایل به استفاده از ویندوز ۸ شده باشند . اما حتی اگر نمی خواهید از ویندوز ۸ استفاده کنید و تنها قصد تجربه کردن استارت اسکرین با استایل مترو را دارید ، پس تا پایان این مطلب با گویا آی تی همراه باشید . چون می خواهیم استارت اسکرین را به ویندوز ۷ بیاوریم . اما قبل از شروع بهتر است که نکته را به شما گوشزد کنیم . این استارت اسکرین نمی تواند تمامی قابلیت های استارت اسکرین اصلی ویندوز ۸ را به شما ارائه دهد .


برای شروع باید برنامه ی WinMetro را از پایان همین مطلب دریافت کنید . پس از نصب این برنامه روی ویندوز ۷ می توانید آن را مشاهده کنید .

یکی دیگر از قابلیت های ویندوز ۸ که این برنامه ی WinMetro سعی در پیاده سازی آن داشته است ، Charms bar می باشد . در واقع Charms bar به پنلی گفته می شود که با بردن نشانگر موس به گوشه بالا و سمت چپ ظاهر می شود و دارای قسمت هایی نظیر Search ، Start ، Share ، Device و Settings است . البته در نسخه شبیه سازی شده توسط برنامه WinMetro شما تنها به سه گزینه Search ، Start و Settings دسترسی خواهید داشت .

البته همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید ، این Charms bar کل قسمت کناری سمت راست صفحه را پوشش نمی دهد که کمی نامرتب به نظر می رسد . البته با توجه به اینکه این برنامه به تازگی منتشر شده است ، امری طبیعی می باشد .

همانطور که در بالا هم گفتیم ، از قسمت Search می توانید به جستجوی برنامه ها و فایل های مورد نظرتان بپردازید .

در قسمت Settings نیز تنظیمات مورد نظرتان در اختیار شما قرار خواهد گرفت . تنظیماتی مثل کاهش یا افزایش صدای سیستم ، تنظیمات شبکه و خاموش کردن سیستم .

اگر به تصویر بالا دقت کنید ، زیر سه گزینه ی موجود ، عبارت WinMetro Settings نوشته شده است . با کلیک بر روی این عبارت به بخش تنظیمات برنامه WinMetro خواهید رفت . این بخش را در ادامه بررسی خواهیم کرد . اما در ویندوز ۸ به جای این گزینه ، گزینه ای با عنوان Change PC Settings قرار دارد که به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات سیستم را به صورت کامل تغییر دهید .

اما بخش تنظیمات برنامه WinMetro نیز بسیار ساده طراحی شده است که به همین دلیل به شما امکان شخصی زیادی نخواهد داد . تنها سه گزینه در این بخش موجود است .

۱- Run automatically at windows startup : این گزینه باعث اجرا این برنامه در هنگام راه اندازی ویندوز ۷ خواهد شد .

۲- open Start desktop automatically : در صورتی که این گزینه فعال باشد ، با کلیک روی دکمه Start ویندوز ۷ ، با صفحه استارت اسکرین مواجه خواهید شد .



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:11 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

ویندوز 8, ترفند کامپیوتری

 

در ویندوز 8 برخلاف ویندوزهای قبلی اثری از Windows Media Center به چشم نمی‌خورد. Windows Media Center نرم‌افزاری است که به طور پیش‌فرض در ویندوز 7، ویستا و XP نصب بوده و امکان ضبط تصاویر ویدئویی و همچنین سازماندهی و پخش موسیقی را به کاربر می‌دهد اما در ویندوز 8 به صورت پیش‌فرض فعال نیست. در این ترفند به نحوه نصب کردن Windows Media Center در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:

ابتدا در صفحه Start ویندوز 8، نشان‌گر ماوس را به بالای صفحه سمت راست یا چپ ببرید تا Charms Bar ویندوز نمایان شود.

اکنون بر روی گزینه Search کلیک کنید.

حال از قسمت سمت راست صفحه بر روی Settings کلیک کنید و در قسمت جستجو عبارت upgrade را وارد نمایید.

با نمایان شدن Get more features with a new edition of Windows بر روی آن کلیک کنید.

در پنجره باز شده بر روی I already have a product key کلیک کنید.

 

در قسمت Enter your key کد زیر را وارد نمایید:

MBFBV-W3DP2-2MVKN-PJCQD-KKTF7

سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید.

 

در قسمت بعد تیک گزینه I accept the license terms را بزنید و بر روی دکمه Add features کلیک کنید.

اکنون چند لحظه صبر کنید تا برنامه نصب شود. جهت تکمیل نصب، ویندوز یک‌بار Restart می‌شود.

پس از راه‌اندازی مجدد ویندوز، در صورت مراجعه به صفحه Start، خواهید دید که Windows Media Center به صفحه Start سنجاق شده است و با کلیک بر روی آن این برنامه باز خواهد شد.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:11 ::  نويسنده : مهدی روز       

تم‌ ویندوز, دسکتاپ, آموزش کامپیوتر

 

یکی از تغییراتی که در ویندوز 8 شاهد هستیم حذف حالت شیشه‌ای پنجره‌ها یا Aero Glass از ظاهر ویندوز است. هر چند که در ویندوز 8 تم جدیدی به نام Aero Lite رونمایی و جایگزین تم قبلی ویندوز 7 شده است اما این تم جدید به دلیل عدم شیشه‌ای بودن بسیار ساده به نظر می‌رسد و چندان جذاب نیست. در این ترفند قصد داریم روشی مخفی و جالب را برای شما بازگو کنیم که با استفاده از آن می‌توانید حالت Aero Glass را بر روی تم Aero Lite فعال کنید و حالت شیشه‌ای بودن را به ظاهر پنجره‌های ویندوز اضافه کنید.

بدین منظور:
ابتدا در فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.
در پنجره Personalization اطمینان پیدا کنید که یکی از تم‌های موجود در قسمت Aero themes در حالت انتخاب است.
سپس از قسمت پایین پنجره بر روی Windows Color کلیک کنید.
حال بدون این که کار دیگری کنید این پنجره را Minimze کنید (دقت کنید که پنجره را نبندید و تنها بر روی دکمه Minimize کلیک کنید تا پنجره موقتاً راهی نوار تسک‌بار شود).
اکنون مجدد بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید تا یک پنجره دیگر Personalization باز شود.
در این پنجره جدید در قسمت Basic and Hight Contrast Themes بر روی تم Windows Basic کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا صفحه مجدداً پدیدار شود.
حال پنجره قبلی Personalization را که Minimize کرده بودید را مجدداً باز کنید.
سپس یک‌بار تیک Enable transparency را بردارید و مجدد تیک آن را بزنید و در نهایت بر روی دکمه Save changes کلیک کنید.
کار تمام است و اکنون حالت Aero Glass به تم Aero Lite اضافه شده است.

لازم به ذکر است این ترفند بر روی نسخه Release Preview ویندوز 8 تست شده است.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:10 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

ویندوز 8, ترفند ویندوز

 

برخلاف ویندوز 7 که آیکن Computer جهت دسترسی سریع در منوی Start قرار داشت، در ویندوز 8 در صفحه Start این ویژگی وجود ندارد و خبری از آیکن Computer نیست. در صورتی که علاقه‌مند به اضافه کردن این آیکن به صفحه Start و همچنین صفحه دسکتاپ ویندوز 8 خود هستید، در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

برای افزودن آیکن Computer به صفحه Start:

ابتدا در قسمت جستجوی موجود در صفحه Start عبارت Computer را وارد نمایید.

اکنون بر روی آیکن آن راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید.

با این کار Computer به صفحه Start ویندوز سنجاق خواهد شد.

 

اما برای افزودن آیکن Computer به صفحه دسکتاپ:

ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.

از قسمت سمت چپ پنجره‌ی باز شده، بر روی Change desktop icons کلیک نمایید.

در پنجره جدید، گزینه Computer را فعال نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

با این کار آیکن Computer را بر روی صفحه دسکتاپ خود خواهید داشت.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:7 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

image10

گوگل با همکاری شرکای خود نمونه های جدید کروم بوک را عرضه نمود. گرچه این سیستم عامل شدیدا وابسته به وب است و امکانات و قابلیت های محدودی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد اما در اعماق ته این سیستم عامل نکات مثبت فراوانی دیده می شود. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید یکی از رایانه های کروم بوک را تهیه کنید. پس بهترین پیشنهاد ما تست کردن این سیستم عامل نوظهور برای مطمئن شدن شما از جهت مناسب کار بودن این محصول است. برای اجرا کردن Chrome OS بر روی ماشین مجازی VirtualBox کار دشواری در پیش رو ندارید. تنها کافیست چند عمل ساده بر روی رایانه خود انجام دهید و پس از آن به آسانی از Chrome OS درون ویندوز لذت ببرید.

 

ابتدا نیاز دارید که VirtualBox را دریافت و بر روی رایانه خود نصب نمایید.

سپس به تارنمای Hexxeh’s Chromium OS Vanilla رفته و آخرین نسخه VirtualBox از سیستم عامل Chromium OS را دریافت نمایید.

image11

 

از آن جهت برای دریافت این سیستم عامل از تارنمای رسمی آن استفاده نکردیم که گوگل اجازه دسترسی به این Chrome OS بر روی ابزار های دیگر نمی دهد. سیستم عامل Chromium نسخه open-source از Chrome OS است.

همچنین از آن جهت نسبت به استفاده از نسخه VirtualBox اقدام کردیم که مطمئن بودیم کار خواهد کرد. البته شما می توانید نسبت به دانلود نسخه USB هم اقدام نمایید و رایانه خود را با آن بوت کنید؛ اما یقین بدانید احتمال این که از سخت افزار های شما پشتیبانی نکند بسیار زیاد خواهد بود.

 

داستان نصب

پس از آن که نسخه VirtualBox گوگل کروم ردریافت نمودید فایل VDI (VirtualBox Disk Image) را از حالت فشرده (ZIP) خارج کنید.

image12

 

اکنون VirtualBox را باز کرده و بر روی دکمه New کلیک نمایید و اقدام به ساخت یک ماشین جدید نمایید.

 

تصویر صفحه (24)

 

از آنجایی که هیچ گزینه ای برای Chrome OS در تنظیمات VirtualBox وجود ندارد می توانید از تنظیمات سیستم عامل Linux بهره بگیرید که به خوبی و بدون مشکل هم کار خواهد کرد.

 

تصویر صفحه (25)

 

حداقل حجم ۲۵۶ مگابایت رم برای این سیستم عامل کافیست اما اگر رایانه شما کم و کسری ای از این جهت ندارد بهتر است حجم آن را حداقل تا ۱۰۲۴ بالا بیاورید تا بتوانید از گوگل کروم روانتر استفاده کنید.

 

تصویر صفحه (26)

 

حال باید فایلی که با پسوند .VDI در بالا دانلود کرده بودید و از حالت فشرده خارج نوده بودید را متصل نمایید. برای این کار گزینه Use an existing virtual hard drive file (از یک فایل درایو سخت مجازی استفاده کنید) را انتخاب نمایید.

تصویر صفحه (28)

تصویر صفحه (27)

 

برای دسترسی به شبکه وب باید تغییری در نوع تنظیمات شبکه اعمال کنید در غیر این صورت Chromium OS نمی تواند به شبکه متصل شود و شما پیغام “no networks available” یا شبکه در دسترس نیست را مشاهده خواهید نمود. پس بر روی ماشین مجازی Chrome OS کلیک راست کرده و Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.

 

تصویر صفحه (29)

 

حال بر روی سربرگ شبکه (Network) کلیک کرده و با باز کردن بخش پیشرفته (Advanced) بر روی نوع آداپتور (Adapter Type ) کلیک کرده تا کادر کرکره ای باش شود و در این مرحله با انتخاب Intel PRO/1000 MT Desktop (82540EM) از لیست باز شده تنظیمات را تایید (OK) کرده و خارج شوید.

 

تصویر صفحه (30)

 

اکنون شما می توانید با دو کلیک پشت هم سیستم عامل Chrome OS را اجرا نموده و از آن استفاده نمایید.

 

استفاده از گوگل کروم

زمانی که Chrome OS را به اجرا در می آورید، موشواره کار نخواهد کرد. برای فعال سازی آن از منوی ماشین مجازی گزینه “غیر فعال سازی یکپارچگی موس (Disable Mouse Integration)”را انتخاب نمایید.

 

تصویر صفحه (31)

 

حال می توانید درون سیستم عامل گوگل کروم با موشواره به گشت و گذار بپردازید. برای پس گرفتن موشواره تنها کافی است کلید سمت Ctrl سمت راست را یک بار فشار دهید.

 

تصویر صفحه (32)

 

اکنون چند مرحله ساده برای انجام تنظیمات باقی مانده است. می توانید آن ها را با فشردن کلید Esc رد کنید. نکته خوب داستان پشتیبانی این سیستم عامل به صورت کامل از زبان فارسی است. پیشنهاد می کنیم ابتدا به ساکن زبان فارسی را انتخاب نمایید تا از تمامی امکانات این سیستم عامل با دیدی باز بهره مند شوید.

همچین می توانید با متصل کردن حساب کاربری گوگل خود تمامی تنظیمات و اپلیکیشن های خودتان را همگام سازی نمایید. البته می توانید به صورت مهمان هم وارد شوید اما یقینا لذت کمتری به همراه خواهد داشت.

 

image21

تصویر صفحه (33)

 

حال می توانید به گشت و گذار در سیستم عامل گوگل کروم بپردازید.

 

Screenshot 2012-11-06 at 13.41.10

 

image23

 

احتمالا پس از مدتی کار کردن با این سیستم عامل قید خرید کروم بوک را خواهید زد و به سراغ ویندوز ۸ قدرتمند خواهید رفت!

chromebooks-portability

در صورتی که هنوز هم عاشق رایانه های کروم بوک هستید و معتقدید سخت افزار خوبی دارند می توانید سیستم عامل Ubuntu را بر روی آن ها نصب کنید زیرا ابونتو می تواند بر روی ARM نصب شود. اما کلا فکر نصب ویندوز را از سرتان بیرون کنید.

روزگار خوشی را با گوگل کروم سپری کنید!



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:6 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

the_new_windows_logo__original_and_colored

مدتیه که نسخه اولیه windows 8 ارایه شده و بسیاری از کاربران در سر تا سر کره خاکی اقدام به نصب این دستپخت جدید مایکروسافت روی سیستم های خودشون کردند.اما در این بین با توجه به نا آشنایی و ناملموس بودن بسیاری از خصوصیات این سیستم عامل و دلایل مختلف دیگه ای بسیاری از کاربران بعد از مدتی تصمیم به حذف اون از روی سیستم خودشون میکنند.در این مطلب unistall کردن windows 8 با هم فرا میگیریم.این روش برای unistall کردن سایر نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل از جمله ۷ و VISTA نیز کاربرد دارد.بطور کلی برای unistall کردن دو حالت کلی وجود داره , حالت اول اینکه تنها یک نسخه از ویندوز بر روی رایانه شما نصب باشه و حالت دوم که بیش از یک نسخه , دو یا چند سیستم عامل را به صورت همزمان داشته باشید . ابتدا با حالت دوم شروع می کنیم .

 

در این حالت که دو یا چند سیستم عامل به صورت همزمان داریم فرضو بر این میزاریم که میخوایم WINDOWS 8 را از روی سیستم حذف کنیم(همونطور که در بالا اشاره شد این روش قابل تامیم به تمام نسخه های قبلی ویندوز نیز هست) . به طور مثال شما میخواین نسخهRelease Preview از WINDOWS 8 که قبلا نصب کردین رو پاک کنین و نسخه نهایی رو بجای اون نصب کنید یا اینکه فضای اشغال شده به وسیله نسخهRelease Preview روی هاردتون رو برای استفاه دیگه ای خالی کنید . خب , به ترتیب زیر عمل کنید .

مرحله اول.گرفتن Backup از اطلاعات تون

ابتدا از هر اطلاعات مهمی که بر روی درایوی که WINDOWS 8 بر روی اون نصب است قرار دارد , Backup بگیرید . این درایو به طور کلی پس از unistall کردن WINDOWS 8 پاک میشود . پس حواستون رو جمع کنید!

مرحله دوم.حذف ورودی Boot برای نسخه ای از ویندوز که قصد حذف کردنش را داریم

برای این کار باید از طریق نسخه ای از ویندوز که قصد حفظش را داریم برای مثال Windows 7 ورودی Boot نسخه ای از ویندوز که قصد حذفش را داریم برای مثال Windows 8 Release Preview را پاک کنیم .

وارد محیط Windows 7 یا هر نسخه دیگری که میخواهید حفظش کنید بشید و System Configuration tool را اجرا کنید(از این پس Windows 7 به عنوان سیستم عاملی که می خوایم حفظش کنیم و Windows 8 Release Preview به عنوان سیستم عاملی که قصد حذفش رو داریم استفاده میشن) .

unw1

اگر رایانه شما به حالت پیش فرض با Windows 8 اجرا میشه , حالت پیش فرضو به Windows 7 عوض کنید . روی Windows 7 کلیک کنید و روی گزینه "Set as default از نوار ابزا پایین کلیک کنید .

Windows 8 رو انتخاب کرده , گزینه Delete را بزنید و در آخر هم پنجره را OK کنید و ببندید .

یکبار سیستم خودتون رو Restart کنید و وارد محیط Windows 7 بشید .

مرحله سوم.Format کردن درایوی که Windows 8 بر روی آن نصب است

شما برای نصب سیستم عامل دیگری بر روی این درایو یا استفاده از فضای اون باید این درایو رو Format کنید . فرض می کنیم که شما میخواید از فضای این درایو بعد از Format برای نصب سیستم عامل دیگری بهره بگیرید . برای مثال Windows 8 Release Preview را پاک کنید و بجای اون نسخه نهایی Windows 8 رو نصب کنید .

خب ابزار Disk Management رو باز کنیدو درایوی که قصد Format کردنش رو دارید انتخاب کنید .

unw2

برای مثال درایو K , راست کلیک کرده و عبارت Format رو انتخاب کنید .

unw3

همچنین شما میتونید برچسب درایو(Lable Drive) و نوع فایلهای سیستم رو تغییر بدید البته اگه بخواید . در غیر این صورت تنظیمات رو به صورت پیش فرض بزارید و با کلیک کردن بر روی OK پنجره را ببندید .

unw4

شما با پیغامی روبه رو میشید که اخطار میده پس از Format کردن این درایو تمامی اطلاعات موجود بر روی او پاک خواهند شد . اگر قبلا مرحله اول رو انجام دادید با خیال راحت بر روی OK کلیک کنید .

unw5

بازم یه پیغام دیگه!ممکنه این پیغام ظاهر بشه که درایوی که شما قصد Format کردنش رو دارید در حال استفاده میباشد . این پیغام رو نادیده بگیرید و روی YES

کلیک کنید تا پس از چند ثانیه Format کامل بشود .

unw6

خب سرانجام تمام شد . درایو شما عاری از هر گونه سیستم عاملی از جمله Windows 8 Release Preview است .

نکته : شما برای مدیریت پارتیشن هاتون در این فرایند از هر نرم افزار دیگری به غیر از Disk Management میتونید استفاده کنید. دلیل استفاده از Disk Management قرار داشتنش به صورت پیش فرض بر روی ویندوز است .

نکته دوم : اگر شما بخواین این فرایند رو بر روی سیستم عاملی که از محصولات مایکروسافت نباشه برای مثالUbuntu Linux انجام بدید , تمامی مراحل یکسان هستند به غیر از اینکه باید از ابزار دیگه ای برای حذف ورودی Boot برای نسخه ای از ویندوز که قصد حذف کردنش رو دارید استفاده کنید . ابزارهایی نظیر EasyBCD 2.2. به خوبی برای این مورد کاربرد دارند .

اما بریم سرغ حالت اول , یعنی حالتی که تنها یک نسخه از ویندوز بر روی رایانه شما نصب باشد . این بار کارمون خیلی آسونتر میشه , ابتدا CD ویندوز رو وارد کنید , مراحل را به ترتیب بگذرونید و در مرحله ای که باید درایو جدید برای نصب ویندوز را انتخاب کنید , درایوی که Windows 8 Release Preview بر روش نصب است را Format کرده و نسخه مرد نظر خودتون رو بر روی همان درایو یا هر درایو مورد نظر خوتون نصب کنید .

قبل از Format کردن هر درایوی اطمینان حاصل کنید که از تمام اطلاعات مهم روی اون درایو Backup گرفته باشید .



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : مهدی روز       

صفحه کلید:
اغلب استفاده از کلیدهای کاربردی صفحة کلید به جای ماوس، از لحاظ رسیدن سریعتر به هدف، عقلانی تر و منطقی تر به نظر هستند:
- کلید ویندوز = برای نمایش و بازکردن منوی استارت
- کلید ویندوز + D = تمام پنجره ها را minimize و درصورت فشار دادن مجدد maximize می کند.
- کلید ویندوز + E = باز کردن Windows Explorer
- کلید ویندوز + F = نمایش و بازکردن صفحة Search
- کلید ویندوز +STRG+F = جستجو برای نمایش کامپیوتر
- کلید ویندوز +F1 = نمایش Help center و Support center
- کلید ویندوز + R = Run
- کلید ویندوز + Pause = مشخصات سیستم
- کلید ویندوز + L = پارک سیستم
- کلید ویندوز + U = بازکردن Utility Manager
- کلید ویندوز + Q = تعویض کاربر
ظرفیت هارد دیسک
ویندوز XP پس از نصب استاندارد، فضایی بیش از 5/1 گیگا بایت از هارد را اشغال می کند. شما با چند تغییر می توانید چند صد مگا بایت را به راحتی از ظرفیت درایو آزاد کنید.
برای این کار باید حالت Standby را غیر فعال کنید. این عملکرد در ویندوز XP ، فایل hiberfil.sys در فهرست اصلی را در پارتیشن سیستم قرار می دهد. این موضوع باعث می شود که پس از نصب سیستم، حجمی معادل چند صد مگا بایت از ظرفیت هارد اشغال شود. اگر به عملکرد Standby احتیاجی ندارید، آن را با دستور زیر، غیر فعال کنید:
Start>Settings>Control Panel>Power Options>System Standby
و بعد تیک جلوی “ Standby activate” را بردارید.
Refresh سیستم:
Refresh سیستم در ویندوز XP ، در طی زمان احتیاج به یک فضای قابل توجه در حافظة هارد دارد. این عملکرد توسط فرمان زیر انجام می پذیرد:
Start>Settings>Control Panel>System>System re-Stablishment
همة درایوها را توسط قراردادن تیک جلوی آنها غیر فعال کنید. توجه داشته باشید که این تنظیم فقط باید توسط کاربرهای متبحر انجام شود. به عنوان مثال، هنگام نصب اشتباه یک برنامه یا یک درایو، به راحتی امکان دوباره سازی وضعیت قبلی وجود ندارد.
پاک سازی و مرتب سازی هارد از فایلهای زائد
با استفاده از ابزار پاک سازی اطلاعات، می توانید فایل های زائد و اضافی را پاک کنید. درایوی را که می خواهید مرتب سازی کنید، انتخاب و گزینه های مورد نظر را فعال کنید. این ابزار را تحت آدرس زیر می توانید پیدا کنید:
Start>Programs>Accessories>Tools>Disk Clean Up
در کنار مرتب سازی هارد، می توانید کارهای دیگری را نیز برای سیستم عامل خود انجام دهید.
نمایش گروهی
برای اینکه بتوان همة فایلهای موجود را به صورت یک فهرست در Windows Explorer نمایان ساخت، به ترتیب زیر عمل کنید:
از طریق منوی View وارد قسمت Arrange Symbol شوید و
Arrange by Type را فعال کنید.
WinZip
از زمان پیدایش ویندوز Me این امکان وجود دارد که بدون هیچ ابزار اضافی مثل WinZip بتوان آرشیوهای فشرده سازی شده را باز کرد. ویندوز XP این آرشیو را به عنوان یک پوشه نشان می دهد که ایجاد یا پیوست فایل ها یا از طریق کلید راست ماوس انجام می شود (Send to) یا همانند یک پوشة نرمال کامل روی آن دو بار کلیک کنید. با این حال، این سیستم یک ایراد مهم دارد:
در کامپیوترهای با سرعت پایین، عمل Zip به عنوان ترمزی برای سرعت سیستم به حساب می آید. اگر شما با یک PC با سرعت پایین کار می کنید، توصیه می شود که این عملکرد را غیر فعال کنید، از طریق Start>Run خط فرمان را باز کنید و در سطر فرمان دستور regsvr32 /U zipfldr.dll را تایپ کنید. پس از تایید توسط کلید OK پیغامی ظاهر می شود که عمل غیر فعال کردن با موفقیت انجام پذیرفته است و بعد شما آنرا با OK می بندید. برای فعال کردن دوباره این عملکرد، در همان مسیر قید شده در سطر فرمان دستور regsvr32 zipfldr.dll را وارد کنید. بعد همه چیز دوباره به حالت اولیه خود بر می گردد.


 



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

ویندوز 8, ترفند ویندوز

 

برخلاف ویندوز 7 که آیکن Computer جهت دسترسی سریع در منوی Start قرار داشت، در ویندوز 8 در صفحه Start این ویژگی وجود ندارد و خبری از آیکن Computer نیست. در صورتی که علاقه‌مند به اضافه کردن این آیکن به صفحه Start و همچنین صفحه دسکتاپ ویندوز 8 خود هستید، در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

برای افزودن آیکن Computer به صفحه Start:

ابتدا در قسمت جستجوی موجود در صفحه Start عبارت Computer را وارد نمایید.

اکنون بر روی آیکن آن راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید.

با این کار Computer به صفحه Start ویندوز سنجاق خواهد شد.

 

اما برای افزودن آیکن Computer به صفحه دسکتاپ:

ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.

از قسمت سمت چپ پنجره‌ی باز شده، بر روی Change desktop icons کلیک نمایید.

در پنجره جدید، گزینه Computer را فعال نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

با این کار آیکن Computer را بر روی صفحه دسکتاپ خود خواهید داشت.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:5 ::  نويسنده : مهدی روز       

10 دلیل که ویندوز 8، سِوِن را نابود می کند

 

احتمالا ویندوز 8 مایکروسافت تا سال آینده در دسترس نخواهد بود. اما بر مبنای آن چه که تا کنون از این ویندوز می دانیم؛ این سیستم عامل می تواند خیلی بهتر از ویندوز 7 باشد

شاید هیچ شرکتی پر نفوذ تر از مایکروسافت در حوزه سیستم های عامل دسکتاپ پیدا نشود. این غول نرم افزاری، سراسر بازار سیستم عامل را در جهان به دست گرفته و ثابت کرده که قادر است هر نسخه ویندوز را با تغییرات زیادی نسبت به نسخه های قبلی اش ارائه دهد. هیچ چیز هم که نباشد، مایکروسافت فضای بازار سیستم های عامل را به خوبی می شناسد و می داند که باید برای موفقیت در این بازار چه کاری انجام دهد.

ویندوز 7 مایکرسافت مسلما یکی از مهم ترین نسخه های ویندوز در تاریخ زندگی این سیستم عامل بود. بعد از ارائه ویندوز ویستا، بازار مخالف مایکروسافت شروع به رشد کرد و بسیاری از فروشندگان، به قوانینی برای داون گرید کردن کامپیوتر به ویندوز XP تن دادند. مشتریان هم به اندازه ای که مایکروسافت انتظار داشت، از ویستا استقبال نکردند. به علاوه شرکت ها اصلا ویندوز ویستا را به حساب نمی آوردند. خب همه ی این ها بد است.

با ویندوز 7، مایکروسافت توانست ویستا را به خوبی تعمیر کند. در واقع این نسخه همان سیستم عاملی است که ویستا باید می بود. و حالا مایکروسافت هم تایید کرده که ویندوز 7 سریع ترین فروش را در تاریخ ویندوز داشته است. این واضح است که مصرف کنندگان هم از ویندوزی که هم اکنون استفاده می کنند؛ حداقل بیشتر از ایکس پی راضی هستند.

با این حال که ویندوز 8 فقط در گوشه صحنه، ایستاده است؛ شایعات مایکروسافتی حول محور این سیستم عامل و امکانات آن، می چرخند. اگر چه فعلا اطلاعات کمی از این سیستم عامل در دسترس است؛ اما یک چیز را به طور قطع می توان گفت: این که 8 از 7 بهتر خواهد بود. اما چرا؟

 

1. ویندوز 8، برمبنای یک سیستم عامل خوب، بهبود می یابد:
ویندوز 8 یک آپدیت بزرگ به شمار نمی رود. در عوض، این سیستم عامل نسخه ای بهبود یافته از ویندوز 7 خواهد بود. همانطور که اشاره شد، ویندوز 7 در میان مصرف کنندگان و شرکت های مشتری، به موفقیت رسیده است. از چیز هایی که تاکنون درباره ویندوز 8 میدانیم، واضح است که مایکروسافت نمی خواهد چیزی که خراب نیست (ویندوز 7) را درست کند! پس احتمالا ویندوز 8 بسیار شبیه جدش بوده و خیلی از امکانات آن را به رخ می کشد. البته بهبود هایی که همیشه به مشتریان ارائه می شود هم در این ویندوز موجود خواهند بود.

 

2. امنیت بهبود خواهد یافت:
با هر عرضه ی سیستم عامل توسط مایکروسافت - یا هر شرکت دیگر - بسیاری نقایص امنیتی برطرف می شوند. این کمپانی امنیت را بعد از عرضه سرویس پک 2 ویندوز ایکس پی، افزایش داده است. ویندوز ایکس پی تقریبا امن بود. البته نسبت به نسل های پیشینش و نه نسبت به سیستم عامل های رقیب! سرویس پک ها بودند که به امنیت ویستا کمک نمودند. اما ویندوز 7 مسلما امن ترین ورژن این سیستم عامل می باشد. پس از آن جایی که مایکروسافت همیشه برای امن تر کردن سیستم عاملش تلاش کرده؛ انتظار داریم که ویندوز 8، از 7 هم کاملا امن تر باشد.

 

3. سازگاری کلیدی با ARM:
با توجه به این که مصرف کنندگان محصولات الکتریکی در سال های اخیر، علاقه زیادی به ARM نشان دادند؛ استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت اعلام کرد که ورژن بعدی ویندوز دستگاه های مبتنی بر ARM پشتیبانی خواهد کرد. این بسیار بسیار مهم است. حالا کمپانی هایی که می خواهد محصولاتی مبتنی بر چیپ ARM بسازند، فرصت استفاده از ویندوز را پیدا می کنند. نه تنها این حرکت به مایکروسافت و فروشندگان همکارش کمک می کند، بلکه احتمالا گزینه های بیشتری هم به مصرف کنندگانی که به استفاده از ویندوز تمایل دارند؛ داده خواهد شد. به عقیده ی بسیاری این یک بازی برد- برد است.

 

4. یک فروشگاه اپلیکیشن؟شاید!
این بعید نیست که مایکروسافت برای ارائه ی یک فروشگاه اپلیکیشن؛ نقشه کشیده باشد. اگر این امر صورت گیرد و با وجود این که اپلیکیشن های بسیار زیادی برای ویندوز در دسترس است؛ ممکن است مایکروسافت قادر باشد که در این زمینه حتی با مک نسخه Lion از شرکت اپل هم رقابت کند. همان سیستم عاملی که با AppStore داخلی به فروش خواهد رسید. آینده ی سیستم عامل های دسکتاپ، حقیقتا به وجود یک فروشگاه اپلیکیشن خوب برای آن ها بستگی خواهد داشت. فعلا نمی دانیم اما اگر در آینده خبر احداث فروشگاه اپلیکیشنی برای ویندوز را بشنویم؛ خوشحال خواهیم شد.

 

5. روشن شدن فوری : همان چیزی که لازم است
یکی از بزرگترین مسائل این است که ویندوز روی بعضی کامپیوتر ها، زمان زیادی را برای بوت شدن تلف می کند. با توجه به آخرین شایعات، مایکروسافت در حال کار روی یک راه حل برای این است که بتواند ویندوز را عملا در زمان کمی آماده به کار کند. شاید مهم به نظر نرسد اما در نظر داشته باشید که صبر برای بوت شدن یک ویندوز، می تواند تا چه اندازه عذاب آور باشد. پس بوت فوری، چیزی است که می تواند به یک امکان عالی تبدیل شود.

 

6. احتمالا ویندوز 8 برای تبلت ها مناسب تر خواهد بود
مایکروسافت چند وقتی هست که سیستم عامل خود را آماده برای به کارگیری در تبلت ها می داند. اما با توجه به چیزی که آمار و ارقام نشان می دهد؛ هم تولید تبلت های مبتنی بر ویندوز 7 کم بوده و هم کاربران اندروید یا آی او اس را ترجیح می دهند. به دلیل پشتیبانی از دستگاه های مبتنی بر ARM و این که مایکروسافت قطعا دارد برای سازگاری بیشتر ویندوز 8 با تبلت ها تلاش می کند؛ باید منتظر دستگاه های قابل حمل بیشتری بر مبنای ویندوز بعدی باشید. اما تا چه حد بیشتر بودنش را بازار تعیین می کند.

 

7. صرفه جویی بیشتر در انرژی:
یکی از مسائل ویندوز 7 این است که نتوانسته به عملکرد موثری در زمینه ی صرفه جویی انرژی برسد. اما با توجه به اطلاعاتی که از توسعه ویندوز 8 درز کرده اند، گویا مایکروسفات در حال کار برروی قابلیت هایی است که ذخیرهی انرژی را تا حد زیادی بهبود می بخشند. پس باید منتظر عمر بیشتر باتری بر دستگاه های قابل حملی باشیم که از این سیستم عامل پشتیبانی می کنند. اگر این ها درست باشد؛ مسلما مصرف کنندگان خوشحال خواهند شد.

 

8. History Vault چیست؟
ویندوز 8 احتمالا یک قابلیت جدید به نام History Vault خواهد داشت. با توجه به شایعات، این قابلیت شبیه Time Machine شرکت اپل خواهد بود که یک رابط آسان برای بک آپ گیری در مک او.اس ایکس؛ ارائه می دهد. اما این گزینه ی مایکروسافتی به کاربران اجازه خواهد داد که فایل های شخصی خود را بازیابی نمایند، پرونده های قدیمی را اصلاح کنند و خیلی کار های دیگر... مایکروسافت هنوز این قابلیت را تایید نکرده است. اما اگر قابلیت بزرگی مانند این، به ویندوز اضافه شود؛ بسیار عالی خواهد شد.

 

9. اینترفیس بهتر:
ویندوز 7 با یک رابط کاربری قدرتمند تر وارد بازار شد که می توان آن را کاملا از نسل های قبلی اش بهتر دانست. این ویژگی از نظر زیبایی هم چیزی کم ندارد. فعلا مایکروسافت چیز زیادی از سیستم عامل بعدی اش نگفته اما احتمالا ویندوز 8 هم اینترفیسی مشابه خواهد داشت. اما افرادی که همیشه مایکروسافت را تعقیب می کنند؛ باور دارند که اینترفیس کمی کار آمد تر شده و برای استفاده آسانتر خواهد بود. اگر مایکروسافت بتواند این کار را محقق کند، تاحدود زیادی انتظارات از اینترفیس براورده خواهند شد. چون اینترفیس فعلی نیز چیز زیادی کم ندارد.

 

10. مایکروسافت درسش را آموخته:
جدا از خود سیستم عامل، ویندوز 8 به احتمال زیاد بهتر از ویندوز 7 خواهد بود. آن هم به یک دلیل: مایکروسافت نمی خواهد شکست ویندوز ویستا را تکرار کند. آخرین سیستم عامل مایکروسافت قبل از 7، برای این شرکت چیزی کم از کابوس نداشت. مایکروسافت به خاطر موفقیت های 7 خیلی به خود مغرور شده بود ولی در ویستا کار را خراب کرد. نتیجه ی این، چند سال رنج آور برای این شرکت بود. همچنین مایکروسافت با فقدان اعتماد فروشنده ها و خریداران و سرمایه گذارانش مواجه شد. پس انتظار داریم که این کمپانی کار های ویژه ای با ویندوز 8 انجام دهد. درعین حال، این شرکت به جز رسیدن به یک سیستم عامل بهتر، چاره دیگری نخواهد داشت.

شما چه انتظاراتی از سیستم عامل بعدی مایکروسافت دارید و فکر می کنید که از زوایای مختلف، چگونه عمل کند؟ این سیستم عامل، در رقابت با رقیبانش چه خواهد کرد؟
 



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:4 ::  نويسنده : مهدی روز       

 

آموزش ویندوز, ویندوز 8, دسکتاپ

به هنگام ورود به محیط ویندوز 8 و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری، صفحه‌ی Start ویندوز 8 همراه با انیمیشنی کوتاه نمایش داده می‌شود. اما پس از ورود به دسکتاپ و بازگشایی مجدد صفحه‌ی Start دیگر خبری از این انیمیشن نیست و این صفحه به صورت طبیعی باز می‌شود. در صورتی که دوست دارید با هر بار باز کردن صفحه‌ی Start این انیمیشن نمایش داده شود، در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
سپس عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید.
پس از باز شدن پنجره‌ی ویرایش‌گر رجیستری، به مسیر زیر بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ImmersiveShell\Grid

اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید.
نام این مقدار جدید را Launcher_SessionLoginAnimation_OnShow قرار دهید.
حال بر روی Launcher_SessionLoginAnimation_OnShow دوبار کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده مقدار Value data را به 1 تغییر داده و OK کنید.
از این پس صفحه‌ی Start همراه با انیمیشن اجرا خواهد شد.

برای غیرفعال کردن این قابلیت، کافی است به این مقدار جدید ساخته شده در رجیستری، مقدار 0 بدهید.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:4 ::  نويسنده : مهدی روز       

 ترفند ویندوز 8, منوی شروع برای ویندوز ۸

از زمان انتشار ویندوز ۸ بحث های زیادی در رابطه با رابط کاربری جدید وجود دارد. یکی از این تغییرات که جای بحث و گفتگوی زیادی دارد حذف منوی شروع Start Menu در ویندوز ۸ بوده است. اینکه چرا مایکروسافت این حرکت جسورانه را انجام داده یک داستان متفاوت است.اما در حال حاظر این تغییر در کانون توجه قرار گرفته است. بعضی از توسعه دهندگان نرم افزار برنامه های مانند Power8, ViStart Start8, را برای ایجاد یک منوی آغاز شبیه سازی شده در ویندوز ۸ طراحی کرده اند. در این مقاله به یکی از این برنامه ها با نام Pokki می پردازیم و شما را با نحوه کار آن آشنا می کنیم.
شما با Pokki قادر خواهید بود بسیاری از سرویس های اینترنتی مانند: eBay,فیس بوک، جیمیل، توییتر، Instagram و غیره را در یک منوی آغاز ویژه داشته باشید.با نصب برنامه شما یک منوی آغاز دقیقا همانند نسخه های قبلی ویندوز و در همان مکان برای شما ایجاد می کند.هر چند اجازه ویرایش کامل منو وجود ندارد اما بدون شک برای کسانی که به منوی آغاز عادت دارند یک ابزار مفید است.

رابطه کاربری برنامه بسیار ساده و زیبا طراحی شده است. به طور خودکار مکان گوی شروع در پایین و سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد. لینک های Documents, Music, Pictures و Computer نیز در سمت چپ منو قرار دارند و دسترسی سریع را برای شما فراهم می کنند. همچنین گزینه های Favorites, All Programs و Control Panel نیز در قسمت بالا موجود است.گزینه منوی جستجو در این برنامه امکان جستجو در هاردیسک و همچنین وب را فراهم می کند. از آنجای که در برنامه Pokki به دنیای اینترنت توجه ویژه شده است , در پایین بخشی برای نمایش موزیک های محبوب با امکان دانلود مستقیم فراهم شده است. بخش اطلاع رسانی اصلی برنامه در سمت راست قرار دارد.مثلا شما با کلیک بر روی نماد فیسبوک به حساب خود متصل می شوید و اطلاعات آن در سمت راست برای شما نمایش می یابد.

 ترفند ویندوز 8, منوی شروع برای ویندوز ۸

میانبر تمامی برنامه های نصب شده در قسمت All Programs Menu در دسترس است. همچنین با استفاده از قابلیت علاقه مندی ها Favorites می توانید به میزان دلخواه ستاره برای هر میانبر تعیین کنید تا در اولیت بندی قرار بگیرند.

 ترفند ویندوز 8, منوی شروع برای ویندوز ۸

برای دسترسی به پانل تنظیمات برنامه، درسمت راست گوی Start کلیک کرده و تنظیمات(Settings) را از زیر منو انتخاب کنید. در قسمت تنظیمات امکان تغییر محل نمایش پیغام ها , تعداد ستون ها, شروع بکار اتوماتیک برنامه و غیره قرار دارد.

 ترفند ویندوز 8, منوی شروع برای ویندوز ۸

به طور خلاصه، Pokki برای ویندوز ۸ یک جایگزین منوی شروع است که دسترسی سریع به فایل و برنامه و همچنین سرویس های اینترنتی را فراهم می کند. همچنین با نوار جستجو به راحتی در وب و هارد دیسک خود می توانید بدنبال فایل و محتوای مورد نظر باشید.
Pokk برای هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ویندوز ۸ طراحی شده است.



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:4 ::  نويسنده : مهدی روز       

در ویندوز 8 همانند سایر نسخه های ویندوز، اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر پیش فرض قرار دارد. اگر از ویندوز 8 استفاده می کنید به راحتی می توانید مرورگر دیگری را بعنوان مرورگر پیش فرض قرار دهید.

انتخاب فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش فرض

در اینجا قصد داریم فایرفاکس را به عنوان مرورگر پیش فرض قرار دهیم.

برای این کار:


 

ابتدا به مسیر زیر بروید:

Control Panel>Programs> Default Programs>Set your Default Programs

 
در این قسمت فایرفاکس را انتخاب کنید و بر روی گزینه Set this program as default کلیک کنید. در پایین پنجره بر روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.
 
 
با طی همین مراحل می توانید سایر برنامه های پیشفرض را در ویندوز 8 به دلخواه تغییر دهید.

 



 شرکت اپل،آی پد ۳ , آی مک

 

7 روز دیگر،اپل در عرضه فنی خود قرار است 24 مدل جدید از محصولات خود را رونمایی کند و در واقع 24 اکتبر، ما 24 مدل و محصول جدید اپل خواهیم داشت.

گفته می شود مدل جدید آی پد نسخه 3 با اتصال دهنده موسوم به لایتنینگ عرضه خواهد شد.

همچنین 4 مدل از آی پد مینی نیز به نمایش در خواهد آمد. نمونه های جدید آی مک و مدل های 21 و 27 اینچی دسکتاپ اپل نیز که گفته می شود انقلاب جدیدی در آی مک ها باشد نیزعرضه می شود. کارشناسان می گویند مدل 21 اینچی زودتر از مدل 27 اینچی در دسترسخواهد بود. گفته می شود صفحه نمایشگرهای آی مک نیز مانند نمایشگرهای رتینا نازک و شارپ تر خواهد شد. بنابراین آی مک کاملا جدید و انقلابی را در 2 آبان خواهیم دید.

مک بوک پروی جدید 13 و 15 اینچی با صفحه رتینا نیز در این شوی فنی عرضه خواهد شد. سیستم کولینک و خنک کننده فن جدید اپل و نیز فناوری رتینا دو فاکتور جدید در این نوع مک بوک پروها خواهد بود.لازم به ذکر است که تیم کوک مدیر اجرایی الپ و جانشین استیو جابز فقید استراتژی کار با پارتنرهای مختلف را تغییر داده و کارها را روی شرکت فاکسکان متمرکز کرده است و به همین خاطر گفته می شود محصولات جدید دچار مشکلات کنترل کیفیتی شده است و محصولات اپل یک خط در میان مشکل دارد.

روز 24 اکتبر یعنی یک روز بعد از رونمایی از آی پد مینی، قرار است مدل های جدید آی مک فروخته شود./خبرآنلاین

 

 شرکت اپل،آی پد ۳ , آی مک

داخل آی مک جدید



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:3 ::  نويسنده : مهدی روز       
ارزش و اهمیت کلید یدکی زمانی مشخص می‌شود که کلید اصلی مربوط به یک قفل را گم کنید! حالا فرض کنید رمز عبور ورود به ویندوز را که مشابه همان کلید ورود به منزلتان است، گم کرده‌اید! در چنین شرایطی یا باید یک کلیدساز‌/‌ قفل‌ساز ماهر پیدا کنید یا از کلیدهای یدکی کمک بگیرید! به ‌نظر شما در صورت فراموش کردن رمزعبور ورود به ویندوز نیز می‌توان از رمزهای یدکی کمک گرفت؟ در این ترفند شما را با چگونگی ایجاد رمزهای یدکی برای ورود به ویندوز 8 آشنا می‌کنیم:

1ـ نوار Charms را فعال و گزینه Settings را انتخاب کنید. (برای نمایش نوار Charms می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win + C استفاده کنید.)

2ـ‌ روی گزینه More PC settings کلیک کنید.

3ـ از ستون به‌نمایش درآمده در سمت چپ صفحه، روی Users کلیک کنید.


 

4ـ همان‌طور که مشاهده می‌کنید در سمت راست بخش Users، سه گزینه برای انتخاب توسط شما به‌نمایش درآمده است؛ گزینه اول برای ایجاد رمز عبور معمولی هنگام ورود به ویندوز است، گزینه دوم جهت استفاده از رمزعبور تصویری و گزینه سوم نیز برای فعال‌سازی پین‌کد برای ورود به ویندوز است.

5 ـ در این مرحله برای ایجاد رمزعبور تصویری، باید پس از کلیک روی گزینه دوم یعنی create a picture password ابتدا رمزعبور فعلی ویندوز را وارد کرده و پس از تائید آن توسط سیستم در صفحه جدید به‌نمایش درآمده روی Choose picture کلیک کنید.

6 ـ پس از فراخوانی تصویر موردنظر ‌باید مسیر سه حرکت را روی تصویر مشخص کنید. مسیرهای شما می‌تواند خط مستقیم، دایره یا حتی فشار روی بخشی از تصویر باشد. (توجه داشته باشید که به دقت باید مسیرهای حرکت ایجاد شده را به خاطر بسپارید.)

7ـ در ادامه برای تائید رمز تصویری باید یک‌بار دیگر همان مسیرها را رسم کرده و در صورتی که این کار را به‌درستی انجام دهید، رمزجدید تائید شده و پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن انجام آن به شما نمایش داده خواهد شد.

8 ـ ایجاد پین‌کد برای عبور به ویندوز نیز با استفاده از گزینه سوم یعنی Create a PIN امکان‌پذیر است.

با کلیک روی این گزینه پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن دو کادر برای وارد کردن پین‌کد وجود دارد. در هر دو کادر پین‌کد موردنظرتان را به‌صورت یک عدد چهار رقمی وارد کرده و با انتخاب گزینه Finish آن را ثبت کنید.


9ـ از این پس هرگاه رمز عبور ورود به سیستم‌عامل را فراموش کردید می‌توانید از رمزهای یدکی (رمزعبور تصویری و پین‌کد) برای ورود به آن استفاده کنید

 



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:3 ::  نويسنده : مهدی روز       
خط فرمان در ویندوز 8
 
بسیاری از کاربران حرفه‌ای سیستم‌عامل ویندوز در محیط کاربری مترو در ویندوز 8 نیز به‌دنبال ابزار Command Prompt هستند تا با استفاده از خط فرمان به اجرای عملیات دلخواه خود در سیستم‌عامل بپردازند. برای دسترسی به این ابزار در ویندوز 8 نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

سریع‌ترین راه دسترسی به خط فرمان

1ـ کلیدهای ترکیبی Win + R را فشار دهید تا پنجره Run نمایش داده شود. 2ـ عبارت cmd را در فیلد مربوط وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا خط فرمان باز شود.

 


 

سنجاق کردن خط فرمان

1ـ نوار جستجو را فعال و عبارت Command Prompt را در آن وارد کنید. 2ـ از فهرست نتایج، روی آیکون مربوط به ابزار Command Prompt کلیک راست کرده و از میان گزینه‌های به‌نمایش درآمده یکی از گزینه‌های Pin to Start یا Pin to Taskbar را انتخاب کنید.

خط فرمان با دسترسی مدیر سیستم

1ـ برای استفاده از خط فرمان با سطح دسترسی مدیر سیستم می‌توانید پس از جستجو و کلیک راست روی آیکون این ابزار، گزینه Run as administrator را از میان گزینه‌های به‌نمایش درآمده انتخاب کنید. در این حالت ابزار Command Prompt با دسترسی مدیر سیستم اجرا شده و عنوان Administrator: Command Prompt نیز به پنجره آن اختصاص می‌یابد.

 



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:3 ::  نويسنده : مهدی روز       

یکی از ویژگی‌های کاربردی موجود در ویندوز 8، امکان بزرگ کردن محتویات صفحه شامل متون و تمام آیتم‌های موجود بر روی صفحات تنها با فعال کردن یک گزینه است. به خصوص اگر از مشکل بینایی رنج می‌برید این قابلیت بسیار به شما کمک خواهد کرد. در این بخش به نحوه فعال کردن این گزینه خواهیم پرداخت.
 
بدین منظور:


 

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win + I را فشار دهید و از منوی باز شده در سمت راست صفحه، Change PC Settings را انتخاب کنید.


با باز شدن Metro Control Panel وارد قسمت Ease of Access شوید.

اکنون از قسمت سمت راست صفحه، Make everything on your screen bigger را فعال نمایید.

خواهید دید که با فعال کردن این گزینه محتویات تمام صفحات بزرگ‌تر از قبل خواهد شد.


با غیرفعال کردن این گزینه نیز می‌توانید همه چیز را به حالت اولیه بازگردانید.

 



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:2 ::  نويسنده : مهدی روز       

بازار کامپیوترهای همراه یا نوت بوک ها یکی از شلوغ ترین و داغ ترین بازارهای سخت افزار به شمار می رود که علاوه بر حضور پر رنگ برندهای بالا نشین همیشگی که در رده دسک تاپ نیز همواره مطرح بوده اند روزی نیست که نام جدید و اغلب نا آشنائی به این کلاس اضافه نشود تا جائیکه در حال حاضر حتی یکی دو برند کاملا ایرانی نیز به این رده پر طرفدار پیوسته اند. از نگاهی دیگر علیرغم فضای مثبتی که حضور این برندهای گوناگون و رنگارنگ در ایجاد رقابت و کاهش قیمت ها ایجاد کرده اند، مشخصات مشابه و قیمت های متفاوتی که بعضا از سوی این برندها ارائه می شود، خریداران نا آشنا با بازار را با مشکل تمام عیاری در انتخاب میان این همه نام مختلف روبرو ساخته است مسئله زمانی حادتر می شود که علاوه بر تشابه مشخصات سخت افزاری در برندهای مختلف، تشابه بسیار زیادی را نیز اغلب در میان کلاس های مختلف یک برند در سری های گوناگون آن می بینیم و این دقیقا همان جائی ست که خریداران نچندان پر حوصله که علاقه و وقتی برای جستجوی بازار برای مدل مناسب خود ندارند را ناگزیر به پذیرفتن گفته های اغلب نچندان حرفه ای فروشندگانی می نماید که به یکباره خریدار کم تجربه را در دریائی از اطلاعات فراوان و کلمات نا آشنا غرق کرده و در انتها نیز با مهارتی مثال زدنی خریدار را به انتخاب کالای خود متقاعد می کنند که نگفته پیداست که چنین انتخابی تا چه اندازه به مولفه های یک خرید حرفه ای نزدیک است. از همین رو و قبل از معرفی مدل های برتر بازار بهتر است در ابتدا به تشریح کلاس های گوناگون در برندهای مختلف و نوع استفاده ای که از پس این نام های متفاوت انتظار می رود بپردازیم که بدین ترتیب به راحتی می توان کلاس مد نظر خود را در برندهای گوناگون مشخص کرده و سپس به مقایسه مدل های مشابه در برندهای مختلف پرداخت. لازم به یادآوری که لیست زیر بر اساس میزان استقبال کاربران داخلی نسبت به برندهای گوناگون تنظیم شده و ترتیب جایگذاری این نام ها با رده جهانی آنها به هیچ عنوان منطبق نیست.

سونی:

شکی نیست که برای بسیاری از کاربران ایرانی در تمامی سطوح از خانگی تا حرفه ای، نوت بوک با این برند شناخته می شود و سایر برندها از دید کاربران وطنی اصولا در سطح نازل تری از کیفیت جای دارند. یکی از دلائل اصلی ایجاد این طرز فکر که البته با واقعیت و میزان گستردگی و فروش برندها در سطح جهانی تفاوت دارد، به محبوبیت و کیفیت برند سونی در رده صوتی تصویری باز می گردد و این شاید محکم ترین دلیلی ست که کاربر ایرانی همواره محتاط و زخم خورده از کالاهای بی کیفیت، هیچ برند دیگری را بر سونی ترجیح ندهد. دسته بندی های حال حاضر این سازنده شامل رده های Performance، Ultra Portable، رده Basic، کلاس Desktop Replacement و بلاخره کلاس نت بوکی سری Travel می گردد که در پائین به تفکیک به جایگزین حروفی هرکدام اشاره می کنیم نکته مهم در این بررسی پرداختن به مدل های جدیدتر هر رده است و در هر مورد تنها کلاس های فعلی و حاضر در بازار معرفی می گردند.

الف- Performance Series: این سری یکی از محبوب ترین کلاس های نوت بوکی سونی در تمامی زمان ها به حساب می آید در این سری در حال حاضر مدل های کلاس BZ، CS و از همه محبوب تر FW وجود دارد که به ترتیب دارای صفحه نمایش های 14.1 اینچی 15.4 و 16.4 اینچی می باشند. از دلائلی که این مدل ها را در این کلاس جای داده است مشخصات سخت افزاری بالا در رده پردازشی، حافظه جانبی و در اغلب موارد استفاده از کارت گرافیک جداگانه است. قیمت مدل های متفاوت این کلاس در طیف وسیعی از قیمت ها از حداقل 1.100 میلیون تومان در کلاس CS تا بالای 1.700 در مدل های پیشرفته سری FW گسترده گردیده است.

ب- Ultra Portable : این رده همانطور که از نام آن می توان حدس زد شامل های مدل های سبک وزن و کاملا قابل حملی ست که سه سری از گرانقیمت ترین محصولات سونی را در خود جای داده است. این سه سری شامل کلاس های Z، TT و بلاخره SR می گردد که به ترتیب 11.1، 13.1 و 13.3 اینچ ابعاد داشته و قیمت آنها با ابعادشان رابطه معکوس دارد. سبک وزن ترین دستگاه در این کلاس به نوت بوک های سری TT باز می گردد که تنها 1.310 کیلوگرم وزن دارد.

ج- Basic: این گروه که یکی دیگر پر استقبال ترین رده های سونی را تشکیل می دهد شامل دو سری NS و NW می گردد که هر دو با مشخصات نسبتا مناسب، اما نچندان فوق العاده از قیمت متعادلی نیز برخوردارند و درست به همین علت انتخاب اول کاربرانی را تشکیل می دهند که قصد خرید از برند سونی اما با قیمت مناسب را دارند. این دو سری مطمئنا ارزان ترین محصولات سونی هستند که درایو Blu-ray را در آنها می توان پیدا کرد. رده قیمتی این دو مدل بین 1.0 تا 1.100 میلیون تومان است.

د- Multimedia: این سری شامل نوت بوک های بزرگ و اصطلاحا Desktop Replacement می گردد که دارای صفحه نمایش های بزرگ بالای 17 اینچ با مشخصات گرافیکی قوی ست دو مدل مطرح حال حاضر این کلاس شامل سری AW و سری AR می گردد که از لحاظ مقایسه سری AW کاملا جدیدتر به حساب می آید. صفحه نمایش سری AW از نوع 18.4 اینچی و AR از نوع 17 اینچی. کارت گرافیک های جیفورس سری 9 در AW و سری 8 در AR بکار گرفته شده اند. این دسته با وزن سنگین خود امکان جابجائی فراوان را از کاربر می گیرند. حوزه قیمتی مدل های این کلاس بجز نمونه های نسبتا قدیمی تر AR بالای 1.5 میلیون تومان است و برای یافتن یک AW مناسب حداقل می بایست 1.8 میلیون تومان هزینه کرد.

ه- Travel: این کلاس که در پاسخ به بازار کاملا داغ نت بوک ها (Netbooks) معرفی گردیده است شامل دو سری P و W می گردد که به ترتیب دارای صفحه نمایش های کوچک 8 و 10 اینچی و پردازنده های کم مصرف و ضعیفی در کلاس پردازندهای Atom هستند. از میان این دو گروه، سری P نمونه های قوی تری بوده و با مشخصات نسبتا بالاتر و تجهیز به GPS و اتصال 3G از قیمت های بسیار بالاتری نیز برخوردارند. قیمت این کلاس مابین 800 تا 1.500 دلار است. اما سری W با قیمت های مناسب بلاخره سونی را نیز وارد بازی نت بوکی کرد این گروه که از لحاظ مشخصات در حد دیگر نت بوک های معمول است از قیمتی حول و حوش 500 هزار تومان برخوردارند.

 

Dell:

بدون شک این دومین نام و شاید هم اولین نام پر فروش در میان کاربران داخلی باشد. نوت بوک های پر شمار این شرکت در پنج دسته کلی قابل تقسیم بندی هستند که شامل سری Inspiron، Vostro، XPS، Studio و Latitude می گردند البته سری دیگری نیز از نوت بوک های این شرکت با نام Precision از کلاس Workstation نیز تولید می گردید که در حال حاضر حضور چندانی در بازار نداشته و به آنها نمی پردازیم.

الف- Inspiron: این کلاس برای کاربران با بودجه محدود و افرادی که به پردازش های نچندان سنگین و البته غیر گرافیکی احتیاج دارند ساخته شده است. Inspiron ها را لپ تاپ های اصطلاحا Entry-Level می نامند و هدف از ساخت آنها فروش هرچه بیشتر به واسطه قیمت و مشخصات نسبتا مناسب آنهاست. قیمت کاملا پائین این گروه شرکت Dell را بر آن داشت که حتی Netbook های جدید خود یعنی سری Mini را نیز تحت این کلاس معرفی نماید. البته باید به این نکته توجه کرد که تا قبل از ظهور کلاسی به نام Studio، سری Inspiron به رده میانی قیمت که از مشخصات گرافیکی بالاتری برخوردار بودند نیز راه پیدا می کرد اما از آن پس یعنی از میانه سال 2008 به این سو این خانواده تنها به تولید نوت بوک های ساده و ارزان قیمت و البته بسیار پر فروش می پردازد. ابعاد صفحه نمایش Inspiron ها بجز (نت بوک های 10 اینچی) عمدتا 14.1 و 15.4 اینچ می باشد. حوزه قیمتی این خانواده از حداقل 650 هزار تومان تا حداکثر 1.100 میلیون تومان گسترده شده است.

ب- Vostro: همگان Vostro را به نام نوت بوک مخصوص کار با قیمت مناسب می دانند. از مشخصات این سری می توان به ظاهر ساده با رنگ بندی کاملا معمولی و بدنه پلاستیکی اشاره کرد که در قیاس با مدل های رنگارنگ دیگر مدل ها کاملا ساده به نظر می رسد. مشخصات سخت افزاری Vostro ها اما برخلاف ظاهرشان اغلب بسیار پیشرفته است تا جائیکه در برخی موارد می توان آنها را با سری گرانقیمت XPS نیز مقایسه کرد. تنها نکته ای که Vostro ها را در این رقابت در مکان پائین تری جای می دهد قابلیت های گرافیکی آنهاست که در بهترین حالت به یک کارت گرافیک معمولی و نچندان مرغوب بسنده کرده اند. Vostro ها در سه سایز 13.3، 14.1 و 15.4 اینچی تولید می گردند. حوزه قیمتی محصولات این کلاس از حدود 700 هزار تومان تا نزدیک به 1.300 میلیون تومان گسترده شده است.

ج- Studio: این گروه جدیدترین عضو خانواده نوت بوک های Dell است جائیکه از به بازار آمدن اولین عضو این خانواده به زحمت یک سال می گذرد. Studio ها در حقیقت سری گرافیکی و میان قیمت شرکت Dell هستند که جای خالی میان گروه ارزان قیمت Inspiron و گرانقیمت XPS را پر می کنند این نوت بوک ها دارای ظاهری بسیار زیباتر از Inspiron ها و دارای رنگ بندی بسیار کامل و جذابی هستند. مشخصات گرافیکی این رده کاملا بهبود یافته است و استفاده از کارت های گرافیک ATI در آنها یک رویه معمول است. از مشخصات سخت افزاری Studio ها می توان به کلیدهای مولتی مدیائی، درایوهای نوری مکشی و پورتهای پر کاربردی مثل HDMI eSATA اشاره کرد. Studio ها در دو سایز 15 و 17 به بازار ارائه می شوند. حوزه قیمتی این محصولات از یک تا 1.3 میلیون تومان است.

د- XPS: نوت بوک های گرافیکی شرکت Dell از سال 2005 به این سو با این نام خوانده
می شوند. نام XPS که مخفف Xtreme Performance System است به خوبی رده ای که این نوت بوک ها در آن جای می گیرند را به نمایش می گذارد. ظاهر زیبا، طراحی جذاب، مشخصات پردازشی و گرافیکی بالا و البته قیمت نسبتا بالا از مشخصات اصلی نوت بوک های این سری است. هدف از طراحی XPS ها دستیابی به حداکثر توان در پردازش های گرافیکی ست. سایز صفحه نمایش در XPS ها 13.3 و 15.4 اینچ است. پس از ارائه سری Studio شرکت Dell تصمیم گرفت تا با ترکیب این سری با رده XPS نوت بوک های جدیدی را به بازار ارائه کند که این بار Studio XPS خوانده می شدند این سری از نوت بوک ها که به سایز 16.4 اینچ نیز مجهزند از لحاظ قدرت گرافیکی و پردازشی و همچنین حجم ذخیره سازی هارد در کلاس بالاتری از هر دو گروه Studio و XPS قرار می گیرند. حوزه قیمتی این گروه که در دو سایز 13.3 و 16.4 به بازار ارائه می شود مابین 1.500 تا 1.600 میلیون تومان است.

ه- Latitude : کلاس نوت بوک های حرفه ای و صنعنی Dell با این نام خوانده می شود جائیکه علاوه بر استحکام بدنه و استفاده از شاسی آلومینیوم-منیزیوم در ساخت دستگاه، به موارد دیگری همچون پورت های ورودی و خروجی متعدد و کامل و مدت بسیار طولانی گارانتی بر می خوریم که در دیگر مدل ها هیچگاه با هم دیده نمی شود. از دیگر مواردی که در مورد این سری باید به آن اشاره کرد استقامت و پایداری مناسب آنها در کارکرد در شرایط سخت آب و هوائی و طراحی ویژه برخی قسمت ها برای مقاومت در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع است که استفاده از هارد دیسک های مبتنی بر حافظه فلش موسوم به SSD در مدل های جدید این کلاس از جمله این قسمت های مقاوم به حساب می آید . این موارد البته همگی باعث افزایش قیمت محصولات این خانواده می شود تا جائیکه در شرایط مساوی با دیگر نمونه ها از لحاظ سخت افزاری، Latitude ها تقریبا همیشه از قیمت بالاتری برخوردارند. مدل های گوناگون این سری هر سه سایز 13.3، 14.1 و 15.4 را در میان خود می بینند و در نمونه های جدید از 1.100 تا 1.600 میلیون تومان قیمت دارند.

 

HP:

غول شماره یک دنیای نوت بوک در خارج از مرزهای ایران، در میان کاربران داخلی به مانند دو برند قبلی از اقبال چندانی روبرو نیست البته این معادله نابرابر با ورود مدل های جدید و پیشرفته و در عین حال خوش قیمت این برند اندک اندک در حال تغییر است. دسته بندی محصولات HP البته به مانند نمونه های یاد شده تا این اندازه کلاسیک و مشخص نمی باشد اما با یک نگاه به لیست تولیدات این شرکت می توان ردپای چهار گروه متفاوت را در لیست تولیدات این برند یافت. این چهار گروه شامل خانواده DV که پسوند Pavilion را همواره با خود می بینند، محصولات اقتصادی همراه با پسوند Compaq، تبلت های خانواده TX و بلاخره اعضای نوظهور نت بوکی این شرکت است که البته این آخری را به همراه دیگر نت بوک های سایر برندها در مقاله جداگانه ای بررسی کرده ایم.

الف- خانواده DV: Pavilion ها را به نوعی می توان پر فروش ترین اعضای خانواده HP در میان تمامی کاربران دانست این گروه که حوزه فعالیت آن از ارزان قیمت های مبتنی بر پردازنده های AMD تا گرانقیمت های گرافیکی گسترش دارد همواره از اولین انتخاب های دوستداران HP محسوب می شود. در خود این گروه و بعنوان یک زیر گروه می توان به DV هائی اشاره کرد که پس از این دو حرف یک عدد دارند مثلا DV4 و یا DV6 که البته از زمانی که HP این شیوه نامگذاری را بطور رسمی در محصولات خود بکار گرفت مدت چندان زیادی نمی گذرد. قیمت مدل های مختلف این کلاس از حوالی یک میلیون تا بالای 1.700 میلیون تومان ادامه دارد.

ب- Compaq ها: این خانواده که تعداد اعضای حاضر در بازار آن بسیار کمتر از سری قبل است بطور کامل به محصولات ارزان قیمت و دانشجوئی HP اختصاص دارد. اعضای کم شمار این گروه در بسیاری از مشخصات ساختاری با یکدیگر تشابه دارند که از آن میان می توان به حداکثر حافظه RAM دو گیگابایتی و پردازنده های نچندان پیشرفته در غیاب کارت گرافیک اشاره کرد. قیمت این دسته در مدل های جدید مابین 600 تا 800 هزار تومان است.

ج- تبلت های سری TX: این گروه از دیرپاترین تبلت های حال حاضر بازار به حساب می آید که مدتهاست در این رده تا حدود زیادی بی رقیب باقی مانده است. از خصوصیات مشترک تبلت ها می توان به صفحه نمایش لمسی و گردانی اشاره کرد که با چرخش 180 درجه می تواند بروی صفحه کلید بطور معکوس بسته شده و فرم یک Tablet (لوح، صفحه تخت) را به خود بگیرد. اما تبلت های سری TX از HP خصوصیات مشترک دیگری هم دارند که از آن میان می توان به استفاده تقریبا همیشگی از پردازنده های AMD، صفحه نمایش های 12 اینچی و کارت گرافیک های سری 6 از Nvidia (که البته در مدل های حدید جای خود را با مدل های نچندان پیشرفته ATI داده است) اشاره کرد. قیمت مدل های مختلف این کلاس بین 1 تا 1.3 میلیون تومان متغیر است.

 

Lenovo:

این همان برندی ست که نه تنها شرکت مادر بلکه کاربران ایرانی هم کاملا علاقه دارند آن را IBM بنامند اما حقیقت قضیه همانطور که بارها و بارها گفته شده است این است که شرکت چینی Lenovo موفق شد بخش کامپیوتر شرکت IBM را چندین سال پیش خریداری کرده و با این خرید حق استفاده از برند IBM را نیز برای مدت محدودی بدست آورد اینک اما با سپری شدن این مدت دیگر نامی از IBM به لحاظ قانونی نمی تواند در میان باشد و نوت بوک های این شرکت با همان نام Lenovo خوانده می شوند. محصولات متفاوت این برند را به سه دسته کلی می توان تقسیم کرد نخست نوت بوک های موسوم به ThinkPad که در حقیقت بدنه اصلی بوت بوک های این شرکت و محل حضور مدل های گوناگون است، دوم سری جدید Value Line که نوت بوک های کم شمار ارزان قیمت با ظاهر و مشخصات معمولی ارائه می کند و در نهایت سری IdeaPad که سری پرتابل در کنار اعضای نت بوکی این شرکت است. البته یک نکته نگفته در رابطه با نوت بوک های این برند وجود دارد که به سری متوقف شده 3000 این شرکت باز می گردد. این سری که هم اکنون با مدل معروف N500 یکی از پر فروش ترین های Lenovo در بازار داخلی محسوب می شود در سال 2008 و با معرفی سری IdeaPad بطور کامل از چرخه تولید این شرکت خارج گردید.

الف- ThinkPad ها: اعضای پر شماره این خانواده در 6 گروه شامل سری SL، سری R، سری T، سری X به همراه تبلت های آن و بلاخره سری W دسته بندی می گردند. لنوو بجز نامگذاری های فوق برای هر دسته یک تعریف کوچک نیز ارائه داده که از روی آن می توان نوع کاربری در نظر گرفته شده برای هر دسته را تعیین کرد:

-سری SL: لنوو این سری را Essential Small Business Tool یا ابزار تجاری کوچک و ضروری نامیده است. اعضای این گروه از مدل های ساده ارزان قیمت تا نمونه پیشرفته و گران قیمت گسترش یافته اند. سایز صفحه نمایش در این گروه 14.1 یا 15.4 اینچ است.

-سری R: در توضیح این مدل به عبارت Cost-effective enterprise productivity و یا محصول توسعه یافته ارزشمند اشاره شده است. رده قیمتی و سخت افزاری این گروه اندکی بالاتر است و سایز صفحه نمایش آن نیز همچنان 14.1 یا 15.4 اینچ است.

-سری T: در توضیح این مدل آمده است: Portable business Powerhouse که همانطور که از نام آن می توان حدس زد وزن پائین اصلی ترین نکته در رابطه با این سری قدرتمند است. در عمل نیز سری T یکی از سبک ترین ها در میان 15.4 و 14.1 اینچی هاست.

-سری X : این سری با نام Extreme Mobility خوانده شده و با صفحه نمایش 12.1 یا 13.3 اینچی و مشخصات مطلوب برای کاربران پرتابل طراحی شده است.

-تبلت های سری X : عنوان این گروه Versatility to go می باشد که به خوبی وظیفه یک تبلت را توصیف می کند. این گروه گرانقیمت ترین نوت بوک های لنوو ست و دارای صفحه نمایش 12.1 اینچی و پردازنده های کم مصرف LV اینتل در آن بکار گرفته شده است.

-سری W: این گروه با عنوان Ultimate mobile Workstation خوانده شده و از پردازنده های سری Extreme و صفحه نمایش های 15.4 یا 17 اینچی دو گانه بهره می برد. W ها هم از انواع گرانقیمت این خانواده هستند.

ب- Value Line: این گروه که از ارزان ترین های بازار برای این برند به حساب می آید در حال حاضر سه محصول در سری جدید G معرفی کرده است که از سه سایز 14.1، 15.4 و 15.6 اینچ در صفحه نمایش برخوردار می باشند. یک نکته مشترک در رابطه با محصولات این گروه به پردازنده های سری T اینتل آنها باز می گردد که در بالاترین حالت به فرکانس 2.1 گیگاهرتز و 2 مگابایت حافظه L2 مجهز گردیده اند.

ج- IdeaPad: اعضای این خانواده به سه دسته کلی تقسیم بندی شده اند که شامل سری U، سری Y و سری S می گردند که بجز این آخری که به دسته نت بوک های این شرکت تعلق داشته و به دو سه مدل محدود گردیده است دو دسته دیگر مدل های متعددی را شامل می گردند:

-سری U: این سری که لنوو آن را Affordable Ultraportable نامیده است شامل نمونه هائی با صفحه نمایش های 11.1 تا 14 اینچی ست که پردازنده های آنها یا نمونه های نسبتا ضعیف C2D با سرعت حداکثر 2 گیگاهرتر و یا نمونه های کم مصرف ULV با سرعت حداکثر 1.4 گیگاهرتز می باشد. قیمت این مدل ها البته نسبتا بالاست و آنچه از ظواهر امر به نظر می رسد هنوز خبری از چهار مدل حاضر در این کلاس (یعنی U350، U110، U330 و U450p) در بازارهای داخلی نیست.

-سری Y: اعضای این گروه که به عنوان Maximum multimedia مفتخر شده اند شامل نمونه های با صفحه نمایش های 14، 15.6، 16 و بلاخره 17 اینچی هستند که از مشخصات بالنسبه بالائی همچون پردازنده های Extreme در مدل 17 اینچی، صفحه نمایش های LED و مشخصات گرافیکی بالا برخوردار گردیده اند. جستجو برای اعضای پنج گانه این کلاس (شامل Y550، Y550HD، Y650، Y450 و بلاخره Y730) در بازارهای داخلی احتمالا نتیجه چندانی در بر نخواهد داشت.

 

Acer:

قرار گرفتن در جایگاهی که این برند پر آوازه در میان کاربران ایرانی اینک به آن دست یافته است بدون شک شایسته نام ایسر نیست. برخلاف نظر کاربران ایرانی که همواره از ایسر بعنوان یک برند جایگزین یاد می کنند و معمولا بجز در خریدهای دانشجوئی جائی برای این برند در سبد خرید کاربر ایرانی وجود ندارد، این نام تجاری در دنیای مدرن در رده دوم از لحاظ میزان فروش جهانی لپ تاپ پس از HP قرار دارد. برگ برنده محصولات ایسر در قیمت فوق العاده آنها نهفته است جائیکه فاکتور تعیین کننده مشخصات ارائه شده در مقابل قیمت پرداختی سرسخت ترین رقبا را نیز در مقابل Acer وادار به تسلیم کرده است. محصولات متفاوت Acer تحت شش نام ارائه می شوند: Aspire، Extensa، EMachine، Ferrari، TimeLine و Travelmate که البته نگفته پیداست که همه این موارد را نمی توان در بازارهای داخلی پیدا کرد:

الف- Aspire: این سری بدون شک پر افبال ترین گروه در اعضای خانواده Acer را تشکیل می دهد. این گروه خود شامل چندین زیر گروه است از آن میان Aspire One به دسته نت بوک های این شرکت و دو گروه GEMSTONE و GEMSTON Blue یکی در کلاس 12 تا 17 اینچ و دیگری در کلاس نمونه های Desktop Replacement و در در دسته 16.4 و 18.4 اینچی قرار دارند. در اعضای پیشرفته دسته دوم موارد فوق العاده ای همچون TV Tuner، درایو Blu-ray در کنار کارت گرافیک های قدرتمند و صفحه نمایش های Full HD یافت می شود.

ب- Extensa: این سری با تمرکز بر کاربری تجاری و کاملا سبک به نوت بوک های ارزان قیمتی اشاره دارد که از لحاظ مشخصات پردازشی در سطح چندان بالائی قرار ندارند اما در عوض از امکانات ارتباطی مطلوبی بر خوردارند.

ج- Travelmate: این دسته نیز به مانند Extensa ها بر مشخصات پردازشی تمرکز نداشته و از قیمت مناسبی برخوردارند.

د- TimeLine: این دسته نوت بوک های مدرن که در سه سایز 13.3، 14 و 15.6 به بازار ارائه گردیده اند در یک خصوصیت مشترکند و آنهم تغییر در میزان عمر باتری ست که در شرایط ایده آل در این گروه حتی به 8 ساعت هم می رسد.

ه- Ferrari: این دسته که البته تعداد اعضای آن از چند نمونه کاملا معدود فراتر نمی رود حاصل همکاری ایسر با تیم Ferrari F1 است که ظاهری بسیار زیبا با بدنه فیبر کربن و البته قیمت بسیار بالا مشخصات اصلی آن را تشکیل می دهد.

و- EMachine: این رده نوظهور در حقیقت ارزان ترین نوت بوک های ایسر هستند که با اینکه از لحاظ پردازشی حرفی برای گفتن ندارند اما قیمت بسیار پائین آنها باعث شده است تا بخش وسیعی از کاربران این مدل ها را بر نت بوک های هم قیمت آنها ترجیح بدهند.

 

Asus:

این شرکت خوشنام در زمینه تجهیزات سخت افزاری که بیشترین اعتبار خود را در بازار قطعات کامپیوتری و در مواردی همچون مادربورد و کارت گرافیک کسب کرده مدتهاست بازار نوت بوک را نیز مورد هدف قرار داده است. محصولات این شرکت در شش دسته تقسیم شده اند که شامل رده Business، Gaming Powerhouse، Multimedia Entertainment، Special edition، Superior Mobility و بلاخره Versatile Performance می گردد که تقریبا تمامی آنها در قیمت نسبتا بالا با هم مشترکند.

 

Fujitsu-Siemens :

این برند نیز از داستان مشابه ای همچون Lenovo برخوردار است و با اینکه تقریبا در تمامی تبلیغات داخلی آن سعی شده است تا با تکیه بر نام حالا نچندان محبوب Siemens این دستگاه را ساخت آلمان معرفی کنند اما واقعیت این است که Fujitsu برندی در اصل ژاپنی ست و بجز نام، ارتباطی با زیمنس ندارد. محصولات این برند در چهار دسته شامل تبلت های Lifebook، مدل های ESPRIMO، نوت بوک های AMILO و بلاخره سری نت بوکی این شرکت می گردد. مدل های این برند نیز یا کاملا گران و یا کاملا ارزان هستند و در این میان معمولا حد میانه ای وجود ندارد.

 

Apple :

شاید اگر اینجا جائی غیر از ایران بود جایگاه اپل بسیار بالاتر از این رقمی بود که حالا در میان کاربران ایرانی وجود دارد. کیفیت فوق العاده و جذابیت های فراوان پیرامون Apple چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد اما آنچه به روشنی در بازار این کالا در میان کاربران داخلی به چشم می خورد نوعی عدم اطمینان از کارکرد نرم افزاری بدون اشکال دستگاه، عدم توجیه قیمت نسبتا بالای آن و شاید از همه مهمتر عدم وجود یک توزیع کننده و گارانتی رسمی و بزرگ برای آن است که بسیاری را از خرید این جواهر درخشان باز داشته است. MacBook های این شرکت در سه کلاس معمولی، Pro و Air تقسیم بندی می شوند. که در این میان حداقل قیمت به MacBook های معمولی و گرانقیمت ترین نمونه به بالاترین سایز در MacBook های Pro تعلق دارد. MacBook معمولی 15.4 اینچی، MacBook Pro در سه سایز 13.3، 15.4 و 17 اینچی و بلاخره MacBook Air نیز 13.3 اینچی ست. از نکات مشترک اصلی MacBook ها بجز حضور همیشگی کارت های گرافیکی و تاچ پد های مولتی تاچ می بایست به طراحی بی نظیر و فوق زیبای آنها اشاره کرد. حوزه قیمتی این مدل ها از 1000 تا 2500 دلار است که با اینکه Apple بار دیگر قیمت های خود را کاهش داده است اما هنوز هم این قیمت ها اندکی بالا به نظر رسیده و از آن مهمتر مطمئنا این کاهش قیمت ها، به این زودی ها با بازار داخلی راه پیدا نخواهد کرد.

Toshiba:

نام توشیبا برای بسیاری از کاربران بجز رده حرفه ای تلویزیون های پلاسما در عرصه لپ تاپ ها هم آشنا به نظر می رسد و با اینکه عدم توزیع گسترده، این برند خوش نام را در جایگاه نچندان راضی کننده فعلی قرار داده است اما هنوز هم هستند کسانی که برند دلخواه خودشان را با هیچ نام دیگری تعویض نمی کنند. مدل های مختلف توشیبا در شش گروه تقسیم شده اند که شامل Satellite Pro، Tecra، Qosmio، Mini، Satellite و بلاخره Portégé می گردند که تنها نام جدید در این میان رده نت بوکی Mini این شرکت است و سایرین همان دسته بندی های کلاسیک همیشگی توشیبا به حساب می آیند.

 

افتخار ملي ما :

آخرین برندی که در این بخش به بررسی آن می نشینیم را شاید کمتر کسی از کاربران ایرانی بشناسد این برند که صادقانه اعتراف می کنم خودم هم از ارتباطش با ایران تا همین یکی دو هفته اخیر بی اطلاع بودم Juniper نام دارد این نام که در اولین برخورد یک نام لاتین به نظر می رسد در حقیقت یک برند کاملا ایرانی ست و جونیپر که یک نام ایرانی ست به معنای درخت همیشه سبز است. داستان جونیپر مطمئنا برای کاربران ایرانی جذابیت ویژه و خاصی دارد چرا که برخلاف دیگر نمونه های وطنی (مثل فراسو) محصولات ارائه شده توسط این برند تنها یک remark ساده از یک کارخانه چینی نیست بلکه جونیپر خود یک تولید کننده واقعی ست و بر طبق اطلاعات حاضر در سایت رسمی این شرکت، جونیپر اولین و تنها برند ایرانی ست که سفارش ساخت نوت بوک را به کارخانه مادر Quanta (که تولید کننده قطعات داخلی غول های این صنعت یعنی HP، Apple، Dell و... می باشد)، داده است. این موضوع غرورانگیز یک مزیت فوق العاده دیگر نیز برای کاربران ایرانی به همراه دارد و بعلت تماس مستقیم جونیپر با کارخانه مادر با اینکه قطعات در قیاس با Dell و HP برای این برند گرانتر تمام می شود اما در عوض هزینه های معمول برای انتقال دستگاه و موارد پر هزینه ای که برای نمونه های خارجی در انتقال به کشورهای دیگر وجود دارد در اینجا حذف شده و در نهایت قیمت تمام شده دستگاه به طرز محسوسی در مقابل رقبای خارجی پائین می آید. جونیپر در حال حاضر 9 محصول را در سایت خود به معرض نمایش و فروش گذاشته است که همگی آنها 14.1 اینچی و بر طبق یک پلتفرم مشترک و با وزن 2.3 کیلوگرم ساخته شده اند و همگی آنها بلااستثنا به کارت گرافیک GF 9300GS مجهز شده اند که با اینکه برای مدل های گران مزیت چندانی به حساب نمی آید اما برای مدل های ارزان قیمت قطعه نسبتا نادری محسوب می شود. از دیگر نکات جالب در رابطه با جونیپر ها تجهیز مدل های بالای آنها به پردازنده جدید 3.06 گیگاهرتزی 45 نانومتری اینتل است که رقیب دومی در این حوزه قیمتی نمی توان برای آن یافت. فروش اقساطی دانشجوئی و امکان ساخت سفارشی دستگاه از دیگر مواردی ست که برند جونیپر ارائه می کند.

مشخص است که لیست 10 گانه فوق تمامی نام های موجود در بازار را در بر نگرفته و برندهای دیگری مثل MSI، Gigabyte، سوزوکی، فراسو و چندین نمونه دیگر نیز بخش کوچکی از فروش نوت بوک در بازارهای داخلی را تشکیل می دهند اما آنچه مسلم و بدیهی ست میزان فروش و اقبال کاربران به برندهای ده گانه فوق به مراتب بیش از سایر نمونه هائی ست که در اینجا به آنها اشاره ای نکرده ایم.
پس از آشنائی با برندهائی که در این راهنما از آنها سخن خواهیم راند بهتر است به مبحث اصلی یعنی انتخاب صحیح نوت بوک باز گردیم. همانطور که پیشتر هم در راهنماهای قبلی به این نکته اشاره کردیم انتخاب صحیح یک نوت بوک بجر مسئله قیمت به موارد دیگری همچون نوع و میزان استفاده از دستگاه، سطح گرافیکی مد نظر کاربر، اهمیت وزن و جابجائی و مواردی این چنینی نیز باز می گردد و از این رو این بار قصد داریم کاربران مختلف و گوناگون نوت بوک را از لحاظ نیازها و موارد مد نظر آنها به چندین دسته تقسیم کرده و برای هر دسته از پائین ترین سطح قیمت تا بالاترین رده قیمتی چندین پیشنهاد از برندهای مختلف ارائه کنیم. در این دسته بندی کاربران را به شش دسته تقسیم می کنیم:
1-دسته نخست به دانشجویان با مشخصاتی همیشگی همچون بودجه مشخص، کاربری گرافیکی (=بازی) محدود، قدرت پردازش متوسط رو به بالا، جابجائی فراوان و بلاخره قدرت مناسب باتری تعلق دارد

2-خرید بهینه ترین نمونه با بودجه مشخص. کاربران این دسته که تعداشان ظاهرا از تمامی دیگر رده ها بالاتر است با تعیین یک سقف قیمت به دنبال بهترین نمونه از لحاظ گرافیکی، پردازش، وزن، صفحه نمایش و ... در این قیمت هستند. نمونه های معرفی شده در این کلاس تقریبا همه چیز را بطور متوسط با خود دارند و با اینکه مشخصات شان فوق العاده نیست اما به نوعی همه کاره به حساب می آیند.

3-کاربران خانگی با کاربری غیر گرافیکی و با تکیه بیشتر بروی مشخصات پردازشی

4-کاربران خانگی با کاربری ویژه بازی با تکیه بر گرافیک و پردازش بالا

5-کاربران حرفه ای در کارکرد با نرم افزارهای سه بعدی گرافیکی (همچون مهندسان طراح و معماران)

6-عاشقان فیلم با تکیه بر صفحه نمایش با کیفیت، هارد دیسک پر ظرفیت و درایو های نوری پیشرفته و پورتهای خروجی تصویر

الف- ارزان قیمت ترین ها: در این دسته مدل های متفاوت و البته نچندان پر امکاناتی وجود دارد که حداکثر قیمت آنها 600 هزار تومان است حضور پر رنگ برند Acer در کنار نمونه های جدیدی از Dell، Lenovo و Fujitsu عمده محصولات حاضر در این رده را تشکیل می دهند. بدلیل محدودیت قیمت و سخت افزار در این گروه، متاسفانه نمی توان گروه های 6 گانه فوق را در آن اعمال نمائیم و تنها به معرفی بهترین نمونه ها بسنده می کنیم.

 

گردآورنده : مهندس مهدی روزه دار

Acer



شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:1 ::  نويسنده : مهدی روز       

iPhone 5

iPhone 5

همان طور که انتظار میرفت آیفون 5 ( iPhone 5 ) روز چهارشنبه 12 سپتامبر رسما معرفی شد. این محصول جدید اپل دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم و شیشه می باشد. طبق گفته اپل این باریک ترین تلفن هوشمندی است که تاکنون اپل ساخته است و ۱۸ درصد باریک تر از آیفون ۴ اس می باشد.

اپل دلیل اینکه این اسمارت فون را با این سایز طراحی و ساخته است، دستان کاربران اعلام می کند و می گوید به این دلیل آیفون ۵ در این سایز طراحی شده چون در بهترین حالت در دستان کاربران قرار می گیرد. در این نسخه از آیفون، کاربر می تواند تا ۵ ردیف آیکون به آن اضافه نماید. نرم افزار آنها آپدیت شده و هم اکنون می توان تعداد بیشتری ایمیل در Mail و تعداد بیشتری رویداد در Calendar دید.

آیفون ۵ زیباترین گجتی است که ما تاکنون ساخته ایم. این ها گفته های فیلیپ شیلر نایب رییس ارشد بازاریابی جهانی اپل است. ما کلی تکنولوژی پیشرفته و خلاقیت را درون یک گجت نازک و سبک جای داده ایم، و فکر می کنیم که مصرف کنندگان عاشق آن شوند.

iPhone 5 قیمت

مشخصات آیفون 5 ( iPhone 5 ) به شرح زیر میباشد :

صفحه نمایش :

صفحه نمایش رتینا ی آیفون ۴ اس به اندازه کافی عالی بود، اما صفحه رتینا ۴ اینچی آیفون ۵ با تعداد پیکسل بیشتر حتی آن را بهتر هم کرده است. با افزایش ارتفاع و بدون ایجاد تغییر در پهنای گوشی، استفاده از آیفون ۵ با یک دست همانند گذشته آسان است، ضمن آنکه می توانید از اپلیکشن های جدیدی که برای بهبود صفحه نمایش اضافه شده، ویدئو اچ دی وایداسکرین، تقویم کامل پنج روزه و وب گردی راحت تر لذت ببرید.

پردازنده :

اپل یک تراشه کاملاً جدید A6 طراحی کرده تا علاوه بر به حداکثر رساندن عملکرد و کارایی از تمام ویژگی های فوق العاده در آیفون ۵ از جمله صفحه رتینا ۴ اینچی پشتیبانی کند. عملکرد سی پی یو و گرافیک در آیفون ۵ دو برابر شده است، و شما می توانید همه کار از جمله اجرای اپلیکیشن ها، بارگذاری صفحات وب و دانلود فایل های ایمیل را به سرعت تمام انجام دهید.

دوربین :

می توان گفت دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight محبوب ترین در جهان است و در آیفون ۵ این دوربین بهتر هم شده است. دوربین جدید کاملا از نو طراحی شده و عملکرد آن مطلوب تر است، و با تمام این اوصاف حتی ۲۵ درصد هم کوچک تر از دوربین آیفون ۴ اس است. دوربین جدید iSight در آیفون ۵ دارای کاور لنز کریستال یاقوت است که نازک تر و با دوام تر از شیشه استاندارد بوده و قابلیت ارائه تصاویری بسیار شفاف را دارد. ویژگی جدید پانوراما به شما اجازه می دهد با تنها حرکت دادن دوربین در یک منظره تصاویر پانورامایی با کیفیت ۲۸ مگاپیکسل بگیرید که همه را انگشت به دهان کند. ویژگی های جدید دیگری نیز به دوربین اضافه شده که از جمله آنها می توان به پایدارسازی بهبود داده شده، قابلیت تشخیص همزمان ۱۰ چهره در یک تصویر و امکان گرفتن عکس های ثابت در حین فیلمبرداری اشاره کرد. دوربین جلویی اچ دی فیس تایم تماس های تصویری را بسیار واضح ساخته و همچنین می تواند برای ضبط ویدئو های اچ دی ۷۲۰p مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با استفاده از iCloud می توانید عکس های خود را با دوستان و خانواده تان به اشتراک بگذارید.

وایرلس :

آیفون ۵ از استانداردهای وایرلس فوق سریع LTE و DC-HSDPA پشتیبانی می­کند، بنابراین کاربران می توانند سریع تر در اینترنت جستجو و دانلود کرده یا به تماشای فیلم های آنلاین بپردازند. ضمن اینکه اپل از استاندارد وای فای ۸۰۲٫۱۱n دو بانده برای سرعت تا ۱۵۰Mbps هم پشتیبانی می کند که البته این ویژگی بایستی به طور جداگانه خریداری شود.

کانکتور :

آیفون ۵ دارای کانکتور جدیدی با نام تجاری Lightning است که کوچک تر، هوشمند تر و با دوام تر از کانکتور قبلی است. کانکتور تمام دیجتال لایتنینگ دارای یک اینترفیس تطبیقی است که فقط از سیگنال هایی استفاده می کند که هر اکسسوری یا لوازم جانبی نیاز دارد.

سیستم عامل :

در آیفون ۵ از آی او اس ۶ استفاده شده، پیشرفته ترین سیستم عامل تلفن همراه در جهان با بیش از ۲۰۰ ویژگی جدید. نقشه های جدید طراحی شده توسط اپل، برنامه های مکمل فیس بوک برای تماس ها و تقویم یا قابلیت ارسال مستقیم از مرکز اطلاعیه ها، پس بوک، سیری با ویژگی های جدید شامل پشتیبانی از زبان های بیشتر، دسترسی آسان به نتایج مسابقات ورزشی، فهرست فیلم های سینمایی و رستوران ها و … از جمله این موارد هستند.

قیمت آیفون 5 ( iPhone 5 ) نسخه 16 گیگابایتی قراردادی در سایت رسمی اپل : 199 دلار

قیمت آیفون 5 ( iPhone 5 ) نسخه 32 گیگابایتی قراردادی در سایت رسمی اپل : 299 دلار

قیمت آیفون 5 ( iPhone 5 ) نسخه 64 گیگابایتی قراردادی در سایت رسمی اپل : 399 دلار

iPhone 5 قیمت
iPhone 5 مشخصات
iPhone 5 مشخصات
 

iPhone 5 مشخصات

Color

Black & Slate

White & Silver

 

Capacity

16GB
32GB
64GB

Size and Weight

Height: 4.87 inches (123.8 mm)

Width: 2.31 inches (58.6 mm)

Depth: 0.30 inch (7.6 mm)

Weight: 3.95 ounces (112 grams)

Cellular and Wireless

  • GSM model A1428*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 4 and 17)
  • CDMA model A1429*: CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B (800, 1900, 2100 MHz); UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5, 13, 25)
  • GSM model A1429*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5)
  • 802.11a/b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4GHz and 5GHz)
  • Bluetooth 4.0 wireless technology

Location

  • Assisted GPS and GLONASS
  • Digital compass
  • Wi-Fi
  • Cellular

Display

  • Retina display
  • 4-inch (diagonal) widescreen Multi-Touch display
  • 1136-by-640-pixel resolution at 326 ppi
  • 800:1 contrast ratio (typical)
  • 500 cd/m2 max brightness (typical)
  • Fingerprint-resistant oleophobic coating on front
  • Support for display of multiple languages and characters simultaneously

Camera, Photos, and Video

  • 8-megapixel iSight camera
  • Panorama
  • Video recording, HD (1080p) up to 30 frames per second with audio
  • FaceTime HD camera with 1.2MP photos and HD video (720p) up to 30 frames per second
  • Autofocus
  • Tap to focus video or still images
  • Face detection in video or still images
  • LED flash
  • Improved video stabilization
  • Photo and video geotagging

External Buttons and Connectors

Power and Battery

  • Built-in rechargeable lithium-ion battery
  • Charging via USB to computer system or power adapter
  • Talk time: Up to 8 hours on 3G
  • Standby time: Up to 225 hours
  • Internet use: Up to 8 hours on 3G, up to 8 hours on LTE, up to 10 hours on Wi-Fi
  • Video playback: Up to 10 hours
  • Audio playback: Up to 40 hours

Audio Playback

  • Audio formats supported: AAC (8 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX, and AAX+), Apple Lossless, AIFF, and WAV
  • User-configurable maximum volume limit

TV and Video

  • AirPlay Mirroring to Apple TV support at 720p
  • AirPlay video streaming to Apple TV (3rd generation) at up to 1080p and Apple TV (2nd generation) at up to 720p
  • Video formats supported: H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

Headphones

  • Apple EarPods with Remote and Mic
  • Storage and travel case

Rating for Hearing Aids

  • iPhone 5 (Model A1428): M3, T4
  • iPhone 5 (Model A1429): M4, T4

Mail Attachment Support

Viewable Document Types

.jpg, .tiff, .gif (images); .doc and .docx (Microsoft Word); .htm and .html (web pages); .key (Keynote); .numbers (Numbers); .pages (Pages); .pdf (Preview and Adobe Acrobat); .ppt and .pptx (Microsoft PowerPoint); .txt (text); .rtf (rich text format); .vcf (contact information); .xls and .xlsx (Microsoft Excel)

Sensors

  • Three-axis gyro
  • Accelerometer
  • Proximity sensor
  • Ambient light sensor

System Requirements

  • Apple ID (required for some features)
  • Internet access5
  • Syncing with iTunes on a Mac or PC requires:
    • Mac: OS X v10.6.8 or later
    • PC: Windows 7; Windows Vista; or Windows XP Home or Professional with Service Pack 3 or later
    • iTunes 10.7 or later (free download from www.itunes.com/download)

Environmental Requirements

  • Operating ambient temperature: 32° to 95° F (0° to 35° C)
  • Nonoperating temperature: −4° to 113° F (−20° to 45° C)
  • Relative humidity: 5% to 95% noncondensing
  • Maximum operating altitude: 10,000 feet (3000 m)

Languages

Language Support

English (U.S.), English (UK), Chinese (Simplified), Chinese (Traditional), French, German, Italian, Japanese, Korean, Spanish, Arabic, Catalan, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Finnish, Greek, Hebrew, Hungarian, Indonesian, Malay, Norwegian, Polish, Portuguese, Portuguese (Brazil), Romanian, Russian, Slovak, Swedish, Thai, Turkish, Ukrainian, Vietnamese

Keyboard Support

English (U.S.), English (UK), Chinese - Simplified (Handwriting, Pinyin, Stroke), Chinese - Traditional (Handwriting, Pinyin, Zhuyin, Cangjie, Stroke), French, French (Canadian), French (Switzerland), German (Germany), German (Switzerland), Italian, Japanese (Romaji, Kana), Korean, Spanish, Arabic, Bulgarian, Catalan, Cherokee, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Emoji, Estonian, Finnish, Flemish, Greek, Hawaiian, Hebrew, Hindi, Hungarian, Icelandic, Indonesian, Latvian, Lithuanian, Macedonian, Malay, Norwegian, Polish, Portuguese, Portuguese (Brazil), Romanian, Russian, Serbian (Cyrillic/Latin), Slovak, Swedish, Thai, Tibetan, Turkish, Ukrainian, Vietnamese

Dictionary Support (enables predictive text and autocorrect)

English (U.S.), English (UK), Chinese (Simplified), Chinese (Traditional), French, French (Canadian), French (Switzerland), German, Italian, Japanese (Romaji, Kana), Korean, Spanish, Arabic, Catalan, Cherokee, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Estonian, Finnish, Flemish, Greek, Hawaiian, Hebrew, Hindi, Hungarian, Indonesian, Latvian, Lithuanian, Malay, Norwegian, Polish, Portuguese, Portuguese (Brazil), Romanian, Russian, Slovak, Swedish, Thai, Turkish, Ukrainian, Vietnamese

Siri Languages

English (U.S., UK, Canada, Australia), Spanish (U.S., Mexico, Spain), French (France, Canada, Switzerland), German (Germany, Switzerland), Italian (Italy, Switzerland), Japanese, Korean, Mandarin (Mainland China, Taiwan), Cantonese (Hong Kong)

In the Box

  • iPhone 5
  • Apple EarPods with Remote and Mic
  • Lightning to USB Cable
  • USB Power Adapter
  • Documentation

iPhone 5 مشخصات
iPhone 5 مشخصات
iPhone 5 مشخصات


جمعه 19 آبان 1391برچسب:, :: 13:7 ::  نويسنده : مهدی روز       
راهنمای خرید پرینتر
راهنمای خرید پرینتر

راهنمای خرید پرینتر

انتخاب یک چاپگر

چاپگر از متداولترین دستگاههای خروجی در کامپیوتر است که از آن به منظور چاپ اطلاعات استفاده می شود . کاربران کامپیوتر صرف نظر از نوع استفاده ، ممکن است در مقاطع زمانی خاصی نیازمند استفاده از چاپگر باشند. چاپگرها دارای انواع متفاوتی می باشند. چاپگرهای جوهر افشان،لیزری تک رنگ و لیزری رنگی ، سه گروه عمده از چاپگرهای موجود می باشند. هر یک از چاپگرها ( از چاپگرهای جوهر افشان تا چاپگرهای لیزری ) دارای طراحی منحصربفرد خود بوده و بمنظور اهداف و کاربردهای خاصی ، طراحی شده اند .


 

جایگاه چاپگر

در زمان انتخاب یک چاپگر ، اکثر متقاضیان علاوه بر در نظر گرفتن قیمت ، به پارامترهای دیگری نظیر سرعت و کیفیت نیز دقت داشته و تصمیم آنان برخاسته از توازن بین پارامترهای فوق ، می باشد . چاپگرهای جوهر افشان با امکان اتصال به دوربین های دیجتال ، تحولی بزرگ را در زمینه چاپ تصاویر ایجاد نموده اند. در مواردیکه از جوهر و کاغذ مخصوص چاپ تصاویر در چاپگرهای جوهر افشان استفاده گردد ، تصاویر چاپ شده دارای کیفیت بسیار بالائی خواهند بود.کیفیت چاپ در چاپگرهای لیزری تک رنگ ، یکی از نکات مهم و برجسته این نوع از چاپگرها محسوب می گردد.


 

 

ویژگی ها ی مهم

از مهمترین ویژگی های مرتبط با چاپگر ، می توان به موارد زیر اشاره نمود :


 

سرعت : تعداد صفحاتی را که یک چاپگر می تواند در واحد زمان ( دقیقه ) چاپ نماید ، همواره مورد نظر تولید کنندگان به منظور افزایش توان رقابتی محصولات تولیدی خود و پاسخگوئی به نياز متقاضيان می باشد. سرعتی كه تولیدكنندگان بر روی آن متمركز و آن را بعنوان یکی از شاخص های چاپگرهای تولیدی خود عنوان می نمایند ، صرفا" به چاپ اسناد متنی ساده و یا سرعت چاپ در حالت پیش نویس ، مربوط می گردد. وضعیت فوق مختص چاپگرهای جوهر افشان نبوده و در رابطه با چاپگرهای لیزری تک رنگ و رنگی نیز صدق می کند.در بررسی انجام شده بر روی تعدادی از چاپگرهای لیزری تک رنگ ، سرعت بین 10 تا 18 صفحه در دقیقه در عمل برای چاپ متن ، محقق شده است . سرعت فوق ، بین یک تا سه مرتبه کمتر از تعداد صفحاتی است که توسط تولید کنندگان اعلام می شود وضعیت فوق در چاپگرهای لیزر رنگی و در هنگام چاپ تصاویر بدتر نیز می شود . مثلا" در چاپگرهای لیزری رنگی سرعت چاپ تصاویر بين 1 تا 3 صفحه در دقیقه بوده و این میزان 8 مرتبه كمتر از آن چیزی است كه تولید كنندگان در آگهی های تبلیغاتی خود اعلام می نمایند .


 

كیفیت چاپ : تقریبا" تمامی چاپگرهای لیزری رنگی و تك رنگ، متن را با بالاترین كیفیت و سرعت چاپ می نمایند. چاپگرهای لیزرزی رنگی ، نمودارهای رنگی و تصاویر گرافیكی دو بعدی را بخوبی چاپ می نمایند،ولی کیفیت عكس های چاپ شده توسط آنان ، قابل قیاس با چاپگرهای جوهر افشان نمی باشد. کيفيت چاپ متن در اكثر چاپگرهای جوهر افشان مشابه چاپگرهای لیزری نبوده و در برخی موارد تشخیص یك متن با جزئیات واضح بر روی تصاویر ، مشکل می باشد.


 

دقت چاپ : چاپگرهای جوهر افشان معمولا" دارای حداكثر دقت 2400 در 1200 نقطه در اینچ (dpi) می باشند. دقت چاپ در چاپگرهای جدید جوهر افشان به مرز 4800 در 1200 نقطه در اینچ رسیده است. .بهترین روش به منظور بررسی کيفيت چاپ یک چاپگر ، مشاهده نمونه خروجی تولیده شده توسط آن است . چاپگرهای لیزر تک رنگ ، معمولا" دارای دقتی بین 600 در 600 یا 1200 در 1200 نقطه در اینچ می باشند . وضعیت فوق در چاپگرهای لیزر رنگی به 1200 در 1200 و یا 2400 ر 2400نقطه در اینچ ، می رسد . دقت فوق ، برای چاپ متون و تصاویر گرافیکی ساده بسیار مناسب می باشد .


 

امكانات : تقریبا" تمامی چاپگرهای جوهر افشان، امکانات یکسانی را ارائه و دارای حداقل حافظه ( بافر) می باشند . چاپگرهای فوق دارای امکانات لازم به منظور اتصال به شبکه نمی باشند. تعدادی اندک از تولید کنندگان ، اقدام به ارائه چاپگرهای جوهر افشان با کاربرد تجاری نموده که دارای امکانات بیشتر نظیر :حافظه بیشتر ، امکان اتصال به شبکه و سینی اختیاری محل قرار دادن کاغذ می باشند . چاپگرهای لیزری معمولا" دارای امكانات بیشتری نسبت به چاپگرهای جوهر افشان می باشند. چاپگرهای لیزری تك رنگ ، قادر به نگهداری 150 تا 700 برگ می باشند. چاپگرهای لیزری رنگی، قادر به نگهداری 200 تا 1200 برگ را دارا می باشند. بر روی این چاپگرها امكان نصب سینی كاغذ به منظور افزایش تعداد كاغذها تا 5000 برگ نیز وجود دارد. اكثر چاپگرهای لیزری ،دارای حداقل 8MB حافظه( بافر) می باشند.افزایش میزان حافظه چاپگر،امکان چاپ همزمان تعداد صفحات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد . میزان حافظه چاپگر برای کاربرانی که حجم عملیات چاپ آنان بالا می باشد ، 32 مگابایت پيشنهاد می گردد .


 


 


 

مشخصات پرینترها


 

چاپگرهای جوهر افشان

اين نوع از چاپگرها دارای سرعت چاپ پائين بوده ولی قیمت آنها نسبت به سایر چاپگرها مناسب می باشد .چاپگرهای فوق ، نقاط كوچك رنگی را بر روی کاغذ افشانده و سپس در صورت نیاز رنگ های دیگر نیز روی این نقاط پاشیده شده تا رنگ مورد نظر بدست آید. حداكثر دقت چاپ در این نوع چاپگرها 4800 در 1200 نقطه در اینچ بوده که برای چاپ تصاوير با کیفیت مطلوب ، مناسب می باشد.


 

سرعت چاپ این نوع چاپگرها نسبت به چاپگرهای لیزری رنگی و تك رنگ کمتر می باشد .چاپگرهای جوهر افشان ، به منظور استفاده كاربران خانگی، دانش آموزان و افراديکه انتظار بسیار بالائی در ارتباط با كیفیت و سرعت چاپ را ندارند، طراحی شده اند. همواره قیمت بالای یک چاپگر، نشاندهنده كیفیت بالای چاپ تصاویر نمی باشد .


 

ممکن است برخی از چاپگرها دارای قيمت بالائی باشند ولی کيفيت چاپ تصاوير توسط آنان مناسب نباشد و يا ممکن است برخی چاپگرهای ارزان قيمت دارای کيفيتی مطلوب به منظور چاپ تصاوير باشند . قیمت اصلی یك چاپگرجوهر افشان صرفا" محدود به قطعات استفاده شده در تولید چاپگر نبوده و هزینه کارتريج های مصرفی آن نيز می بايست مورد توجه قرار گيرد.


 

پارامترهای زیر را می توان در زمان انتخاب یک چاپگر جوهر افشان در نظر گرفت :

- کیفیت چاپ : با اينکه قيمت در چاپگرهای جوهر افشان همواره نشاندهنده کيفيت چاپ نمی باشد ولی در مواردی می تواند با آن نيز مرتبط گردد. پيشنهاد می گردد قبل از انتخاب چاپگر مورد نظر خود ، بررسی لازم در خصوص قيمت و کيفيت چاپ صورت پذيرد .


 

- حداکثر دقت چاپ :( حداقل : از 1200 در 1200 تا 2400 در1200 نقطه در اینچ حداکثر : از 2400 در 1200 تا 4800 در 1200 نقطه در اینچ ) . دقت چاپ هر چاپگر بر حسب نقطه در اینچ اندازه گیری می گردد. واحد فوق ، نشاندهنده تعداد نقاط چاپ شده در یك اینچ مربع می باشد .بنابراین هر اندازه تعداد نقاط چاپ شده در یك اینچ مربع بيشتر باشد ، كیفیت چاپ نیز بالا می رود.


 

- سینی كاغذ و ظرفیت کارتريج :( حداقل : 50 تا 100 برگ حداکثر: 100 تا 250 برگ ) .اكثر چاپگرهای طراحی شده برای مصارف خانگی، فاقد سینی كاغذ بوده وكاربران ملزم به قرار دادن مكرر كاغذ درون چاپگر می باشند. در اكثر چاپگرهای ارزان قیمت به ازای چاپ هر 50 تا 100 صفحه ، می بايست کارتريج تعویض گردد. در صورتيکه از چاپگر بمنظور چاپ تصاویر تمام رنگی استفاده گردد ، تعداد صفحاتی را که می توان چاپ نمود از مقدار فوق نيز کمتر است ( تعویض زود هنگام كارتریج )


 

- بررسی هزينه تعويض کارتريج : در زمان انتخاب اين نوع از چاپگرها، می بايست بررسی لازم در خصوص هزینه کارتريج های مصرفی و تعداد صفحاتی را که می توان با هر کارتريج چاپ نمود ،انجام شود( دربرخی موارد قيمت کارتريج مصرفی از قيمت چاپگر بيشتر می باشد ).

 


 

چاپگرهای لیزری تك رنگ

چاپگرهای لیزری تك رنگ دارای بهترین شرایط از نظر قیمت ، كیفیت چاپ و سرعت بوده و از آنان اغلب در منازل و ادارات استفاده می گردد.اكثر كاربرانی خانگی كه نیازمند سرعت مناسب بمنظور چاپ متون خود می باشند، چاپگرهای لیزری تك رنگ را به چاپگرهای جوهرافشان ترجیح می دهند.


 

قیمت چاپگرهای لیزری تك رنگ نسبت به چاپگرهای جوهر افشان بیشتر است .متون چاپ شده توسط چاپگرهای لیزری تك رنگ دارای كیفیت بهتری بوده و قیمت تمام شده چاپ هر صفحه توسط این چاپگرها نیز پایین تر از چاپگرهای جوهر افشان است.قیمت تونرچاپگرهای فوق ، نسبت به كارتریج چاپگرهای جوهر افشان دارای قیمت مناستری بوده و تعداد صفحات چاپ شده توسط این تونرها بیش از صفحات چاپ شده توسط كارتریج های چاپگرهای جوهر افشان است.


 

در صورت ضرورت چاپ متون بصورت رنگی ، استفاده از چاپگرهای جوهر افشان پیشنهاد می گردد . درصورتیکه بودجه لازم برای تهیه چاپگر وجود داشته باشد ، می توان هر دونوع چاپگر را تهیه نمود . در چنین مواردی می توان بمنظور چاپ متون از چاپگر لیزری استفاده و طول عمر كارتریج های چاپگر جوهر افشان را افزایش داد.


 

پارامترهای زیر را می توان در زمان انتخاب یک چاپگر لیزر تک رنگ در نظر گرفت :


 

- سرعت چاپ متن :( حداقل : 9تا 12 صفحه در دقیقه حداکثر : 11 تا 18 صفحه در دقیقه ) . سرعت های فوق ، نشاندهنده سرعت چاپ اين نوع از چاپگرها در رابطه با صفحاتی است که صرفا" شامل متن می باشند( کاربرد اوليه چاپگرهای ليزری تک رنگ بمنظور چاپ متن می باشد ) . چاپگرهای لیزری تجاری دارای توانی معادل دو برابر توان چاپگرهای كوچك و خانگی می باشند.


 

- حداکثر دقت چاپ :( حداقل : 600 در 600 تا 1200 در 1200 حداکثر: 1200 در 1200 ) .دقت چاپ هر چاپگر بر حسب نقطه در اینچ اندازه گیری می گردد. واحد فوق ، نشاندهنده تعداد نقاط چاپ شده در یك اینچ مربع می باشد .بنابراین هر اندازه تعداد نقاط چاپ شده در یك اینچ مربع بيشتر باشد ، كیفیت چاپ نیز بالا می رود.


 

- حافظه :( حداقل : 2 تا 8 مگابایت حداکثر: 16 تا 64 مگابایت ) . چاپگرها ، فايل های ارسال شده برای چاپ را در حافظه خود ذخيره (صف بندی ) و در ادامه به ترتیب آنان را چاپ می نمايند. هر اندازه میزان حافظه چاپگر بیشتر باشد سرعت چاپ افزايش می يابد .


 

- اینترفیس :( حداقل : Parallel, USB, Optional ethernet حداکثر : Parallel, USB, ethernet, optional IrDA ) . اکثر کاربران از پورت های USB و یا موازی بمنظور اتصال چاپگر به کامپيوتر استفاده می نمايند. چاپگرهای حرفه ای که از آنان در ادارات و سازمان های بزرگ استفاده می گردد ، دارای يک پورت ethernet بوده و امکان فعال نمودن آنان در شبکه بصورت يک گره مستقل فراهم می گردد. برخی چاپگرهای لیزری جديد ، دارای يک پورت IrDA بوده که Notebook و يا PDA را قادر می سازد با استفاده از پورت های مادون قرمز ( Infrared ) با آنان مرتبط و اقدام به چاپ فايل های مورد نظر خود نمايند .


 

- ظرفیت سینی كاغذ :( حداقل : 150 تا 350 برگ حداکثر : 350 تا 650 برگ ) . چاپگرهای حرفه ای بمنظور استفاده در سازمان ها و ادرات بزرگ طراحی شده اند . در مراکز فوق ، کاربران متعددی از چاپگر بصورت مشترک استفاده می نمايند . ظرفیت سینی كاغذ چاپگرهای حرفه ای ، دو تا سه برابر چاپگرهای معمولی می باشد.

 


 

چاپگرهای لیزر رنگی

چاپگرهای ليزر رنگی برای اشخاص و سازمانهائی که نیازمند چاپ رنگی تصاویر و متون می باشند ، طراحی شده اند. چاپگرهای فوق ، از جمله ‌گرانترین چاپگرهای موجود بوده و کاربران خانگی بندرت به این نوع از چاپگرها نیاز خواهند داشت.


 

پارامترهای زیر را می توان در زمان انتخاب یک چاپگر لیزر رنگی در نظر گرفت :


 

- سرعت چاپ رنگی (صفحات شامل تصاویر) :( حداقل : كمتر از 1 تا دو صفحه در دقیقه حداکثر : 5/1 تا 3 صفحه در دقیقه ) . سرعت چاپ اين نوع از چاپگرها ، یكی از عوامل اساسی در انتخاب آنان محسوب می گردد. چاپگرهای فوق ، علاوه بر دارا بودن كیفیت مطلوب دارای سرعت بالائی نیز می باشند. برخی از مدل های ارزان قيمت اين نوع از چاپگرها دارای سرعت مناسب نبوده و لازم است در زمان انتخاب آنان به اين نکته دقت گردد.

پارامترهای زیر را می توان در زمان انتخاب یک چاپگر لیزر رنگی در نظر گرفت :


 

- كیفیت چاپ : کيفيت اين نوع از چاپگرها در زمان چاپ تصاویر گرافیكی بسيار مناسب بوده و همين امر يکی از دلايل اصلی انتخاب آنان بشمار می آيد. چاپگرهای لیزر رنگی و چاپگرهای لیزر تك رنگ ، صفحات حاوی متن را با كیفیت بسیار مناسب و سرعت مطلوب چاپ می نمايند.


 

- حداكثر دقت چاپ :( حداقل : 1200 در 600 تا 2400 در 1200 حداکثر : 2400 در 1200 تا 2400 در 2400 ) دقت چاپ هر چاپگر بر حسب نقطه در اینچ اندازه گیری می گردد. واحد فوق ، نشاندهنده تعداد نقاط چاپ شده در یك اینچ مربع می باشد .بنابراین هر اندازه تعداد نقاط چاپ شده در یك اینچ مربع بيشتر باشد ، كیفیت چاپ نیز بالا می رود.


 

- سرعت چاپ تك رنگ (متن) :( حداقل : 5 تا 10 صفحه حداکثر : 11 تا 15 صفحه ) .معمولا" سرعت چاپ چاپگرهای لیزر رنگی ، بيشتر از سرعت چاپ چاپگرهای لیزر تك رنگ است.


 



جمعه 19 آبان 1391برچسب:, :: 13:4 ::  نويسنده : مهدی روز       

iPhone 5

iPhone 5

همان طور که انتظار میرفت آیفون 5 ( iPhone 5 ) روز چهارشنبه 12 سپتامبر رسما معرفی شد. این محصول جدید اپل دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم و شیشه می باشد. طبق گفته اپل این باریک ترین تلفن هوشمندی است که تاکنون اپل ساخته است و ۱۸ درصد باریک تر از آیفون ۴ اس می باشد.

اپل دلیل اینکه این اسمارت فون را با این سایز طراحی و ساخته است، دستان کاربران اعلام می کند و می گوید به این دلیل آیفون ۵ در این سایز طراحی شده چون در بهترین حالت در دستان کاربران قرار می گیرد. در این نسخه از آیفون، کاربر می تواند تا ۵ ردیف آیکون به آن اضافه نماید. نرم افزار آنها آپدیت شده و هم اکنون می توان تعداد بیشتری ایمیل در Mail و تعداد بیشتری رویداد در Calendar دید.

آیفون ۵ زیباترین گجتی است که ما تاکنون ساخته ایم. این ها گفته های فیلیپ شیلر نایب رییس ارشد بازاریابی جهانی اپل است. ما کلی تکنولوژی پیشرفته و خلاقیت را درون یک گجت نازک و سبک جای داده ایم، و فکر می کنیم که مصرف کنندگان عاشق آن شوند.

iPhone 5 قیمت

مشخصات آیفون 5 ( iPhone 5 ) به شرح زیر میباشد :

صفحه نمایش :

صفحه نمایش رتینا ی آیفون ۴ اس به اندازه کافی عالی بود، اما صفحه رتینا ۴ اینچی آیفون ۵ با تعداد پیکسل بیشتر حتی آن را بهتر هم کرده است. با افزایش ارتفاع و بدون ایجاد تغییر در پهنای گوشی، استفاده از آیفون ۵ با یک دست همانند گذشته آسان است، ضمن آنکه می توانید از اپلیکشن های جدیدی که برای بهبود صفحه نمایش اضافه شده، ویدئو اچ دی وایداسکرین، تقویم کامل پنج روزه و وب گردی راحت تر لذت ببرید.

پردازنده :

اپل یک تراشه کاملاً جدید A6 طراحی کرده تا علاوه بر به حداکثر رساندن عملکرد و کارایی از تمام ویژگی های فوق العاده در آیفون ۵ از جمله صفحه رتینا ۴ اینچی پشتیبانی کند. عملکرد سی پی یو و گرافیک در آیفون ۵ دو برابر شده است، و شما می توانید همه کار از جمله اجرای اپلیکیشن ها، بارگذاری صفحات وب و دانلود فایل های ایمیل را به سرعت تمام انجام دهید.

دوربین :

می توان گفت دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight محبوب ترین در جهان است و در آیفون ۵ این دوربین بهتر هم شده است. دوربین جدید کاملا از نو طراحی شده و عملکرد آن مطلوب تر است، و با تمام این اوصاف حتی ۲۵ درصد هم کوچک تر از دوربین آیفون ۴ اس است. دوربین جدید iSight در آیفون ۵ دارای کاور لنز کریستال یاقوت است که نازک تر و با دوام تر از شیشه استاندارد بوده و قابلیت ارائه تصاویری بسیار شفاف را دارد. ویژگی جدید پانوراما به شما اجازه می دهد با تنها حرکت دادن دوربین در یک منظره تصاویر پانورامایی با کیفیت ۲۸ مگاپیکسل بگیرید که همه را انگشت به دهان کند. ویژگی های جدید دیگری نیز به دوربین اضافه شده که از جمله آنها می توان به پایدارسازی بهبود داده شده، قابلیت تشخیص همزمان ۱۰ چهره در یک تصویر و امکان گرفتن عکس های ثابت در حین فیلمبرداری اشاره کرد. دوربین جلویی اچ دی فیس تایم تماس های تصویری را بسیار واضح ساخته و همچنین می تواند برای ضبط ویدئو های اچ دی ۷۲۰p مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با استفاده از iCloud می توانید عکس های خود را با دوستان و خانواده تان به اشتراک بگذارید.

وایرلس :

آیفون ۵ از استانداردهای وایرلس فوق سریع LTE و DC-HSDPA پشتیبانی می­کند، بنابراین کاربران می توانند سریع تر در اینترنت جستجو و دانلود کرده یا به تماشای فیلم های آنلاین بپردازند. ضمن اینکه اپل از استاندارد وای فای ۸۰۲٫۱۱n دو بانده برای سرعت تا ۱۵۰Mbps هم پشتیبانی می کند که البته این ویژگی بایستی به طور جداگانه خریداری شود.

کانکتور :

آیفون ۵ دارای کانکتور جدیدی با نام تجاری Lightning است که کوچک تر، هوشمند تر و با دوام تر از کانکتور قبلی است. کانکتور تمام دیجتال لایتنینگ دارای یک اینترفیس تطبیقی است که فقط از سیگنال هایی استفاده می کند که هر اکسسوری یا لوازم جانبی نیاز دارد.

سیستم عامل :

در آیفون ۵ از آی او اس ۶ استفاده شده، پیشرفته ترین سیستم عامل تلفن همراه در جهان با بیش از ۲۰۰ ویژگی جدید. نقشه های جدید طراحی شده توسط اپل، برنامه های مکمل فیس بوک برای تماس ها و تقویم یا قابلیت ارسال مستقیم از مرکز اطلاعیه ها، پس بوک، سیری با ویژگی های جدید شامل پشتیبانی از زبان های بیشتر، دسترسی آسان به نتایج مسابقات ورزشی، فهرست فیلم های سینمایی و رستوران ها و … از جمله این موارد هستند.

قیمت آیفون 5 ( iPhone 5 ) نسخه 16 گیگابایتی قراردادی در سایت رسمی اپل : 199 دلار

قیمت آیفون 5 ( iPhone 5 ) نسخه 32 گیگابایتی قراردادی در سایت رسمی اپل : 299 دلار

قیمت آیفون 5 ( iPhone 5 ) نسخه 64 گیگابایتی قراردادی در سایت رسمی اپل : 399 دلار

iPhone 5 قیمت
iPhone 5 مشخصات
iPhone 5 مشخصات
 

iPhone 5 مشخصات

Color

Black & Slate

White & Silver

 

Capacity

16GB
32GB
64GB

Size and Weight

Height: 4.87 inches (123.8 mm)

Width: 2.31 inches (58.6 mm)

Depth: 0.30 inch (7.6 mm)

Weight: 3.95 ounces (112 grams)

Cellular and Wireless

  • GSM model A1428*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 4 and 17)
  • CDMA model A1429*: CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B (800, 1900, 2100 MHz); UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5, 13, 25)
  • GSM model A1429*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 3, 5)
  • 802.11a/b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4GHz and 5GHz)
  • Bluetooth 4.0 wireless technology

Location

  • Assisted GPS and GLONASS
  • Digital compass
  • Wi-Fi
  • Cellular

Display

  • Retina display
  • 4-inch (diagonal) widescreen Multi-Touch display
  • 1136-by-640-pixel resolution at 326 ppi
  • 800:1 contrast ratio (typical)
  • 500 cd/m2 max brightness (typical)
  • Fingerprint-resistant oleophobic coating on front
  • Support for display of multiple languages and characters simultaneously

Camera, Photos, and Video

  • 8-megapixel iSight camera
  • Panorama
  • Video recording, HD (1080p) up to 30 frames per second with audio
  • FaceTime HD camera with 1.2MP photos and HD video (720p) up to 30 frames per second
  • Autofocus
  • Tap to focus video or still images
  • Face detection in video or still images
  • LED flash
  • Improved video stabilization
  • Photo and video geotagging

External Buttons and Connectors

Power and Battery

  • Built-in rechargeable lithium-ion battery
  • Charging via USB to computer system or power adapter
  • Talk time: Up to 8 hours on 3G
  • Standby time: Up to 225 hours
  • Internet use: Up to 8 hours on 3G, up to 8 hours on LTE, up to 10 hours on Wi-Fi
  • Video playback: Up to 10 hours
  • Audio playback: Up to 40 hours

Audio Playback

  • Audio formats supported: AAC (8 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX, and AAX+), Apple Lossless, AIFF, and WAV
  • User-configurable maximum volume limit

TV and Video

  • AirPlay Mirroring to Apple TV support at 720p
  • AirPlay video streaming to Apple TV (3rd generation) at up to 1080p and Apple TV (2nd generation) at up to 720p
  • Video formats supported: H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

Headphones

  • Apple EarPods with Remote and Mic
  • Storage and travel case

Rating for Hearing Aids

  • iPhone 5 (Model A1428): M3, T4
  • iPhone 5 (Model A1429): M4, T4

Mail Attachment Support

Viewable Document Types

.jpg, .tiff, .gif (images); .doc and .docx (Microsoft Word); .htm and .html (web pages); .key (Keynote); .numbers (Numbers); .pages (Pages); .pdf (Preview and Adobe Acrobat); .ppt and .pptx (Microsoft PowerPoint); .txt (text); .rtf (rich text format); .vcf (contact information); .xls and .xlsx (Microsoft Excel)

Sensors

  • Three-axis gyro
  • Accelerometer
  • Proximity sensor
  • Ambient light sensor

System Requirements

  • Apple ID (required for some features)
  • Internet access5
  • Syncing with iTunes on a Mac or PC requires:
    • Mac: OS X v10.6.8 or later
    • PC: Windows 7; Windows Vista; or Windows XP Home or Professional with Service Pack 3 or later
    • iTunes 10.7 or later (free download from www.itunes.com/download)

Environmental Requirements

  • Operating ambient temperature: 32° to 95° F (0° to 35° C)
  • Nonoperating temperature: −4° to 113° F (−20° to 45° C)
  • Relative humidity: 5% to 95% noncondensing
  • Maximum operating altitude: 10,000 feet (3000 m)

Languages

Language Support

English (U.S.), English (UK), Chinese (Simplified), Chinese (Traditional), French, German, Italian, Japanese, Korean, Spanish, Arabic, Catalan, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Finnish, Greek, Hebrew, Hungarian, Indonesian, Malay, Norwegian, Polish, Portuguese, Portuguese (Brazil), Romanian, Russian, Slovak, Swedish, Thai, Turkish, Ukrainian, Vietnamese

Keyboard Support

English (U.S.), English (UK), Chinese - Simplified (Handwriting, Pinyin, Stroke), Chinese - Traditional (Handwriting, Pinyin, Zhuyin, Cangjie, Stroke), French, French (Canadian), French (Switzerland), German (Germany), German (Switzerland), Italian, Japanese (Romaji, Kana), Korean, Spanish, Arabic, Bulgarian, Catalan, Cherokee, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Emoji, Estonian, Finnish, Flemish, Greek, Hawaiian, Hebrew, Hindi, Hungarian, Icelandic, Indonesian, Latvian, Lithuanian, Macedonian, Malay, Norwegian, Polish, Portuguese, Portuguese (Brazil), Romanian, Russian, Serbian (Cyrillic/Latin), Slovak, Swedish, Thai, Tibetan, Turkish, Ukrainian, Vietnamese

Dictionary Support (enables predictive text and autocorrect)

English (U.S.), English (UK), Chinese (Simplified), Chinese (Traditional), French, French (Canadian), French (Switzerland), German, Italian, Japanese (Romaji, Kana), Korean, Spanish, Arabic, Catalan, Cherokee, Croatian, Czech, Danish, Dutch, Estonian, Finnish, Flemish, Greek, Hawaiian, Hebrew, Hindi, Hungarian, Indonesian, Latvian, Lithuanian, Malay, Norwegian, Polish, Portuguese, Portuguese (Brazil), Romanian, Russian, Slovak, Swedish, Thai, Turkish, Ukrainian, Vietnamese

Siri Languages

English (U.S., UK, Canada, Australia), Spanish (U.S., Mexico, Spain), French (France, Canada, Switzerland), German (Germany, Switzerland), Italian (Italy, Switzerland), Japanese, Korean, Mandarin (Mainland China, Taiwan), Cantonese (Hong Kong)

In the Box

  • iPhone 5
  • Apple EarPods with Remote and Mic
  • Lightning to USB Cable
  • USB Power Adapter
  • Documentation

iPhone 5 مشخصات
iPhone 5 مشخصات
iPhone 5 مشخصات


جمعه 19 آبان 1391برچسب:, :: 13:1 ::  نويسنده : مهدی روز       

بازار کامپیوترهای همراه یا نوت بوک ها یکی از شلوغ ترین و داغ ترین بازارهای سخت افزار به شمار می رود که علاوه بر حضور پر رنگ برندهای بالا نشین همیشگی که در رده دسک تاپ نیز همواره مطرح بوده اند روزی نیست که نام جدید و اغلب نا آشنائی به این کلاس اضافه نشود تا جائیکه در حال حاضر حتی یکی دو برند کاملا ایرانی نیز به این رده پر طرفدار پیوسته اند. از نگاهی دیگر علیرغم فضای مثبتی که حضور این برندهای گوناگون و رنگارنگ در ایجاد رقابت و کاهش قیمت ها ایجاد کرده اند، مشخصات مشابه و قیمت های متفاوتی که بعضا از سوی این برندها ارائه می شود، خریداران نا آشنا با بازار را با مشکل تمام عیاری در انتخاب میان این همه نام مختلف روبرو ساخته است مسئله زمانی حادتر می شود که علاوه بر تشابه مشخصات سخت افزاری در برندهای مختلف، تشابه بسیار زیادی را نیز اغلب در میان کلاس های مختلف یک برند در سری های گوناگون آن می بینیم و این دقیقا همان جائی ست که خریداران نچندان پر حوصله که علاقه و وقتی برای جستجوی بازار برای مدل مناسب خود ندارند را ناگزیر به پذیرفتن گفته های اغلب نچندان حرفه ای فروشندگانی می نماید که به یکباره خریدار کم تجربه را در دریائی از اطلاعات فراوان و کلمات نا آشنا غرق کرده و در انتها نیز با مهارتی مثال زدنی خریدار را به انتخاب کالای خود متقاعد می کنند که نگفته پیداست که چنین انتخابی تا چه اندازه به مولفه های یک خرید حرفه ای نزدیک است. از همین رو و قبل از معرفی مدل های برتر بازار بهتر است در ابتدا به تشریح کلاس های گوناگون در برندهای مختلف و نوع استفاده ای که از پس این نام های متفاوت انتظار می رود بپردازیم که بدین ترتیب به راحتی می توان کلاس مد نظر خود را در برندهای گوناگون مشخص کرده و سپس به مقایسه مدل های مشابه در برندهای مختلف پرداخت. لازم به یادآوری که لیست زیر بر اساس میزان استقبال کاربران داخلی نسبت به برندهای گوناگون تنظیم شده و ترتیب جایگذاری این نام ها با رده جهانی آنها به هیچ عنوان منطبق نیست.

سونی:

شکی نیست که برای بسیاری از کاربران ایرانی در تمامی سطوح از خانگی تا حرفه ای، نوت بوک با این برند شناخته می شود و سایر برندها از دید کاربران وطنی اصولا در سطح نازل تری از کیفیت جای دارند. یکی از دلائل اصلی ایجاد این طرز فکر که البته با واقعیت و میزان گستردگی و فروش برندها در سطح جهانی تفاوت دارد، به محبوبیت و کیفیت برند سونی در رده صوتی تصویری باز می گردد و این شاید محکم ترین دلیلی ست که کاربر ایرانی همواره محتاط و زخم خورده از کالاهای بی کیفیت، هیچ برند دیگری را بر سونی ترجیح ندهد. دسته بندی های حال حاضر این سازنده شامل رده های Performance، Ultra Portable، رده Basic، کلاس Desktop Replacement و بلاخره کلاس نت بوکی سری Travel می گردد که در پائین به تفکیک به جایگزین حروفی هرکدام اشاره می کنیم نکته مهم در این بررسی پرداختن به مدل های جدیدتر هر رده است و در هر مورد تنها کلاس های فعلی و حاضر در بازار معرفی می گردند.

الف- Performance Series: این سری یکی از محبوب ترین کلاس های نوت بوکی سونی در تمامی زمان ها به حساب می آید در این سری در حال حاضر مدل های کلاس BZ، CS و از همه محبوب تر FW وجود دارد که به ترتیب دارای صفحه نمایش های 14.1 اینچی 15.4 و 16.4 اینچی می باشند. از دلائلی که این مدل ها را در این کلاس جای داده است مشخصات سخت افزاری بالا در رده پردازشی، حافظه جانبی و در اغلب موارد استفاده از کارت گرافیک جداگانه است. قیمت مدل های متفاوت این کلاس در طیف وسیعی از قیمت ها از حداقل 1.100 میلیون تومان در کلاس CS تا بالای 1.700 در مدل های پیشرفته سری FW گسترده گردیده است.

ب- Ultra Portable : این رده همانطور که از نام آن می توان حدس زد شامل های مدل های سبک وزن و کاملا قابل حملی ست که سه سری از گرانقیمت ترین محصولات سونی را در خود جای داده است. این سه سری شامل کلاس های Z، TT و بلاخره SR می گردد که به ترتیب 11.1، 13.1 و 13.3 اینچ ابعاد داشته و قیمت آنها با ابعادشان رابطه معکوس دارد. سبک وزن ترین دستگاه در این کلاس به نوت بوک های سری TT باز می گردد که تنها 1.310 کیلوگرم وزن دارد.

ج- Basic: این گروه که یکی دیگر پر استقبال ترین رده های سونی را تشکیل می دهد شامل دو سری NS و NW می گردد که هر دو با مشخصات نسبتا مناسب، اما نچندان فوق العاده از قیمت متعادلی نیز برخوردارند و درست به همین علت انتخاب اول کاربرانی را تشکیل می دهند که قصد خرید از برند سونی اما با قیمت مناسب را دارند. این دو سری مطمئنا ارزان ترین محصولات سونی هستند که درایو Blu-ray را در آنها می توان پیدا کرد. رده قیمتی این دو مدل بین 1.0 تا 1.100 میلیون تومان است.

د- Multimedia: این سری شامل نوت بوک های بزرگ و اصطلاحا Desktop Replacement می گردد که دارای صفحه نمایش های بزرگ بالای 17 اینچ با مشخصات گرافیکی قوی ست دو مدل مطرح حال حاضر این کلاس شامل سری AW و سری AR می گردد که از لحاظ مقایسه سری AW کاملا جدیدتر به حساب می آید. صفحه نمایش سری AW از نوع 18.4 اینچی و AR از نوع 17 اینچی. کارت گرافیک های جیفورس سری 9 در AW و سری 8 در AR بکار گرفته شده اند. این دسته با وزن سنگین خود امکان جابجائی فراوان را از کاربر می گیرند. حوزه قیمتی مدل های این کلاس بجز نمونه های نسبتا قدیمی تر AR بالای 1.5 میلیون تومان است و برای یافتن یک AW مناسب حداقل می بایست 1.8 میلیون تومان هزینه کرد.

ه- Travel: این کلاس که در پاسخ به بازار کاملا داغ نت بوک ها (Netbooks) معرفی گردیده است شامل دو سری P و W می گردد که به ترتیب دارای صفحه نمایش های کوچک 8 و 10 اینچی و پردازنده های کم مصرف و ضعیفی در کلاس پردازندهای Atom هستند. از میان این دو گروه، سری P نمونه های قوی تری بوده و با مشخصات نسبتا بالاتر و تجهیز به GPS و اتصال 3G از قیمت های بسیار بالاتری نیز برخوردارند. قیمت این کلاس مابین 800 تا 1.500 دلار است. اما سری W با قیمت های مناسب بلاخره سونی را نیز وارد بازی نت بوکی کرد این گروه که از لحاظ مشخصات در حد دیگر نت بوک های معمول است از قیمتی حول و حوش 500 هزار تومان برخوردارند.

 

Dell:

بدون شک این دومین نام و شاید هم اولین نام پر فروش در میان کاربران داخلی باشد. نوت بوک های پر شمار این شرکت در پنج دسته کلی قابل تقسیم بندی هستند که شامل سری Inspiron، Vostro، XPS، Studio و Latitude می گردند البته سری دیگری نیز از نوت بوک های این شرکت با نام Precision از کلاس Workstation نیز تولید می گردید که در حال حاضر حضور چندانی در بازار نداشته و به آنها نمی پردازیم.

الف- Inspiron: این کلاس برای کاربران با بودجه محدود و افرادی که به پردازش های نچندان سنگین و البته غیر گرافیکی احتیاج دارند ساخته شده است. Inspiron ها را لپ تاپ های اصطلاحا Entry-Level می نامند و هدف از ساخت آنها فروش هرچه بیشتر به واسطه قیمت و مشخصات نسبتا مناسب آنهاست. قیمت کاملا پائین این گروه شرکت Dell را بر آن داشت که حتی Netbook های جدید خود یعنی سری Mini را نیز تحت این کلاس معرفی نماید. البته باید به این نکته توجه کرد که تا قبل از ظهور کلاسی به نام Studio، سری Inspiron به رده میانی قیمت که از مشخصات گرافیکی بالاتری برخوردار بودند نیز راه پیدا می کرد اما از آن پس یعنی از میانه سال 2008 به این سو این خانواده تنها به تولید نوت بوک های ساده و ارزان قیمت و البته بسیار پر فروش می پردازد. ابعاد صفحه نمایش Inspiron ها بجز (نت بوک های 10 اینچی) عمدتا 14.1 و 15.4 اینچ می باشد. حوزه قیمتی این خانواده از حداقل 650 هزار تومان تا حداکثر 1.100 میلیون تومان گسترده شده است.

ب- Vostro: همگان Vostro را به نام نوت بوک مخصوص کار با قیمت مناسب می دانند. از مشخصات این سری می توان به ظاهر ساده با رنگ بندی کاملا معمولی و بدنه پلاستیکی اشاره کرد که در قیاس با مدل های رنگارنگ دیگر مدل ها کاملا ساده به نظر می رسد. مشخصات سخت افزاری Vostro ها اما برخلاف ظاهرشان اغلب بسیار پیشرفته است تا جائیکه در برخی موارد می توان آنها را با سری گرانقیمت XPS نیز مقایسه کرد. تنها نکته ای که Vostro ها را در این رقابت در مکان پائین تری جای می دهد قابلیت های گرافیکی آنهاست که در بهترین حالت به یک کارت گرافیک معمولی و نچندان مرغوب بسنده کرده اند. Vostro ها در سه سایز 13.3، 14.1 و 15.4 اینچی تولید می گردند. حوزه قیمتی محصولات این کلاس از حدود 700 هزار تومان تا نزدیک به 1.300 میلیون تومان گسترده شده است.

ج- Studio: این گروه جدیدترین عضو خانواده نوت بوک های Dell است جائیکه از به بازار آمدن اولین عضو این خانواده به زحمت یک سال می گذرد. Studio ها در حقیقت سری گرافیکی و میان قیمت شرکت Dell هستند که جای خالی میان گروه ارزان قیمت Inspiron و گرانقیمت XPS را پر می کنند این نوت بوک ها دارای ظاهری بسیار زیباتر از Inspiron ها و دارای رنگ بندی بسیار کامل و جذابی هستند. مشخصات گرافیکی این رده کاملا بهبود یافته است و استفاده از کارت های گرافیک ATI در آنها یک رویه معمول است. از مشخصات سخت افزاری Studio ها می توان به کلیدهای مولتی مدیائی، درایوهای نوری مکشی و پورتهای پر کاربردی مثل HDMI eSATA اشاره کرد. Studio ها در دو سایز 15 و 17 به بازار ارائه می شوند. حوزه قیمتی این محصولات از یک تا 1.3 میلیون تومان است.

د- XPS: نوت بوک های گرافیکی شرکت Dell از سال 2005 به این سو با این نام خوانده
می شوند. نام XPS که مخفف Xtreme Performance System است به خوبی رده ای که این نوت بوک ها در آن جای می گیرند را به نمایش می گذارد. ظاهر زیبا، طراحی جذاب، مشخصات پردازشی و گرافیکی بالا و البته قیمت نسبتا بالا از مشخصات اصلی نوت بوک های این سری است. هدف از طراحی XPS ها دستیابی به حداکثر توان در پردازش های گرافیکی ست. سایز صفحه نمایش در XPS ها 13.3 و 15.4 اینچ است. پس از ارائه سری Studio شرکت Dell تصمیم گرفت تا با ترکیب این سری با رده XPS نوت بوک های جدیدی را به بازار ارائه کند که این بار Studio XPS خوانده می شدند این سری از نوت بوک ها که به سایز 16.4 اینچ نیز مجهزند از لحاظ قدرت گرافیکی و پردازشی و همچنین حجم ذخیره سازی هارد در کلاس بالاتری از هر دو گروه Studio و XPS قرار می گیرند. حوزه قیمتی این گروه که در دو سایز 13.3 و 16.4 به بازار ارائه می شود مابین 1.500 تا 1.600 میلیون تومان است.

ه- Latitude : کلاس نوت بوک های حرفه ای و صنعنی Dell با این نام خوانده می شود جائیکه علاوه بر استحکام بدنه و استفاده از شاسی آلومینیوم-منیزیوم در ساخت دستگاه، به موارد دیگری همچون پورت های ورودی و خروجی متعدد و کامل و مدت بسیار طولانی گارانتی بر می خوریم که در دیگر مدل ها هیچگاه با هم دیده نمی شود. از دیگر مواردی که در مورد این سری باید به آن اشاره کرد استقامت و پایداری مناسب آنها در کارکرد در شرایط سخت آب و هوائی و طراحی ویژه برخی قسمت ها برای مقاومت در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع است که استفاده از هارد دیسک های مبتنی بر حافظه فلش موسوم به SSD در مدل های جدید این کلاس از جمله این قسمت های مقاوم به حساب می آید . این موارد البته همگی باعث افزایش قیمت محصولات این خانواده می شود تا جائیکه در شرایط مساوی با دیگر نمونه ها از لحاظ سخت افزاری، Latitude ها تقریبا همیشه از قیمت بالاتری برخوردارند. مدل های گوناگون این سری هر سه سایز 13.3، 14.1 و 15.4 را در میان خود می بینند و در نمونه های جدید از 1.100 تا 1.600 میلیون تومان قیمت دارند.

 

HP:

غول شماره یک دنیای نوت بوک در خارج از مرزهای ایران، در میان کاربران داخلی به مانند دو برند قبلی از اقبال چندانی روبرو نیست البته این معادله نابرابر با ورود مدل های جدید و پیشرفته و در عین حال خوش قیمت این برند اندک اندک در حال تغییر است. دسته بندی محصولات HP البته به مانند نمونه های یاد شده تا این اندازه کلاسیک و مشخص نمی باشد اما با یک نگاه به لیست تولیدات این شرکت می توان ردپای چهار گروه متفاوت را در لیست تولیدات این برند یافت. این چهار گروه شامل خانواده DV که پسوند Pavilion را همواره با خود می بینند، محصولات اقتصادی همراه با پسوند Compaq، تبلت های خانواده TX و بلاخره اعضای نوظهور نت بوکی این شرکت است که البته این آخری را به همراه دیگر نت بوک های سایر برندها در مقاله جداگانه ای بررسی کرده ایم.

الف- خانواده DV: Pavilion ها را به نوعی می توان پر فروش ترین اعضای خانواده HP در میان تمامی کاربران دانست این گروه که حوزه فعالیت آن از ارزان قیمت های مبتنی بر پردازنده های AMD تا گرانقیمت های گرافیکی گسترش دارد همواره از اولین انتخاب های دوستداران HP محسوب می شود. در خود این گروه و بعنوان یک زیر گروه می توان به DV هائی اشاره کرد که پس از این دو حرف یک عدد دارند مثلا DV4 و یا DV6 که البته از زمانی که HP این شیوه نامگذاری را بطور رسمی در محصولات خود بکار گرفت مدت چندان زیادی نمی گذرد. قیمت مدل های مختلف این کلاس از حوالی یک میلیون تا بالای 1.700 میلیون تومان ادامه دارد.

ب- Compaq ها: این خانواده که تعداد اعضای حاضر در بازار آن بسیار کمتر از سری قبل است بطور کامل به محصولات ارزان قیمت و دانشجوئی HP اختصاص دارد. اعضای کم شمار این گروه در بسیاری از مشخصات ساختاری با یکدیگر تشابه دارند که از آن میان می توان به حداکثر حافظه RAM دو گیگابایتی و پردازنده های نچندان پیشرفته در غیاب کارت گرافیک اشاره کرد. قیمت این دسته در مدل های جدید مابین 600 تا 800 هزار تومان است.

ج- تبلت های سری TX: این گروه از دیرپاترین تبلت های حال حاضر بازار به حساب می آید که مدتهاست در این رده تا حدود زیادی بی رقیب باقی مانده است. از خصوصیات مشترک تبلت ها می توان به صفحه نمایش لمسی و گردانی اشاره کرد که با چرخش 180 درجه می تواند بروی صفحه کلید بطور معکوس بسته شده و فرم یک Tablet (لوح، صفحه تخت) را به خود بگیرد. اما تبلت های سری TX از HP خصوصیات مشترک دیگری هم دارند که از آن میان می توان به استفاده تقریبا همیشگی از پردازنده های AMD، صفحه نمایش های 12 اینچی و کارت گرافیک های سری 6 از Nvidia (که البته در مدل های حدید جای خود را با مدل های نچندان پیشرفته ATI داده است) اشاره کرد. قیمت مدل های مختلف این کلاس بین 1 تا 1.3 میلیون تومان متغیر است.

 

Lenovo:

این همان برندی ست که نه تنها شرکت مادر بلکه کاربران ایرانی هم کاملا علاقه دارند آن را IBM بنامند اما حقیقت قضیه همانطور که بارها و بارها گفته شده است این است که شرکت چینی Lenovo موفق شد بخش کامپیوتر شرکت IBM را چندین سال پیش خریداری کرده و با این خرید حق استفاده از برند IBM را نیز برای مدت محدودی بدست آورد اینک اما با سپری شدن این مدت دیگر نامی از IBM به لحاظ قانونی نمی تواند در میان باشد و نوت بوک های این شرکت با همان نام Lenovo خوانده می شوند. محصولات متفاوت این برند را به سه دسته کلی می توان تقسیم کرد نخست نوت بوک های موسوم به ThinkPad که در حقیقت بدنه اصلی بوت بوک های این شرکت و محل حضور مدل های گوناگون است، دوم سری جدید Value Line که نوت بوک های کم شمار ارزان قیمت با ظاهر و مشخصات معمولی ارائه می کند و در نهایت سری IdeaPad که سری پرتابل در کنار اعضای نت بوکی این شرکت است. البته یک نکته نگفته در رابطه با نوت بوک های این برند وجود دارد که به سری متوقف شده 3000 این شرکت باز می گردد. این سری که هم اکنون با مدل معروف N500 یکی از پر فروش ترین های Lenovo در بازار داخلی محسوب می شود در سال 2008 و با معرفی سری IdeaPad بطور کامل از چرخه تولید این شرکت خارج گردید.

الف- ThinkPad ها: اعضای پر شماره این خانواده در 6 گروه شامل سری SL، سری R، سری T، سری X به همراه تبلت های آن و بلاخره سری W دسته بندی می گردند. لنوو بجز نامگذاری های فوق برای هر دسته یک تعریف کوچک نیز ارائه داده که از روی آن می توان نوع کاربری در نظر گرفته شده برای هر دسته را تعیین کرد:

-سری SL: لنوو این سری را Essential Small Business Tool یا ابزار تجاری کوچک و ضروری نامیده است. اعضای این گروه از مدل های ساده ارزان قیمت تا نمونه پیشرفته و گران قیمت گسترش یافته اند. سایز صفحه نمایش در این گروه 14.1 یا 15.4 اینچ است.

-سری R: در توضیح این مدل به عبارت Cost-effective enterprise productivity و یا محصول توسعه یافته ارزشمند اشاره شده است. رده قیمتی و سخت افزاری این گروه اندکی بالاتر است و سایز صفحه نمایش آن نیز همچنان 14.1 یا 15.4 اینچ است.

-سری T: در توضیح این مدل آمده است: Portable business Powerhouse که همانطور که از نام آن می توان حدس زد وزن پائین اصلی ترین نکته در رابطه با این سری قدرتمند است. در عمل نیز سری T یکی از سبک ترین ها در میان 15.4 و 14.1 اینچی هاست.

-سری X : این سری با نام Extreme Mobility خوانده شده و با صفحه نمایش 12.1 یا 13.3 اینچی و مشخصات مطلوب برای کاربران پرتابل طراحی شده است.

-تبلت های سری X : عنوان این گروه Versatility to go می باشد که به خوبی وظیفه یک تبلت را توصیف می کند. این گروه گرانقیمت ترین نوت بوک های لنوو ست و دارای صفحه نمایش 12.1 اینچی و پردازنده های کم مصرف LV اینتل در آن بکار گرفته شده است.

-سری W: این گروه با عنوان Ultimate mobile Workstation خوانده شده و از پردازنده های سری Extreme و صفحه نمایش های 15.4 یا 17 اینچی دو گانه بهره می برد. W ها هم از انواع گرانقیمت این خانواده هستند.

ب- Value Line: این گروه که از ارزان ترین های بازار برای این برند به حساب می آید در حال حاضر سه محصول در سری جدید G معرفی کرده است که از سه سایز 14.1، 15.4 و 15.6 اینچ در صفحه نمایش برخوردار می باشند. یک نکته مشترک در رابطه با محصولات این گروه به پردازنده های سری T اینتل آنها باز می گردد که در بالاترین حالت به فرکانس 2.1 گیگاهرتز و 2 مگابایت حافظه L2 مجهز گردیده اند.

ج- IdeaPad: اعضای این خانواده به سه دسته کلی تقسیم بندی شده اند که شامل سری U، سری Y و سری S می گردند که بجز این آخری که به دسته نت بوک های این شرکت تعلق داشته و به دو سه مدل محدود گردیده است دو دسته دیگر مدل های متعددی را شامل می گردند:

-سری U: این سری که لنوو آن را Affordable Ultraportable نامیده است شامل نمونه هائی با صفحه نمایش های 11.1 تا 14 اینچی ست که پردازنده های آنها یا نمونه های نسبتا ضعیف C2D با سرعت حداکثر 2 گیگاهرتر و یا نمونه های کم مصرف ULV با سرعت حداکثر 1.4 گیگاهرتز می باشد. قیمت این مدل ها البته نسبتا بالاست و آنچه از ظواهر امر به نظر می رسد هنوز خبری از چهار مدل حاضر در این کلاس (یعنی U350، U110، U330 و U450p) در بازارهای داخلی نیست.

-سری Y: اعضای این گروه که به عنوان Maximum multimedia مفتخر شده اند شامل نمونه های با صفحه نمایش های 14، 15.6، 16 و بلاخره 17 اینچی هستند که از مشخصات بالنسبه بالائی همچون پردازنده های Extreme در مدل 17 اینچی، صفحه نمایش های LED و مشخصات گرافیکی بالا برخوردار گردیده اند. جستجو برای اعضای پنج گانه این کلاس (شامل Y550، Y550HD، Y650، Y450 و بلاخره Y730) در بازارهای داخلی احتمالا نتیجه چندانی در بر نخواهد داشت.

 

Acer:

قرار گرفتن در جایگاهی که این برند پر آوازه در میان کاربران ایرانی اینک به آن دست یافته است بدون شک شایسته نام ایسر نیست. برخلاف نظر کاربران ایرانی که همواره از ایسر بعنوان یک برند جایگزین یاد می کنند و معمولا بجز در خریدهای دانشجوئی جائی برای این برند در سبد خرید کاربر ایرانی وجود ندارد، این نام تجاری در دنیای مدرن در رده دوم از لحاظ میزان فروش جهانی لپ تاپ پس از HP قرار دارد. برگ برنده محصولات ایسر در قیمت فوق العاده آنها نهفته است جائیکه فاکتور تعیین کننده مشخصات ارائه شده در مقابل قیمت پرداختی سرسخت ترین رقبا را نیز در مقابل Acer وادار به تسلیم کرده است. محصولات متفاوت Acer تحت شش نام ارائه می شوند: Aspire، Extensa، EMachine، Ferrari، TimeLine و Travelmate که البته نگفته پیداست که همه این موارد را نمی توان در بازارهای داخلی پیدا کرد:

الف- Aspire: این سری بدون شک پر افبال ترین گروه در اعضای خانواده Acer را تشکیل می دهد. این گروه خود شامل چندین زیر گروه است از آن میان Aspire One به دسته نت بوک های این شرکت و دو گروه GEMSTONE و GEMSTON Blue یکی در کلاس 12 تا 17 اینچ و دیگری در کلاس نمونه های Desktop Replacement و در در دسته 16.4 و 18.4 اینچی قرار دارند. در اعضای پیشرفته دسته دوم موارد فوق العاده ای همچون TV Tuner، درایو Blu-ray در کنار کارت گرافیک های قدرتمند و صفحه نمایش های Full HD یافت می شود.

ب- Extensa: این سری با تمرکز بر کاربری تجاری و کاملا سبک به نوت بوک های ارزان قیمتی اشاره دارد که از لحاظ مشخصات پردازشی در سطح چندان بالائی قرار ندارند اما در عوض از امکانات ارتباطی مطلوبی بر خوردارند.

ج- Travelmate: این دسته نیز به مانند Extensa ها بر مشخصات پردازشی تمرکز نداشته و از قیمت مناسبی برخوردارند.

د- TimeLine: این دسته نوت بوک های مدرن که در سه سایز 13.3، 14 و 15.6 به بازار ارائه گردیده اند در یک خصوصیت مشترکند و آنهم تغییر در میزان عمر باتری ست که در شرایط ایده آل در این گروه حتی به 8 ساعت هم می رسد.

ه- Ferrari: این دسته که البته تعداد اعضای آن از چند نمونه کاملا معدود فراتر نمی رود حاصل همکاری ایسر با تیم Ferrari F1 است که ظاهری بسیار زیبا با بدنه فیبر کربن و البته قیمت بسیار بالا مشخصات اصلی آن را تشکیل می دهد.

و- EMachine: این رده نوظهور در حقیقت ارزان ترین نوت بوک های ایسر هستند که با اینکه از لحاظ پردازشی حرفی برای گفتن ندارند اما قیمت بسیار پائین آنها باعث شده است تا بخش وسیعی از کاربران این مدل ها را بر نت بوک های هم قیمت آنها ترجیح بدهند.

 

Asus:

این شرکت خوشنام در زمینه تجهیزات سخت افزاری که بیشترین اعتبار خود را در بازار قطعات کامپیوتری و در مواردی همچون مادربورد و کارت گرافیک کسب کرده مدتهاست بازار نوت بوک را نیز مورد هدف قرار داده است. محصولات این شرکت در شش دسته تقسیم شده اند که شامل رده Business، Gaming Powerhouse، Multimedia Entertainment، Special edition، Superior Mobility و بلاخره Versatile Performance می گردد که تقریبا تمامی آنها در قیمت نسبتا بالا با هم مشترکند.

 

Fujitsu-Siemens :

این برند نیز از داستان مشابه ای همچون Lenovo برخوردار است و با اینکه تقریبا در تمامی تبلیغات داخلی آن سعی شده است تا با تکیه بر نام حالا نچندان محبوب Siemens این دستگاه را ساخت آلمان معرفی کنند اما واقعیت این است که Fujitsu برندی در اصل ژاپنی ست و بجز نام، ارتباطی با زیمنس ندارد. محصولات این برند در چهار دسته شامل تبلت های Lifebook، مدل های ESPRIMO، نوت بوک های AMILO و بلاخره سری نت بوکی این شرکت می گردد. مدل های این برند نیز یا کاملا گران و یا کاملا ارزان هستند و در این میان معمولا حد میانه ای وجود ندارد.

 

Apple :

شاید اگر اینجا جائی غیر از ایران بود جایگاه اپل بسیار بالاتر از این رقمی بود که حالا در میان کاربران ایرانی وجود دارد. کیفیت فوق العاده و جذابیت های فراوان پیرامون Apple چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد اما آنچه به روشنی در بازار این کالا در میان کاربران داخلی به چشم می خورد نوعی عدم اطمینان از کارکرد نرم افزاری بدون اشکال دستگاه، عدم توجیه قیمت نسبتا بالای آن و شاید از همه مهمتر عدم وجود یک توزیع کننده و گارانتی رسمی و بزرگ برای آن است که بسیاری را از خرید این جواهر درخشان باز داشته است. MacBook های این شرکت در سه کلاس معمولی، Pro و Air تقسیم بندی می شوند. که در این میان حداقل قیمت به MacBook های معمولی و گرانقیمت ترین نمونه به بالاترین سایز در MacBook های Pro تعلق دارد. MacBook معمولی 15.4 اینچی، MacBook Pro در سه سایز 13.3، 15.4 و 17 اینچی و بلاخره MacBook Air نیز 13.3 اینچی ست. از نکات مشترک اصلی MacBook ها بجز حضور همیشگی کارت های گرافیکی و تاچ پد های مولتی تاچ می بایست به طراحی بی نظیر و فوق زیبای آنها اشاره کرد. حوزه قیمتی این مدل ها از 1000 تا 2500 دلار است که با اینکه Apple بار دیگر قیمت های خود را کاهش داده است اما هنوز هم این قیمت ها اندکی بالا به نظر رسیده و از آن مهمتر مطمئنا این کاهش قیمت ها، به این زودی ها با بازار داخلی راه پیدا نخواهد کرد.

Toshiba:

نام توشیبا برای بسیاری از کاربران بجز رده حرفه ای تلویزیون های پلاسما در عرصه لپ تاپ ها هم آشنا به نظر می رسد و با اینکه عدم توزیع گسترده، این برند خوش نام را در جایگاه نچندان راضی کننده فعلی قرار داده است اما هنوز هم هستند کسانی که برند دلخواه خودشان را با هیچ نام دیگری تعویض نمی کنند. مدل های مختلف توشیبا در شش گروه تقسیم شده اند که شامل Satellite Pro، Tecra، Qosmio، Mini، Satellite و بلاخره Portégé می گردند که تنها نام جدید در این میان رده نت بوکی Mini این شرکت است و سایرین همان دسته بندی های کلاسیک همیشگی توشیبا به حساب می آیند.

 

افتخار ملي ما :

آخرین برندی که در این بخش به بررسی آن می نشینیم را شاید کمتر کسی از کاربران ایرانی بشناسد این برند که صادقانه اعتراف می کنم خودم هم از ارتباطش با ایران تا همین یکی دو هفته اخیر بی اطلاع بودم Juniper نام دارد این نام که در اولین برخورد یک نام لاتین به نظر می رسد در حقیقت یک برند کاملا ایرانی ست و جونیپر که یک نام ایرانی ست به معنای درخت همیشه سبز است. داستان جونیپر مطمئنا برای کاربران ایرانی جذابیت ویژه و خاصی دارد چرا که برخلاف دیگر نمونه های وطنی (مثل فراسو) محصولات ارائه شده توسط این برند تنها یک remark ساده از یک کارخانه چینی نیست بلکه جونیپر خود یک تولید کننده واقعی ست و بر طبق اطلاعات حاضر در سایت رسمی این شرکت، جونیپر اولین و تنها برند ایرانی ست که سفارش ساخت نوت بوک را به کارخانه مادر Quanta (که تولید کننده قطعات داخلی غول های این صنعت یعنی HP، Apple، Dell و... می باشد)، داده است. این موضوع غرورانگیز یک مزیت فوق العاده دیگر نیز برای کاربران ایرانی به همراه دارد و بعلت تماس مستقیم جونیپر با کارخانه مادر با اینکه قطعات در قیاس با Dell و HP برای این برند گرانتر تمام می شود اما در عوض هزینه های معمول برای انتقال دستگاه و موارد پر هزینه ای که برای نمونه های خارجی در انتقال به کشورهای دیگر وجود دارد در اینجا حذف شده و در نهایت قیمت تمام شده دستگاه به طرز محسوسی در مقابل رقبای خارجی پائین می آید. جونیپر در حال حاضر 9 محصول را در سایت خود به معرض نمایش و فروش گذاشته است که همگی آنها 14.1 اینچی و بر طبق یک پلتفرم مشترک و با وزن 2.3 کیلوگرم ساخته شده اند و همگی آنها بلااستثنا به کارت گرافیک GF 9300GS مجهز شده اند که با اینکه برای مدل های گران مزیت چندانی به حساب نمی آید اما برای مدل های ارزان قیمت قطعه نسبتا نادری محسوب می شود. از دیگر نکات جالب در رابطه با جونیپر ها تجهیز مدل های بالای آنها به پردازنده جدید 3.06 گیگاهرتزی 45 نانومتری اینتل است که رقیب دومی در این حوزه قیمتی نمی توان برای آن یافت. فروش اقساطی دانشجوئی و امکان ساخت سفارشی دستگاه از دیگر مواردی ست که برند جونیپر ارائه می کند.

مشخص است که لیست 10 گانه فوق تمامی نام های موجود در بازار را در بر نگرفته و برندهای دیگری مثل MSI، Gigabyte، سوزوکی، فراسو و چندین نمونه دیگر نیز بخش کوچکی از فروش نوت بوک در بازارهای داخلی را تشکیل می دهند اما آنچه مسلم و بدیهی ست میزان فروش و اقبال کاربران به برندهای ده گانه فوق به مراتب بیش از سایر نمونه هائی ست که در اینجا به آنها اشاره ای نکرده ایم.
پس از آشنائی با برندهائی که در این راهنما از آنها سخن خواهیم راند بهتر است به مبحث اصلی یعنی انتخاب صحیح نوت بوک باز گردیم. همانطور که پیشتر هم در راهنماهای قبلی به این نکته اشاره کردیم انتخاب صحیح یک نوت بوک بجر مسئله قیمت به موارد دیگری همچون نوع و میزان استفاده از دستگاه، سطح گرافیکی مد نظر کاربر، اهمیت وزن و جابجائی و مواردی این چنینی نیز باز می گردد و از این رو این بار قصد داریم کاربران مختلف و گوناگون نوت بوک را از لحاظ نیازها و موارد مد نظر آنها به چندین دسته تقسیم کرده و برای هر دسته از پائین ترین سطح قیمت تا بالاترین رده قیمتی چندین پیشنهاد از برندهای مختلف ارائه کنیم. در این دسته بندی کاربران را به شش دسته تقسیم می کنیم:
1-دسته نخست به دانشجویان با مشخصاتی همیشگی همچون بودجه مشخص، کاربری گرافیکی (=بازی) محدود، قدرت پردازش متوسط رو به بالا، جابجائی فراوان و بلاخره قدرت مناسب باتری تعلق دارد

2-خرید بهینه ترین نمونه با بودجه مشخص. کاربران این دسته که تعداشان ظاهرا از تمامی دیگر رده ها بالاتر است با تعیین یک سقف قیمت به دنبال بهترین نمونه از لحاظ گرافیکی، پردازش، وزن، صفحه نمایش و ... در این قیمت هستند. نمونه های معرفی شده در این کلاس تقریبا همه چیز را بطور متوسط با خود دارند و با اینکه مشخصات شان فوق العاده نیست اما به نوعی همه کاره به حساب می آیند.

3-کاربران خانگی با کاربری غیر گرافیکی و با تکیه بیشتر بروی مشخصات پردازشی

4-کاربران خانگی با کاربری ویژه بازی با تکیه بر گرافیک و پردازش بالا

5-کاربران حرفه ای در کارکرد با نرم افزارهای سه بعدی گرافیکی (همچون مهندسان طراح و معماران)

6-عاشقان فیلم با تکیه بر صفحه نمایش با کیفیت، هارد دیسک پر ظرفیت و درایو های نوری پیشرفته و پورتهای خروجی تصویر

الف- ارزان قیمت ترین ها: در این دسته مدل های متفاوت و البته نچندان پر امکاناتی وجود دارد که حداکثر قیمت آنها 600 هزار تومان است حضور پر رنگ برند Acer در کنار نمونه های جدیدی از Dell، Lenovo و Fujitsu عمده محصولات حاضر در این رده را تشکیل می دهند. بدلیل محدودیت قیمت و سخت افزار در این گروه، متاسفانه نمی توان گروه های 6 گانه فوق را در آن اعمال نمائیم و تنها به معرفی بهترین نمونه ها بسنده می کنیم.

 

گردآورنده : مهندس مهدی  روزه دار

Acer



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:32 ::  نويسنده : مهدی روز       

یکی از ویژگی‌های کاربردی موجود در ویندوز 8، امکان بزرگ کردن محتویات صفحه شامل متون و تمام آیتم‌های موجود بر روی صفحات تنها با فعال کردن یک گزینه است. به خصوص اگر از مشکل بینایی رنج می‌برید این قابلیت بسیار به شما کمک خواهد کرد. در این بخش به نحوه فعال کردن این گزینه خواهیم پرداخت.
 
بدین منظور:


 

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win + I را فشار دهید و از منوی باز شده در سمت راست صفحه، Change PC Settings را انتخاب کنید.


با باز شدن Metro Control Panel وارد قسمت Ease of Access شوید.

اکنون از قسمت سمت راست صفحه، Make everything on your screen bigger را فعال نمایید.

خواهید دید که با فعال کردن این گزینه محتویات تمام صفحات بزرگ‌تر از قبل خواهد شد.


با غیرفعال کردن این گزینه نیز می‌توانید همه چیز را به حالت اولیه بازگردانید.

 



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:32 ::  نويسنده : مهدی روز       

خط فرمان در ویندوز 8
 
بسیاری از کاربران حرفه‌ای سیستم‌عامل ویندوز در محیط کاربری مترو در ویندوز 8 نیز به‌دنبال ابزار Command Prompt هستند تا با استفاده از خط فرمان به اجرای عملیات دلخواه خود در سیستم‌عامل بپردازند. برای دسترسی به این ابزار در ویندوز 8 نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

سریع‌ترین راه دسترسی به خط فرمان

1ـ کلیدهای ترکیبی Win + R را فشار دهید تا پنجره Run نمایش داده شود. 2ـ عبارت cmd را در فیلد مربوط وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا خط فرمان باز شود.

 


 

سنجاق کردن خط فرمان

1ـ نوار جستجو را فعال و عبارت Command Prompt را در آن وارد کنید. 2ـ از فهرست نتایج، روی آیکون مربوط به ابزار Command Prompt کلیک راست کرده و از میان گزینه‌های به‌نمایش درآمده یکی از گزینه‌های Pin to Start یا Pin to Taskbar را انتخاب کنید.

خط فرمان با دسترسی مدیر سیستم

1ـ برای استفاده از خط فرمان با سطح دسترسی مدیر سیستم می‌توانید پس از جستجو و کلیک راست روی آیکون این ابزار، گزینه Run as administrator را از میان گزینه‌های به‌نمایش درآمده انتخاب کنید. در این حالت ابزار Command Prompt با دسترسی مدیر سیستم اجرا شده و عنوان Administrator: Command Prompt نیز به پنجره آن اختصاص می‌یابد.

 



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:31 ::  نويسنده : مهدی روز       

در ویندوز 8 همانند سایر نسخه های ویندوز، اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر پیش فرض قرار دارد. اگر از ویندوز 8 استفاده می کنید به راحتی می توانید مرورگر دیگری را بعنوان مرورگر پیش فرض قرار دهید.

انتخاب فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش فرض

در اینجا قصد داریم فایرفاکس را به عنوان مرورگر پیش فرض قرار دهیم.

برای این کار:


 

ابتدا به مسیر زیر بروید:

Control Panel>Programs> Default Programs>Set your Default Programs

 
در این قسمت فایرفاکس را انتخاب کنید و بر روی گزینه Set this program as default کلیک کنید. در پایین پنجره بر روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.
 
 
با طی همین مراحل می توانید سایر برنامه های پیشفرض را در ویندوز 8 به دلخواه تغییر دهید.

 



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:30 ::  نويسنده : مهدی روز       
ارزش و اهمیت کلید یدکی زمانی مشخص می‌شود که کلید اصلی مربوط به یک قفل را گم کنید! حالا فرض کنید رمز عبور ورود به ویندوز را که مشابه همان کلید ورود به منزلتان است، گم کرده‌اید! در چنین شرایطی یا باید یک کلیدساز‌/‌ قفل‌ساز ماهر پیدا کنید یا از کلیدهای یدکی کمک بگیرید! به ‌نظر شما در صورت فراموش کردن رمزعبور ورود به ویندوز نیز می‌توان از رمزهای یدکی کمک گرفت؟ در این ترفند شما را با چگونگی ایجاد رمزهای یدکی برای ورود به ویندوز 8 آشنا می‌کنیم:

1ـ نوار Charms را فعال و گزینه Settings را انتخاب کنید. (برای نمایش نوار Charms می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Win + C استفاده کنید.)

2ـ‌ روی گزینه More PC settings کلیک کنید.

3ـ از ستون به‌نمایش درآمده در سمت چپ صفحه، روی Users کلیک کنید.


 

4ـ همان‌طور که مشاهده می‌کنید در سمت راست بخش Users، سه گزینه برای انتخاب توسط شما به‌نمایش درآمده است؛ گزینه اول برای ایجاد رمز عبور معمولی هنگام ورود به ویندوز است، گزینه دوم جهت استفاده از رمزعبور تصویری و گزینه سوم نیز برای فعال‌سازی پین‌کد برای ورود به ویندوز است.

5 ـ در این مرحله برای ایجاد رمزعبور تصویری، باید پس از کلیک روی گزینه دوم یعنی create a picture password ابتدا رمزعبور فعلی ویندوز را وارد کرده و پس از تائید آن توسط سیستم در صفحه جدید به‌نمایش درآمده روی Choose picture کلیک کنید.

6 ـ پس از فراخوانی تصویر موردنظر ‌باید مسیر سه حرکت را روی تصویر مشخص کنید. مسیرهای شما می‌تواند خط مستقیم، دایره یا حتی فشار روی بخشی از تصویر باشد. (توجه داشته باشید که به دقت باید مسیرهای حرکت ایجاد شده را به خاطر بسپارید.)

7ـ در ادامه برای تائید رمز تصویری باید یک‌بار دیگر همان مسیرها را رسم کرده و در صورتی که این کار را به‌درستی انجام دهید، رمزجدید تائید شده و پیغامی مبنی بر موفقیت‌آمیز بودن انجام آن به شما نمایش داده خواهد شد.

8 ـ ایجاد پین‌کد برای عبور به ویندوز نیز با استفاده از گزینه سوم یعنی Create a PIN امکان‌پذیر است.

با کلیک روی این گزینه پنجره‌ای را مشاهده می‌کنید که در آن دو کادر برای وارد کردن پین‌کد وجود دارد. در هر دو کادر پین‌کد موردنظرتان را به‌صورت یک عدد چهار رقمی وارد کرده و با انتخاب گزینه Finish آن را ثبت کنید.


9ـ از این پس هرگاه رمز عبور ورود به سیستم‌عامل را فراموش کردید می‌توانید از رمزهای یدکی (رمزعبور تصویری و پین‌کد) برای ورود به آن استفاده کنید

 



تازه ترین اخبار از آی پد ۳ و آی مک جدید/ ۲۴ اکتبر، ۲۴ مدل جدید اپل

23 اکتبر 2012 (2 آبان 1391) اصحاب رسانه و کارشناسان برای جدیدترین شوی محصولات و مدل های جدید اپل دعوت شده اند.

 

 شرکت اپل،آی پد ۳ , آی مک

 

7 روز دیگر،اپل در عرضه فنی خود قرار است 24 مدل جدید از محصولات خود را رونمایی کند و در واقع 24 اکتبر، ما 24 مدل و محصول جدید اپل خواهیم داشت.

گفته می شود مدل جدید آی پد نسخه 3 با اتصال دهنده موسوم به لایتنینگ عرضه خواهد شد.

همچنین 4 مدل از آی پد مینی نیز به نمایش در خواهد آمد. نمونه های جدید آی مک و مدل های 21 و 27 اینچی دسکتاپ اپل نیز که گفته می شود انقلاب جدیدی در آی مک ها باشد نیزعرضه می شود. کارشناسان می گویند مدل 21 اینچی زودتر از مدل 27 اینچی در دسترسخواهد بود. گفته می شود صفحه نمایشگرهای آی مک نیز مانند نمایشگرهای رتینا نازک و شارپ تر خواهد شد. بنابراین آی مک کاملا جدید و انقلابی را در 2 آبان خواهیم دید.

مک بوک پروی جدید 13 و 15 اینچی با صفحه رتینا نیز در این شوی فنی عرضه خواهد شد. سیستم کولینک و خنک کننده فن جدید اپل و نیز فناوری رتینا دو فاکتور جدید در این نوع مک بوک پروها خواهد بود.لازم به ذکر است که تیم کوک مدیر اجرایی الپ و جانشین استیو جابز فقید استراتژی کار با پارتنرهای مختلف را تغییر داده و کارها را روی شرکت فاکسکان متمرکز کرده است و به همین خاطر گفته می شود محصولات جدید دچار مشکلات کنترل کیفیتی شده است و محصولات اپل یک خط در میان مشکل دارد.

روز 24 اکتبر یعنی یک روز بعد از رونمایی از آی پد مینی، قرار است مدل های جدید آی مک فروخته شود./خبرآنلاین

 

 شرکت اپل،آی پد ۳ , آی مک

داخل آی مک جدید



پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, :: 20:28 ::  نويسنده : مهدی روز       

 ترفند ویندوز 8, منوی شروع برای ویندوز ۸

از زمان انتشار ویندوز ۸ بحث های زیادی در رابطه با رابط کاربری جدید وجود دارد. یکی از این تغییرات که جای بحث و گفتگوی زیادی دارد حذف منوی شروع Start Menu در ویندوز ۸ بوده است. اینکه چرا مایکروسافت این حرکت جسورانه را انجام داده یک داستان متفاوت است.اما در حال حاظر این تغییر در کانون توجه قرار گرفته است. بعضی از توسعه دهندگان نرم افزار برنامه های مانند Power8, ViStart Start8, را برای ایجاد یک منوی آغاز شبیه سازی شده در ویندوز ۸ طراحی کرده اند. در این مقاله به یکی از این برنامه ها با نام Pokki می پردازیم و شما را با نحوه کار آن آشنا می کنیم.
شما با Pokki قادر خواهید بود بسیاری از سرویس های اینترنتی مانند: eBay,فیس بوک، جیمیل، توییتر، Instagram و غیره را در یک منوی آغاز ویژه داشته باشید.با نصب برنامه شما یک منوی آغاز دقیقا همانند نسخه های قبلی ویندوز و در همان مکان برای شما ایجاد می کند.هر چند اجازه ویرایش کامل منو وجود ندارد اما بدون شک برای کسانی که به منوی آغاز عادت دارند یک ابزار مفید است.

رابطه کاربری برنامه بسیار ساده و زیبا طراحی شده است. به طور خودکار مکان گوی شروع در پایین و سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد. لینک های Documents, Music, Pictures و Computer نیز در سمت چپ منو قرار دارند و دسترسی سریع را برای شما فراهم می کنند. همچنین گزینه های Favorites, All Programs و Control Panel نیز در قسمت بالا موجود است.گزینه منوی جستجو در این برنامه امکان جستجو در هاردیسک و همچنین وب را فراهم می کند. از آنجای که در برنامه Pokki به دنیای اینترنت توجه ویژه شده است , در پایین بخشی برای نمایش موزیک های محبوب با امکان دانلود مستقیم فراهم شده است. بخش اطلاع رسانی اصلی برنامه در سمت راست قرار دارد.مثلا شما با کلیک بر روی نماد فیسبوک به حساب خود متصل می شوید و اطلاعات آن در سمت راست برای شما نمایش می یابد.

 ترفند ویندوز 8, منوی شروع برای ویندوز ۸

میانبر تمامی برنامه های نصب شده در قسمت All Programs Menu در دسترس است. همچنین با استفاده از قابلیت علاقه مندی ها Favorites می توانید به میزان دلخواه ستاره برای هر میانبر تعیین کنید تا در اولیت بندی قرار بگیرند.

 ترفند ویندوز 8, منوی شروع برای ویندوز ۸

برای دسترسی به پانل تنظیمات برنامه، درسمت راست گوی Start کلیک کرده و تنظیمات(Settings) را از زیر منو انتخاب کنید. در قسمت تنظیمات امکان تغییر محل نمایش پیغام ها , تعداد ستون ها, شروع بکار اتوماتیک برنامه و غیره قرار دارد.

 ترفند ویندوز 8, منوی شروع برای ویندوز ۸

به طور خلاصه، Pokki برای ویندوز ۸ یک جایگزین منوی شروع است که دسترسی سریع به فایل و برنامه و همچنین سرویس های اینترنتی را فراهم می کند. همچنین با نوار جستجو به راحتی در وب و هارد دیسک خود می توانید بدنبال فایل و محتوای مورد نظر باشید.
Pokk برای هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ویندوز ۸ طراحی شده است.



 
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اموزش ویندوز و کار در کامپیوتر و لب تاب و آدرس learningwin8.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1