چگونگی انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت شما
 
اموزش ویندوز و کار در کامپیوتر و لب تاب
اموزش
چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:, :: 19:57 ::  نويسنده : مهدی روز       

چگونگی انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت شما

همان طور که همه شما می دانید ، اکثر افراد و کاربران برای پیدا کردن اطلاعات و احتیاجات خود از اینترنت و موتورهای جستجو استفاده می کنند که این جستجو ها بر اساس کلمات کلیدی و عناوینی است که وارد کرده تا به مقصود خود برسند. در واقع کاربری که از موتورهای جستجو وارد سایت شما می شوند ، ابتدا کلماتی را در موتورهای جستجوگر وارد کرده و به دنبال آن عنکبوت ها یا اسپایدرهای جستجوگر در کدهای صفحات وب شما می خزند و اگر عناوین و محتوای سایت شما را متناسب با کلمات کلیدی که کاربر وارد کرده است بیابند ، آن وقت است که کاربر به سایت شما هدایت می شود.

پس مهم ترین بخش ایجاد ترافیک و جذب بازدیدکننده برای یک سایت ، استفاده مداوم از کلمات کلیدی قوی ، محتوای غنی و مرتبط با کلمات کلیدی است.

پس چگونه و با چه مهارتی به انتخاب کلمات کلیدی برای مطالب و صفحات وب خود بپردازیم که هم موتورهای جستجو و هم کاربران بالقوه و ثابتی را جذب سایت خود کنیم؟

فاکتورهای بسیار زیادی برای نمایش یک سایت با توجه به جستجوهای کاربر وجود دارد که ما سعی می کنیم تا در این پست فقط به توضیح کلمات کلیدی ( KeyWord ) یک سایت بپردازیم که امیدوارم برای همه شما قابل استفاده باشد.

برای اینکه کاربران و بازدید کننده های ثابت و بالقوه ای را پیدا کنید ، باید از کلمات کلیدی شاخص و مورد توجه کاربران و موتورهای جستجو استفاده نمایید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب فرآیندی مهم و حساس است که نقش بسیار مهمی در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو دارد. یک سایت یا وبلاگی که می خواهد در موتورهای جستجو در صفحات اول قرار بگیرد ، باید کلمات کلیدی خوب و موثری را انتخاب و بر روی آنها متمرکز شود و از کلمات کلیدی به طور معقولانه در عناوین مطالب و لینک ها یا URL های سایت استفاده کند.

وقتی کلمات کلیدی در عنوان مطالب ، محتوای پست ها ، لینک مطلب ها بکار روند برای موتورهای جستجو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توسط این کلمات کلیدی است که گوگل یا بینگ و یاهو و دیگر موتورهای جستجو به زمینه کاری و مطالب شما پی برده و شما را در دسته بندی های مرتبط با جستجوی کاربران قرار می دهند.

اما بسیار دیده شده است که مدیران سایت ها از کلمات کلیدی استفاده نکرده و یا از تعداد بسیار زیادی از کلمات کلیدی استفاده می کنند که هر دو مورد می تواند برای یک سایت مخرب باشد . برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی خوب و موثرتری را انتخاب کنید ، فهرست زیر را مطالعه کنید:

1- استفاده نکردن بیش از حد کلمات کلیدی

سعی نمایید تا قبل از انتشار مطالب و محتوای سایت خود ، ابتدا آن را مورد بازبینی قرار داده و اگر کلمات کلیدی زیاد یا کمی را در آن بکار برده اید ، آنها را اصلاح کنید. زیرا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوای سایت می تواند موجب اسپم شناخته شدن و گرفتن پائین ترین رنک در موتورهای جستجو را در پی داشته باشد. همچنین سعی کنید کلمات کلیدی شما بین 2 تا 3 کلمه باشد وهیچ وقت از کلمات کلیدی تکی استفاده نکنید چون تاثیر زیادی روی کیفیت صفحه شما برای ایندکس شدن خواهد گذاشت.

keyword website-8

2- تعریف کلمات کلیدی خاص

در این مرحله و شاید هم مهم ترین بخش ایجاد و انتخاب کلمات کلیدی است که در 2 گام ساده و بدون هیچ نرم افزار اضافی می توانید از آن استفاده کنید.

الف- به دنبال سایت های رقیب باشید و از سایت ها و وبلاگ های دوستان و آشنایان خود برای انتخابی خوب و مناسب استفاده کرده و کلمات کلیدی مطالب های مرتبط با پست ها و مطالب سایت خودتان را از آنجا لیست کنید.

ب- به گوگل بروید و کلمات کلیدی و عبارات کلیدی که می خواهید در مورد آن مطلب بنویسید و یا کلمه کلیدی انتخاب کنید را در کادر جستجو وارد کرده تا پست های مرتبط با موضوع جستجو شده را ببینید و اگر کلمات کلیدی و عبارات کلیدی خوب و مناسبی را انتخاب کرده باشید، پست های مرتبط و مطالبی که در صفحه اول موتورهای جستجو قرار دارند را دیده و مورد بررسی قرار دهید.

3- پیدا کردن کلمات کلیدی جستجو شده

ابزارهای بسیاری برای جستجوی کلمات کلیدی در وب موجود است که یکی از بهترین آنها Adwords گوگل است که می توانید از بخش keyword آن برای انتخاب و پیدا کردن جستجوی کاربران استفاده کنید. البته چون این ابزار ایران را ساپورت نمی کند ، بهتر است در قسمت تنظیمات و انتخاب شهر و کشور ، همه کشورها را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری را مشاهده کنید. برای استفاده از این ابزار کافیست که اکانت گوگل داشته باشید. توجه داشته باشید که هر کلمه کلیدی را در یک خط وارد کنید و بعد سرچ را انجام دهید.

keyword website-5

هنگامی هم که جستجو را شروع می کنید ، گوگل بازدید کاربران و جستجوی کاربر بر اساس آن کلمه کلیدی خاص را به شما نمایش می دهد که بر اساس تعداد بازدید ماهانه آن کلمه کلیدی خواهد بود. اگر تعداد کلمات کلیدی مورد جستجوی شما در کادر مربوطه با طیف و گستردگی بیشتری باشد ، گوگل در پایین نتایج یک باکس و جدول دیگر با کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس بازدید ماهانه کاربران به شما پیشنهاد می دهد. فقط سعی کنید که کلمات کلیدی که زیر 1000 عدد جستجو نشده اند را برای لیست کلمات کلیدی خود انتخاب نکنید ، مگر اینکه یک کلمه منحصربفرد و قوی باشد.

keyword website-6

4- پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی

اکنون شما باید در حدود 50 کلمه کلیدی یا عبارات کلیدی را که به صورت ماهانه باعث جذب کاربران به سایتتان شده است را از طریق ابزارهای آنالیزگر مانند گوگل آنالیز پیدا کنید. برای همین به آنالیزگر وب سایت خود مراجعه و به صورت ماهانه ، کلمات کلیدی مورد جستجو قرار گرفته کاربران و هدایت آنها به وب سایتتان را زیر نظر گرفته و لیستی از آن کلمات کلیدی را یادداشت و لیست کنید. بنابراین با این امکان می توانید خیلی راحت و ساده کم اهمیت ترین KeyWord را از سایت خود حذف و بهترین آنها را در سایت خود و در بین پست ها تقسیم کنید. البته ممکن است در بین کلمات کلیدی ماهانه شما ، 10 تا 20 عدد از آنها خوب و مناسب باشند.

best keyword

5- تفکیک کلمات کلیدی در صفحات

خوب به یک مرحله تقریبا مشکل رسیدیم . توجه داشته باشید که تمام کلمات کلیدی خود را در یک صفحه استفاده نکنید. این یعنی چی ؟

هر صفحه وب شما باید حاوی 2 تا 3 عبارت یا کلمه کلیدی 100% مرتبط با محتوای مطالب شما باشد. هم چنین نباید کلمات کلیدی که برای صفحه اصلی سایت خود انتخاب می کنید را در هیچ جای صفحات فرعی دیگر در سایتتان بکار ببرید. البته سعی کنید کلمات کلیدی که برای صفحات فرعی و برای مطالب خود انتخاب می کنید ، با دیگر صفحات و مطالب دیگرتان مرتبط باشد. می توانید کلمات کلیدی خوب و مناسب و بهینه سازی شده خود را در فایل یا جدول وارد کرده و از این به بعد برای مطالب خود و برای پست هایی که مرتبط با KeyWord مخصوص خودتان است ، استفاده کنید.

6- ویژگی های کلیدواژه ها در صفحات

ویژگی های مختلفی را می توان برای کلمات و کلیدواژه ها در نظر گرفت مانند برجستگی ، چگالی ، تکرار که تعاریف آنها به ترتیب زیر است:

برجستگی ( Prominence ) : منظور از برجستگی را می توان به این شکل تعریف کرد که ممکن است از لحاظ موتورهای جستجو ، کلیدواژه هایی که در ابتدا و به عنوان اولین کلمات کلیدی در صفحات وب قرار می گیرند از دیگر کلمات کلیدی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و حتی بیشتر دیده شوند. البته این مورد برای مواقعی بیشتر به چشم می خورد که شما از کلمات کلیدی زیادی استفاده کرده باشید.

چگالی ( Density ) : تراکم کلیدواژه ها به معنی تعداد کلمات کلیدی است که در صفحه وب به کار رفته باشد و با % اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، اگر شما یک مطلب 150 کلمه ای داشته باشید و از کلمه کلیدی ” کارت ویزیت ” به اندازه 5 بار در متن خود استفاده کرده باشید ، چگالی آن به صورت ” 5/150X100 ” خواهد شد که نتیجه ” %3,33 ” را خواهد داشت.

تکرار ( Frequency ) : به این معنی که میزان تعداد کلمات کلیدی که از طریق تجزیه و تحلیل و با استفاده از ابزارهای آنالیز در یک صفحه وب استفاده می کنید را Frequency تعریف می کنند.

7- عناصر مهم در صفحات برای سئو سایت

نام صفحه ( Page Name ):

می رسیم به بالای صفحات و قسمت URL سایت . زمانی که شما یک مطلب منتشر می کنید و یا یک صفحه جدید در سایت خود ایجاد می کنید ، یک آدرس یا URL به آن اختصاص می دهید. اولین استفاده ای هم که می شود از کلمات کلیدی کرد در این قسمت است.

به عنوان مثال اگر شما یک مطلب در مورد ” فروش لوازم دیجیتالی ” منتشر می کنید ، می توانید آدرس صفحه را به شکل ” فروش-لوازم-دیجیتالی ” استفاده کنید. یعنی از کلمات کلیدی که در عنوان صفحه موجود است در آدرس مربوطه استفاده نمایید. البته توجه کنید که حتما در URL صفحات در بین کلمات از Space و فاصله و Underline استفاده نکرده و حتما بین آنها خط تیره قرا دهید. به این شکل گوگل و موتورهای جستجو به راحتی متوجه مطلب صفحات شما از طریق URL می شوند.

keyword website-4

عنوان صفحات ( Page Title ) :

عنوان صفحات در موتورهای جستجو در ردیف دوم قرار می گیرند و در هنگام جستجوی کاربران ، عناوین صفحات است که خودنمایی می کند و کاربران را جذب سایت ها خواهد کرد. البته سعی کنید تا از کلمات کلیدی مطالبتان در عناوین صفحاتتان استفاده کنید و حتی المقدور از تعداد کلمات کمتری استفاده نمایید تا عنوان صفحات به صورت نصف و نیمه در موتورهای جستجو نمایش داده نشوند و اگر هم می خواهید که نام سایت یا آرم تجاری خودتان را هم در انتهای عناوین بگنجانید که این یک مورد از طریق برنامه نویسی سایت امکان پذیر می شود.

keyword website-3

متا تگ ( Meta description ) :
قسمتی در سایت وجود دارد که به عنوان مکانی برای وارد کردن توضیحات و توصیفات مختصری در مورد مطلب مخصوص در آن صفحه است که به عنوان “ Description ” شناخته می شود.

keyword website-2

این توضیحات بیشتر بین 25 تا 30 کلمه را شامل می شود که در موتورهای جستجو و در زیر URL صفحات نمایش داده شده تا کاربران به راحتی خلاصه ای از محتویات صفحات را مطالعه و اگر راغب بودند به آن سایت مراجعه کنند. پس سعی کنید تا در این قسمت ها نیز از کلمات کلیدی مرتبط با عنوان صفحات و نشان دهنده محتوای صفحه وب خود استفاده کنید.

keyword website

محتوای سایت یا ( Content ) :

استفاده از تگ های ” h1 تا h6 ” در عنوان های بین مطالب باعث برجستگی عناوین صفحات برای موتورهای جستجو می شوند که این برجستگی ها اگر در عنوان صفحات به کار رود مهم تر و اگر از این تگ ها در بین مطالب استفاده شود ، در مقام دوم قرار می گیرند. این مورد هم یکی از موارد خوبی است که می توانید از کلمات کلیدی مناسب در آنها استفاده کرده و به نوعی آنها را برای کاربران و موتورهای جستجو برجسته کنید.

البته توجه کنید که از تگ ” h1 ” فقط یک بار در هر صفحه و آن هم برای عنوان صفحات استفاده کرده و می توانید از تگ های ” h4 تا h6 ” هم برای عنوان بین مطالب استفاده کنید. پس سعی کنید از تگ های ” h2 و h3 ” در عنوان و مطالب خود بسیار کم استفاده کرده و حتی استفاده نکنید.

متن صفحات ( Text ) :

بعد از همه این توضیحات به بخش شیرین و خوب یک سایت که محتوا و مطالب آن است می رسیم. در اینجاست که شما می توانید با مهارت و استعداد و خلاقیت خود ، یک متن و مطلب مفید را به کاربران عرضه کنید و یا محصول خوبی را به فروش برسانید. پس سعی کنید همه موارد بالا را در میان متن های خود رعایت کنید از جلمه تکرار و مرتبط بودن کلمات کلیدی یا چگالی کلمات کلیدی در بین مطالب خود.

حتی المقدور باید چگالی کلمات کلیدی در یک صفحه بین 3 تا 7% باشد. البته برای تاکید بر روی کلمات کلیدی خود نیز می توانید از خاصیت ” Bold” کردن متن هم بهره ببرید و فقط توجه کنید که استفاده بیش از حد از این امکان ممکن است به ضرر شما تمام شود. ( برای Bold کردن همیشه از تگ strong استفاده کنید تا از لحاظ موتور جستجو یک عنوان Bold واقعی حساب می شود )

اگر هم که می خواهید در بین متن های خود از تصاویر و عکس ها بهره ببرید ، سعی کنید تا برای تصاویر خود عنوان و تگ و توضیحات نیز استفاده کنید تا عکس های بین مطالب هم در موتورهای جستجو راحت تر پیدا شده تا از این بخش هم بازدید کننده خوبی داشته باشید.

keyword website-7

سخن آخر :

اولین کاری که می توان برای بهینه سازی یک سایت شخصی یا تجاری انجام داد ، تعیین کلمات کلیدی مناسب و مفید است. بیشتر اشتباهات رایجی که مدیران سایت ها موجب می شوند اینست که از کلماتی استفاده کرده که رتبه بسیار کمی در بین جستجوها دارد و یا این کلمات به صورت تک کلمه ای و غیرمرتبط با مطالب سایت بوده اند.

بله این انتخاب ها شاهرگ اساسی جذب بازدیدکننده است که هر صاحب سایت و وبلاگی باید با دید بازتر و آگاهی بیشتر در انتخاب کلمات کلیدی کوشا باشد. البته نمی توان محتوای خوب و آموزنده و قرار دادن محصولی پر فروش را از لیست جذب کاربران حذف کرد که همیشه و در همه جا گفته می شود که ” محتوا و مطالب یک سایت ، پادشاه است“. پس شما هم با مطالبی ارزنده و کاربردی بر وب خود پادشاهی کنید.

در آخر هم پیشنهاد من اینست که از کلمات کلیدی به طور معقولانه و مناسب در صفحات وب خود استفاده کنید و هرگز سعی در تقلب در استفاده از کلمات کلیدی نداشته باشید و فراموش نکنید که حتی اگر بتوانید موتورهای جستجو را با این روش های تقلب فریب بدهید، باز هم در نهایت این کاربران واقعی اند که وارد سایت شما شده و با مشاهده یک صفحه بی ربط به موضوع جستجویشان صفحه شما را به سرعت ترک کرده و فقط یک تاثیر منفی از سایت شما در ذهن آنها باقی می ماند.

پس هیچ وقت فراموش نکنید که مطالبتتان و صفحات وب خود را مخصوص کاربران تهیه کنید نه برای موتورهای جستجو.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اموزش ویندوز و کار در کامپیوتر و لب تاب و آدرس learningwin8.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 471
بازدید کل : 10843
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1